Sidan 29 av 29 FörstaFörsta ... 19272829
Resultat 561 till 569 av 569

Ämne: Ljud i 9-3 SS/SC -03-06

  1. #561
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Kronoberg
    Inlägg
    35
    Medlem#
    -
    Hej. Jag skulle vilja sätta slutsteg i bagaget på min ng9-3 ss. Har dragit ström biten och högtalarna. Problemet är lågnivå, testade att skarva på en hög till lågnivå omvandlare på kablarna till högtalarna i hatthyllan men får väldigt lågt ljud.

    Vad gör jag för fel?


    Mvh Peter

  2. #562
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 874
    Medlem#
    4458
    Har du läst tråden?

    För det första: Vi antar att du har en ng9-3 med fiberbuss, alltså 03-06. Vad är det för ljudsystem (av dom i tråden beskrivna)?
    För det andra: Man ska inte ta signalen från hatthyllan utan från dörrarna, d.v.s AMP1 om du har det.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #563
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Kronoberg
    Inlägg
    35
    Medlem#
    -
    Har det systemet utan 6x9or. Lödde först in hög till lågnivå på steget under stolen och det var likadant, bara pyttelite ljud i dom högtalarna via nya steget.

  4. #564
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Kronoberg
    Inlägg
    35
    Medlem#
    -
    Nu har jag försökt fram och tillbaka. Har lött i amp1 med och utan låg/hög omvandlare, skarvat på kablarna som går till dörrhögtalarna lika där både med och utan omvandlare. Får inget ljud i högtalarna via externa steget, steget går att köra både hög och lågnivå.

    När jag kopplar in mig på kablarna där bakre 4" satt så får jag ljud men lågt, sätter högsta volym och ändrar stereon att bara köra bak så är det bara låg volym.

    Original stereon är den med 7 högtalare, 3 instrument, 2 i dörrar och 4" i hatthylla.

    Någon som förstår hur jag misslyckas när jag gör likadant som andra verkar lyckats med?

    Mvh Peter

  5. #565
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2022
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Flera högtalarkablar i framdörr? 9-3ng 06

    Hej jag har en 9-3 Aero -06 och jag har byggt dörrsidor i framdörrarna med 2st 6.5" och 1 diskant. Jag har ett slutsteg med inbyggt delningsfilter, vilket gör att jag kan koppla in diskanterna på de bakre kanalerna istället för att köpa separata delningsfilter. Jag undrar om det finns någon kabel i framdörrarna (t.ex till lampan som sitter under dörren) som jag kan använda som ljudkabel till diskanterna. Jag skulle även vilja veta vart dessa kablar mynnar ut i bilen.

  6. #566
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2022
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Byta stereo 9-3 Vector 2004?

    Tjena!
    Räddade precis en gammal Saab och tänkte fixa iordning den och åka i, men jag pallar verkligen inte original stereon
    Vad ja läst mig till så går de inte bara byta i dessa tyvärr. Men dom flesta trådar ja hittar är rätt gamla så tänkte kolla om det kommit nåt sätt?

    Såg nån som tog bort original (även slutsteget under stolen), tog sönder originalstereon och plasta ihop och satte dit en vanlig enkeldin och ett 4-kanalsteg under stolen och skarva in sig på original kablar till högtalarna, det verkar ju nästan va de närmsta jag kan komma.

    Alternativt är att lägga en enkeldin nånstans bara, eller en DSP

    Om ingen annan har nåt sätt?

  7. #567
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 985
    Medlem#
    5849
    Vilket ljudsystem har du?
    Enklast är nog fortfarande att bygga ut med originalprylar och byta till eftermarknadshögtalare...
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  8. #568
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2017
    Inlägg
    42
    Medlem#
    -
    Tjena!

    Dessa 03-06 stereos asså... Jag funderade dock på, hade det inte funkat att installera en DSP till Premium 150 system, plocka högnivå från AMP1 som är delat 40-800 Hz samt från EHU 120 Hz+ smacka in dem i sagd DSP sedan köra allt på sepparata slutsteg? Känns ju rent spontant som en "lätt" lösning? Detta för att behålla orginal look tänker jag. Visst du får fortfarande köra via AUX/Bt direkt till din dsp men borde väl inte vara några större problem?

    Är det någon som har gjort denna installation och skulle kunna dela med sig utav sin erfarenhet?

  9. #569
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    As 3 ng 9.3 2005

    Hej har räddat en aero från press och tänkt koppla in Amp2 i bagaget .

    Finns telefon i men vilken av fiberkablarna ska jag koppla till förstärkaren bak ?

    Bild är på skarven som går till telefon .20230428_191958.jpg

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •