Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bilcenter Jämtland

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Östersund - Svezia
    Inlägg
    211

    Bilcenter Jämtland

    Tänkte passa på att beskriva min erfarenhet av den lokala SAAB handlarens servicevilja.

    Jag svängde in hos Bilcenter i Östersund med en lysande Check Engine lampa för att få felkoden utläst. Verkstan hade "häcken full" men tar ändå min bil efter en liten väntetid (2 minuter). En kopp kaffe senare visar det sig att det är vår vän DI-kassetten som håller på att kasta in handduken genom att inte knacksensorn fungerar. Så efter ytterligare en stunds trevlig samvaro med bilförsäljare och reservdelspersonal så sitter en ny DI-kassett monterad och klar.

    Några pengar senare kan jag säga att... damn it, så här bra har bilen ALDRIG gått!

    Superbt bemötande och snabb service kan man inte klaga på.

    /Thomas - numer med ett snyggt fodral till Mobil 1 flaskan.
    9-5 kombi
    "Tolerans är den obehagliga känslan av att de andra till sist kanske får rätt." - Robert Frost

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Sådant är kul både att få läsa och uppleva! Super!


    mvh

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Hoppsan, då får man gratulera!

    Har faktiskt också varit in på verkstan för några år sedan och fått felkoden avläst gratis.

    Tyvärr har man inte samma goda erfarenheter av reservdelssidan. Jag och minst en till har nekats att handla serviceböcker där
    Lyckligtvis finns det andra som är mer intresserade av att tjäna pengar.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Härliga Härjedalen
    Inlägg
    471

    Re: Bilcenter Jämtland

    Citat Ursprungligen postat av P4
    Tänkte passa på att beskriva min erfarenhet av den lokala SAAB handlarens servicevilja.

    Jag svängde in hos Bilcenter i Östersund med en lysande Check Engine lampa för att få felkoden utläst. Verkstan hade "häcken full" men tar ändå min bil efter en liten väntetid (2 minuter). En kopp kaffe senare visar det sig att det är vår vän DI-kassetten som håller på att kasta in handduken genom att inte knacksensorn fungerar. Så efter ytterligare en stunds trevlig samvaro med bilförsäljare och reservdelspersonal så sitter en ny DI-kassett monterad och klar.

    Några pengar senare kan jag säga att... damn it, så här bra har bilen ALDRIG gått!

    Superbt bemötande och snabb service kan man inte klaga på.

    /Thomas - numer med ett snyggt fodral till Mobil 1 flaskan.

    Kan bara säga att jag har positiva erfarenheter av Bilcenter i Östersund, servar dock min bil i Sveg hos Härjedalsbil men de är också KANON..

    Dock hittade dom inte att min LMM var trasig det gjorde Magnus Uhr i Norrköping men ja det är väl sånt som händer.. nu vet jag ju om det!

    Men säljarna i Östersund är kanon måste jag säga, tack vara en säljare som jobbade där förut att jag idag åker Saab och har min andra och min mor har köpt några av sina Saabar där! Är alltid trevligt att gå in där och "kolla" på bilar och snacka!
    Kör mina kombinerade sommar och vinterbilar
    9-5 Aero Kombi & 9000I, OG 900 T8/T16 den sista under renovering.

  5. #5
    JO, själv fick jag låna en t-kassett från verkstaden en fredag en kvart-halvtimme efter att de stängt. Tjejen i kundmottagningen väntade kvar tills kompis kom o hämtade den. Kassetten fick jag ha över helgen för att lämna åter på måndag morgon. Service!

    Mvh

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Tyvärr har man inte samma goda erfarenheter av reservdelssidan. Jag och minst en till har nekats att handla serviceböcker där
    Lyckligtvis finns det andra som är mer intresserade av att tjäna pengar.
    Åk till Ånge då, George blir säkert glad av att få sälja lite till.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Stockholm//Skåne
    Inlägg
    25
    När jag bodde i Östersund åkte jag till
    Kent i Lit. Han vara bra och billig. Han vara
    bra på äldre bilar. Han meckade hemma i garaget.
    Bytte ett broms ok på min gamla 900 för 250kr inkl
    oket.

    //M

Liknande ämnen

  1. Nilssons Bilcenter Lund
    Av Pelle i forum Region Syd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-28, 12:31
  2. Bilcenter Skillingaryd
    Av Mafnus i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 23:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •