Har en kylfläkt som dött men som nu återuppstått...
Var för första gången på flera år påväg ner till Stockholm för några veckor sedan. Kom E4 norrifrån och kom in i centrala delarna vid 12.30 en fredag.
Trafiken gick i snigelfart och temp-mätaren steg och steg och jag väntade på att fläkten skulle dra igång... Men det gjorde den INTE!
Resultatet blev att jag var tvungen att stanna i vägrenen med en kokande motor...Hade alltså befunnit oss i den Kungliga hufvudstaden i ca 20-30 min och längtade redan hem igen...
Kollade säkringen till fläkten och den var hel. Testade då i desperation att klippa kablarna till temp-sensorn och byggla dessa för att se om det var den som gett upp... Men icke, fortfarande dött.. Tänkte däremot inte på att ta isär min bygling då fläkten ändå verkade död.
Kunde sedan fortsätta vår resa när tempen gått ner och trafiken lugnat sig lite.
Men så igår morgon vid 06.00 då jag slutat jobba och helst av allt bara ville komma hem till sängen så är bilen totalt strrömlös. Inte ens kupébelysningen så mycket som glödde.
Högg tag i första bästa kollega som fick skjusta mig hem istället då vi inte hade startkablar som räckte till.
Nu i morse så fixade vi startkablar och drog igång bilen. Och efter en snabb felsökning så var det mycket riktigt kylfälkten som fungerade igen.
Den har alltså stått igång i X antal timmar och tömt batteriet totalt.
Vart kan man tänkas att felet sitter nånstans ?? Fläkten borde ju inte repareras av sig själv...
Tips nån ?