Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Yta inne i glashuset ?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 315

    Yta inne i glashuset ?

    Nån som vet ungefär hur stor yta man har att röra sig på i huvudlyktan fram på en Saab 9000 ?

    Beställt en Laserstöre som är ungefär 15cm som ska sitta i grillen, men går även montera i lyktan o där kan ju snuten leta bäst fasen dom vill
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Österbybruk
    Inlägg
    347

    Re: Yta inne i glashuset ?

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Nån som vet ungefär hur stor yta man har att röra sig på i huvudlyktan fram på en Saab 9000 ?

    Beställt en Laserstöre som är ungefär 15cm som ska sitta i grillen, men går även montera i lyktan o där kan ju snuten leta bäst fasen dom vill
    monterar du i lyktan så kommer bilen ej gå igenom besiktningen, felaktig ljusbild och sen är lyktorna typgodkända dvs. du får inte ändra någontig på dom
    Peugeot 607 2.2 -06.

  3. #3
    Och att överhuvudtaget installera en laserstörare tyder ju på att man har synnerligen dåligt omdöme ute i trafiken...

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 315
    Citat Ursprungligen postat av Rudestroem
    Och att överhuvudtaget installera en laserstörare tyder ju på att man har synnerligen dåligt omdöme ute i trafiken...
    Jo för du verkligen tvärnitar om din mätar råkar nå 111km/h på 110/h väg.
    Lägg av för fan, alla kör för fort imellanåt.
    Köper den knappast för att kunna köra som ett svin, utan som billig försäkring mot indraget körkort o dyra böter.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Jo för du verkligen tvärnitar om din mätar råkar nå 111km/h på 110/h väg.
    Lägg av för fan, alla kör för fort imellanåt.
    Köper den knappast för att kunna köra som ett svin, utan som billig försäkring mot indraget körkort o dyra böter.
    Så man kör inte som ett svin om man kör så fort att man riskerar att få körkortet indraget? Hur kör ett svin då?
    9000 CD 2.3 -92 Svart (såklart)

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    279
    Citat Ursprungligen postat av BadCash
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Jo för du verkligen tvärnitar om din mätar råkar nå 111km/h på 110/h väg.
    Lägg av för fan, alla kör för fort imellanåt.
    Köper den knappast för att kunna köra som ett svin, utan som billig försäkring mot indraget körkort o dyra böter.
    Så man kör inte som ett svin om man kör så fort att man riskerar att få körkortet indraget? Hur kör ett svin då?
    Skärpning för hel***e!... Säg inte att du alltid ligger i 70 där det är 70, 90 där det är 90 mm... Tror inte det finns någon som aldrig kört för fort o andra sidan så finns det juh folk som tror att dom är bäst i hela världen i trafiken och kan allt! Och dom som aldrig gör nått! Personligen tycker jag att köra som ett svin är att ligga och "racea" och göra idiotiska omköringar mm...
    Min Ferrari röda Saab
    http://www.garaget.org/?car=35925

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    11
    Har inte påstått att jag aldrig kört för fort, det är klart att man inte kan ligga i exakt 70, 90, etc alltid. Men kör man mer än 30 km/h för fort så har man ju ganska begränsad respekt för både sin egen och andras säkerhet. Och känner man att man har behov av en laserstörare så är man ganska snett på det enligt min mening, och borde kanske "gå om" körskolan.
    9000 CD 2.3 -92 Svart (såklart)

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    207
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Citat Ursprungligen postat av Rudestroem
    Och att överhuvudtaget installera en laserstörare tyder ju på att man har synnerligen dåligt omdöme ute i trafiken...
    Jo för du verkligen tvärnitar om din mätar råkar nå 111km/h på 110/h väg.
    Lägg av för fan, alla kör för fort imellanåt.
    Köper den knappast för att kunna köra som ett svin, utan som billig försäkring mot indraget körkort o dyra böter.
    Klart han gör
    Märkligt vad massa moralpredikare det finns där ute som har en förmåga att krypa fram ur sina mörka skrymslen så fort det ges tillfälle.
    Nu anser jag inte 140 på motorväg vara att köra som ett svin men likförbannat renderar det i körkortsindragning samt 4000 i böter.
    Hade jag nu inte gillat att gasa hade jag nöjt mig med en vanlig 2.0i och inte köpt en Turbo bil med tanke på dels försäkring och bensinförbrukning som är mindre i en bil med svagare motor.

    Hursom, nu var det inte det som skulle vädras utan huruvida din jammer får plats i lyktan eller inte.
    Förstår inte din fråga riktigt, varför ska den sitta i lyktan? Kan man inte ha den i bilen och sedan stoppa ner den i fickan när en Harry Haffa är i synfältet? Glöm inte bort att dom har full rätt att genomsöka bilen men inte dig, krävs ingen husrannsakan för att kontrollera bilen.

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 654
    Citat Ursprungligen postat av BadCash
    Har inte påstått att jag aldrig kört för fort, det är klart att man inte kan ligga i exakt 70, 90, etc alltid. Men kör man mer än 30 km/h för fort så har man ju ganska begränsad respekt för både sin egen och andras säkerhet. Och känner man att man har behov av en laserstörare så är man ganska snett på det enligt min mening, och borde kanske "gå om" körskolan.
    Och var står det att han kört 30km/h för fort ?

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av -= Marcus =-
    Citat Ursprungligen postat av BadCash
    Har inte påstått att jag aldrig kört för fort, det är klart att man inte kan ligga i exakt 70, 90, etc alltid. Men kör man mer än 30 km/h för fort så har man ju ganska begränsad respekt för både sin egen och andras säkerhet. Och känner man att man har behov av en laserstörare så är man ganska snett på det enligt min mening, och borde kanske "gå om" körskolan.
    Och var står det att han kört 30km/h för fort ?
    Nej du har rätt, det står ingenstans. Det var bara ett exempel på hur man kan bli av med körkortet, utifrån "hammarslags" fina lilla inlägg längre upp i tråden:

    Köper den knappast för att kunna köra som ett svin, utan som billig försäkring mot indraget körkort o dyra böter.
    Man kan ju lika gärna köra rattfull, strunta i stopplikt eller smita från en olycksplats. Men nu gällde det ju en laserstörare, så då antar jag att det är hastigheten herr "hammarslag" har svårt för.

    Får man förresten fråga varför du undrar?
    9000 CD 2.3 -92 Svart (såklart)

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 955
    Vilken JÄVLA SANDLÅDA!!!
    Kan man inte svara på frågan så kan man väl låta bli att svara alls??



    För att svara på frågan, det går att montera en laserstörare inne i strålkastaren, inga problem.
    Själva störaren brukar ju bara vara en liten "platta med dioder på".
    Sen så sitter den ju bättre skyddad från salt o smuts som kan störa effektiviteten.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336
    En annan idé är att kanske sätta den i ett av dimljusen. Om du har några. Då stör dom ju inte ljusbilden i huvudlyktan och om dom nu kollar nånljusbild eller nått på dimljusen är det ju bara att dra ut dom vid bes. Dock är ju dimljusen lite mindre och inte helt ovanligt att glasen spricker så det är ju lite nackdelar oxå. Dimljusen sitter ju även längre ner och då även svårare att se själva laserstöraren. Vet dock inte om störaren bör vara placerad på nått specielt ställe eller så för att funka optimalt.
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 955
    Citat Ursprungligen postat av TeamKarlsson
    Vet dock inte om störaren bör vara placerad på nått specielt ställe eller så för att funka optimalt.
    Direkt ovanför nr-plåten, det är där dom siktar.

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336
    Citat Ursprungligen postat av Jonas O
    Citat Ursprungligen postat av TeamKarlsson
    Vet dock inte om störaren bör vara placerad på nått specielt ställe eller så för att funka optimalt.
    Direkt ovanför nr-plåten, det är där dom siktar.
    Oki han får skaffa extraljus då
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  15. #15
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Är det tillåtet med en optiskt fjärrstyrare som man använder till t.ex. garageporten? . Kan man inte påstå att det är en sån där sitter om snuten börjar gnälla, och samtidigt beklaga att den råkade störa hans mätning.
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 315
    Citat Ursprungligen postat av BadCash
    Har inte påstått att jag aldrig kört för fort, det är klart att man inte kan ligga i exakt 70, 90, etc alltid. Men kör man mer än 30 km/h för fort så har man ju ganska begränsad respekt för både sin egen och andras säkerhet. Och känner man att man har behov av en laserstörare så är man ganska snett på det enligt min mening, och borde kanske "gå om" körskolan.
    Ja men jag förstår om du inte kör mer än 5km/h för fort med en trött 9000 cd utan turbo, jag köpte inte en aero bara för de sköna stolarna

    Ang laserstöraren, optimal placering är presis ovanför skylten.
    Och det funkar inte alls bra och ha den uppe i vindrutan.
    Laserpricken är ca 0,6m i diameter på 300m och når sällan upp i vindrutan.
    Utan K40n jammar den signal den får in, och den jammar så länge den blir beskjuten, semipassiv dvs.
    I ett lyktglas hade varit riktigt smidigt eller ännu bättre om man är grym på spackling och lakering, att montera den mitt på kofångaren o bara ha de små diodfönstren synliga så kan snuten gräva bäst dom vill i grillen.
    1200kr var böter för laservarnare år 2002, vet ej om de ändrat det nu fast lagändringar brukar ta tid så ja vet inte, pengarna är inte problemet.
    Betalar gärna 5000-7000 kr i böter än behöva ta om kortet igen.
    Men ibland som alla andra här så händer det att den där trötta 740 Tic;en bara försöker ligga och provocera fram att man ska gasa och klart om läget är rätt och vägen clean så trycker man gärna om, sen så har snuten som vana att stå och campa bakom elskåp osv med sina cowboy lasrar.
    Tyvärr, jag är en outlaw!
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 315
    Citat Ursprungligen postat av TeamKarlsson
    En annan idé är att kanske sätta den i ett av dimljusen. Om du har några. Då stör dom ju inte ljusbilden i huvudlyktan och om dom nu kollar nånljusbild eller nått på dimljusen är det ju bara att dra ut dom vid bes. Dock är ju dimljusen lite mindre och inte helt ovanligt att glasen spricker så det är ju lite nackdelar oxå. Dimljusen sitter ju även längre ner och då även svårare att se själva laserstöraren. Vet dock inte om störaren bör vara placerad på nått specielt ställe eller så för att funka optimalt.
    Tror det blir för långt nere i hörnet, hade man haft extraljus hade det ju varit perfekt o montera den där i, men det är ju så jävla fult med extraljus så hmm.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581

    Re: Yta inne i glashuset ?

    hmm var hittar man såna leksaker? inte för att jag någonsin skulle sätta in det i min bil.

    Marz

  19. #19
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 487
    Medlem#
    6901

    Re: Yta inne i glashuset ?

    Går den inte att gömma bakom Reg.plåten då?

    Typ göra något hål för dom små dioderna bara?
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

Liknande ämnen

  1. Vad har hänt inne i min 9 3a?
    Av hostarn i forum Allmänt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 11:22
  2. Tips på led/lågenergilampor, ute som inne
    Av SaabTurbo95 i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 18:17
  3. Vad är det för rund sak inne i bilen?
    Av alucar[D]^ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 19:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •