Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Angående koppling av El-hissar

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    251

    Angående koppling av El-hissar

    Jag ska byta till dörrar med el-hissar, fast mina gamla har vevar, nån som vet om det ligger fördraget till el-hissar. Bilen är en 9000 -88 ingen turbo.
    SAAB 9-3 Linear Sportsedan -2004

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 637

    Re: Angående koppling av El-hissar

    Citat Ursprungligen postat av -=Matte=-
    Jag ska byta till dörrar med el-hissar, fast mina gamla har vevar, nån som vet om det ligger fördraget till el-hissar. Bilen är en 9000 -88 ingen turbo.
    Nog fanns det fördraget i min CD -90 i alla fall
    (som inte heller har turbo)
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  3. #3
    Japp, det finns fördraget.
    Saab 9-3 Cab 2004

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    251
    Säker??... Vart ska panelen mellan stolarna då monteras... jag var ute och kikade lite idag.. och de små förvaringsfacken som finns precis bakom växelspaken, själva den går ju inte att ta bort. Utan den är ju "gjuten" tillsammans med resten...
    SAAB 9-3 Linear Sportsedan -2004

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Precis jämte handbromsen där själva handtaget är och bakom växelspaken.
    Det ska gå att få bort men det är inte lätt.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 637
    Citat Ursprungligen postat av -=Matte=-
    Säker??... Vart ska panelen mellan stolarna då monteras... jag var ute och kikade lite idag.. och de små förvaringsfacken som finns precis bakom växelspaken, själva den går ju inte att ta bort. Utan den är ju "gjuten" tillsammans med resten...
    Det minsta, lite avlånga facket som är flockat och sitter mellan förarstolen och handbromsen våldar du upp med hjälp av en skruvmejsel i framkant, sedan ligger kontakten där under, den sitter på en kabel som inte är många millimeter för lång men det går att dra lite försiktigt i den så får man dit den utan att svära för mycket...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    517
    [quote=mågis]
    Citat Ursprungligen postat av "-=Matte=-":agg555g8
    Säker??... Vart ska panelen mellan stolarna då monteras... jag var ute och kikade lite idag.. och de små förvaringsfacken som finns precis bakom växelspaken, själva den går ju inte att ta bort. Utan den är ju "gjuten" tillsammans med resten...
    Det minsta, lite avlånga facket som är flockat och sitter mellan förarstolen och handbromsen våldar du upp med hjälp av en skruvmejsel i framkant, sedan ligger kontakten där under, den sitter på en kabel som inte är många millimeter för lång men det går att dra lite försiktigt i den så får man dit den utan att svära för mycket...[/quote:agg555g8]

    På en 88'a så är det fem kontakter, en för varje elhiss samt en till "barnspärren".
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    251
    Tackar tackar! underbar hjälp...

    Förlåt att jag är lite seg på sånt här... har börjat intressera mig för bilar och tekniken i dem för inte så länge sen
    SAAB 9-3 Linear Sportsedan -2004

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    251
    Tror faktiskt inte att det går på min bil...Jag ser ingenting som kan petas upp med en skruvmejsel utan att man har sönder det.

    Det skall nog inte gå att intallera de på en 88. Det finns ingen möjlighet att få bort det
    SAAB 9-3 Linear Sportsedan -2004

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    645
    Citat Ursprungligen postat av -=Matte=-
    Tror faktiskt inte att det går på min bil...Jag ser ingenting som kan petas upp med en skruvmejsel utan att man har sönder det.

    Det skall nog inte gå att intallera de på en 88. Det finns ingen möjlighet att få bort det
    Om man inte har ACC, taklucka eller fönsterhissar så finns ingen knappsats att bända upp... Den lilla fördjupning där ett par pennor ryms sågas bort så, det ska vara ett hål med samma längd och bredd som knappsatsens insticksdel. Panelen med knapparna låser fast sig själv om hålet inte är för stort.
    #2579
    Varför blir det kaos i södra sverige när det en dag snöar precis som en vanlig dag i norrland?

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    621
    Om du nu är på väg att ge upp så är det bara att flytta över de manuella
    hissmekanismerna till de nya dörrarna. Sen kan du ju ta itu med detta
    senare om du skulle känna för det.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    251
    Jo, jag får nog göra det tills man får nån klarhet i det här...

    mmm, såg att man kan såga upp det där... men då finns det ju inget fördraget så dra el orkar man ju knappst...
    SAAB 9-3 Linear Sportsedan -2004

Liknande ämnen

  1. Råd angående uppgradering av koppling!
    Av Marre90 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 23:29
  2. Fråga angående koppling saab 9000
    Av fredde85 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 21:06
  3. Nybliven Saab ägare, har 2 frågor angående el-hissar...
    Av Prez i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •