Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Sport/Racekat ifrån "Tillbilen.se"

  1. #1

    Sport/Racekat ifrån "Tillbilen.se"

    Sitter och kikar lite och ser att de har extremt bra priser tillskillnad ifrån många andra fabrikat. Fungerar de "jämförbart" med t.ex JT's sportkat eller är det stor skillnad i flöde? M.V.H Andreas

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    997
    Nu var jag inne och kollade lite snabbt bara. Den katten jag såg var en 300 cellers. Lite förenklat kan man nog säga att desto färre celler desto bättre flöde. Har jag mig att min racekat från JT har 100 celler. Det beror lite på hur mycket trim du tänkte ha om en 300 cellers funkar.

    /Jonas
    9000 aero -97 (svart) Garaget

  3. #3
    Okej.. Men jt's räcker för att de ska klara besikntningen med steg 3 chip? Å denna ifrån tillbilen, klarar den co2 värderna tror ni?

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    997
    Citat Ursprungligen postat av andreas_j
    Okej.. Men jt's räcker för att de ska klara besikntningen med steg 3 chip? Å denna ifrån tillbilen, klarar den co2 värderna tror ni?
    Japp min gick igenom för några veckor sedan med JT-katten. Se till att köra den ordentligt varm innan bara.

    Den andra klarar säkert också kraven.

    /Jonas
    9000 aero -97 (svart) Garaget

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Är jag helt ute och cyklar när jag tror att detta har med A-alt i Mölndal att göra? Är det inte deras grejor bla dom säljer? Om man köper grejorna och fixar dit själv är det säkert ok... Men som verkstad så lämnar det mkt övrigt att önska tyvärr.

    Men för all del, jag är sugen på deras framrör och kat själv, bra priser! Men det straffar ju sig oftast längre fram - det finns ingen billig genväg till att få en Turbobil att gå bra och hålla i längden. Jag har provat själv och misslyckats....
    MEDLEM 7032.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    Kör med 300cells sportkatt på min ng900 med steg 3, verkar inte som att det är några problem med tanke på tid/fart som körts...

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Kör med 300cells sportkatt på min ng900 med steg 3, verkar inte som att det är några problem med tanke på tid/fart som körts...
    Har en 3" 300cellers metallisk sportkat jag med. Nån som har en uppfattning om var gränsen går i effekt innan den blir en flaskhals?
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    700
    Detta är ju intressant....vore kul om nån med kunskap kunde reda ut det...jag menar ska man inte upp i 400+ så kanske det räcker med en kat med lite sämre flöde/bättre pris.
    9000 cde 2,0t
    Corolla 1,4

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    34

    Effekt ?

    Det handlar inte bara om att få ut effekten... motorn skall ju även hålla utan att man knackar sönder kolvarna, brända ventiler, turbon ger upp eller liknande

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    107

    Re: Effekt ?

    Citat Ursprungligen postat av mandus
    Det handlar inte bara om att få ut effekten... motorn skall ju även hålla utan att man knackar sönder kolvarna, bränds ventiler, turbon ger upp eller liknande
    Kan den göra det om man kör utan kat?

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    En 3" sportkatt flödar tillräckligt bra för att inte behöva vara nervös vid steg 3 trimm iallafall...

    Givetvis kan motorn knacka och pajja även utan katt, beror på program och yttre omständigheter...

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    700
    finns det några säkra bevis för det?
    eller är det bara just din uppfattning ernst.

    Ska skaffa sport/racekat till vårat budgetbanracing projekt..
    en 9000 som kommer hamna under 300 pållar
    och 2000 är bättre än 4000 att få betala
    9000 cde 2,0t
    Corolla 1,4

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av Break out
    Nu var jag inne och kollade lite snabbt bara. Den katten jag såg var en 300 cellers. Lite förenklat kan man nog säga att desto färre celler desto bättre flöde. Har jag mig att min racekat från JT har 100 celler. Det beror lite på hur mycket trim du tänkte ha om en 300 cellers funkar.

    /Jonas
    De (tillbilen) har även 100 cellers racekat enligt hemsidan. Dock till högre prislapp (2900:- för racekat vs 1750:- för sportkat).
    9-3 SC Aero 07

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 679
    Ur flödessynpunkt är ju en 100cells (även känd som arborrad schweizerost) klart trevligare än en 300cells. Finns en del individer här som haft 300cells katten som kork i systemet när man klättrat över 300strecket. Hur stressat det blir innan.. tja.

    Detta berör alltså de "förekommande eftermarknadskattarna".

    Sen att reningen på 100cells måhända klarar sbp:s krav, men är rätt usla annars hör ju inte hit. Prestanda är prestanda, smältande isar är inte vårt bekymmer*



    *är mest grinig över att bilismen påstås vara syndabocken, heey, jag skulle kunna köra resten av mitt liv, 200000mil i en bil som drar 2,5liter milen och spottar ut hälften oförbränt och ändå inte smutsa ner mer än ett pissigt kolkraftverk.... frääääs...
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

Liknande ämnen

  1. "Katalysator felaktig funktion" NG9-3 B207 KL Racing Racekat
    Av stolze i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 18:27
  2. Steg 3 med 2,5" sportsytem, 3" downpipe och racekat?
    Av Lindstén i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 19:29
  3. Ferrita helsats, 3"-2,5", racekat. Pris?
    Av K.Andersson i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 22:47
  4. Mystigt & oroväckande "smatter" ifrån bilen.
    Av Robin85 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 22:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •