Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Felkopplat vid import...?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Skarpnäck
    Inlägg
    30

    Felkopplat vid import...?

    Jag undrar lite eftersom det är några saker som inte funkar.

    Bilen är importerad från USA och jag antar att nån bytt vissa saker, som hastighetsmätartavla t ex, i instrumentpanelen. Allt ser okej ut men stolsvärmen funkar inte, fläkten är dålig (inte dålig för den låter som om den funkar men det kommer ingen luft ur gallren i mitten.) och sladden till lampan i handskfacket saknas.

    Jag har inte testat cigarettändaren, det kanske jag ska göra ... nu har jag testat och den funkar.

    Alla lampor funkar.

    Nån som har några tips på saker jag kan kolla för att verifiera vad som är knas?

    Edit: Kom på en sak till, när jag sprutar med spolarvätskan, så sprutar det både fram och bak, oavsett vilken jag väljer. Det är bättre fart i vätskan om jag använder knappen som ska spola bakrutan. Känns som att nån har kopplat fel. Vilket får mig att tro att dom kopplat andra saker fel oxå.
    9-3 2,0t, 2000

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    V Götaland
    Inlägg
    232
    Stolsvärmen: Det är ju inte ovanligt med avbrott i värmeslingan i sisten... Mät spänningen i kontaken under stolen, men ta INTE FEL kontakt så du tar AIRBAG-kontakten, kanske kan bli brunt i byxorna då...

    Spolningen: Jag har för mig spolning fram eller bak styrs av att pumpen går år olika håll och backventiler öppnas resp stängs när du väljer var du vill spola. Ventilerna kanske kan vara kass? Någon kanske kan bekräfta om det är så här det funkar?

    Ventilationen: Inte ovanligt att spjällen fastnar och trögt i värmepaketet på 900/og9-3... Kan vara det.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Skarpnäck
    Inlägg
    30

    Ska kolla

    Saken med stolsvärmen är att ingen av stolarna funkar vilket får mig att tro att nåt är felkopplat.

    Sen har den tidigare ägaren bytt ratt till nån sportvariant, ratten är iofs skön att hålla i men den har ju ingen airbag ... ja jag vet inte, det är många småsaker. Jag kanske ska köpa en Reparationshandbok ... :P
    9-3 2,0t, 2000

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    V Götaland
    Inlägg
    232
    Airbag ska man inte hålla på med om man inte är säker på vad man gör...
    Men med stolarna är det ju bara att börja mäta sig fram till felet.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Skarpnäck
    Inlägg
    30

    Hade inte tänkt byta ratt..

    Jag hade inte tänkt byta ratt... inte just nu iaf.
    Saken med ratten är att jag funderade på om dom kopplat fel när dom bytte den.

    Den går t ex inte ställa in i längsled längre, jag ska undersöka pumpfrågan och be min bror mäta stolsvärmen.

    Tack för hjälpen.
    9-3 2,0t, 2000

Liknande ämnen

  1. USA-import,
    Av Mr. Laine i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 10:01
  2. usa import
    Av mansan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 13:53
  3. kolla oljetryck på annat vis än lampa/mätare, felkopplat :S
    Av Frille^saab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 19:02
  4. Problem att stänga av motorn, felkopplat vid tändningen?
    Av Dave79 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-01, 23:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •