Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: spridarna ger fullt hela tiden

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    kinna
    Inlägg
    108

    spridarna ger fullt hela tiden

    Hej!
    att spridarne ger fullt hela tiden, vad beror det på?
    det hände plötsligt när jag körde = den dog
    bilen är en og900-91 turbo
    Mvh_J_E
    #5334

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Låter som brunnet drivsteg för spridarna i styrboxen.
    Sen kan man ju fråga sig hur detta kan tacka för sig mitt under färd.

    Alternativt så har kabeln till spridarbanken hamnat emot jord. (skavd tex.)

    Mät mellan jord och en anslutning i en spridarkontakt. En av anslutningarna skall ha 12v när tändnigen är på. Den andra anslutningen skall INTE ha låg resistans när du mäter mellan den och jord. Har den det så dra ur anslutningen till styrboxen och mät igen. Är det fortfarande låg resistans så har du kabelfel, annars så är det kortis i boxen.
    Man lär så länge man lever.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    kinna
    Inlägg
    108
    Hej!

    Jag var ute och testade nu , och när jag mäter på anslutningarna till spridarna får jag inte fram en enda volt , sten dött, och då hade jag tändningen på.

    Vad är det då som är fel? för man måste väl inte köra på startmotorn för att det ska ge el?

    Mvh_J_E
    #5334

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 927
    du börjar inte lite bakvänt tror du? Om bilen dog efter väg så är det antingen brist på bränsle eller så utebliven gnista. Går bränslepumpen? Är säkringen till insprutningen hel?
    har aldrig varit med om att databoxen lagt av under färd bara sådär........

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Han skriver ju att spridaren "ger fullt" vilket jag tolkade som konstant öppen. Tolkade jag dig fel?

    Om du inte lyckas mäta 12v i kontakten så mäter du endeså fel eller så är inte alls spridaren öppen som du skrev.
    Man lär så länge man lever.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    kinna
    Inlägg
    108
    Hej!
    Jo det är så att gnista har jag.
    När jag vrider på starten, så gör den ett tändande sen dör den, går ut skruvar bort tändstiften och dom är dyblöta det droppar ju om dom, jag har ju då inte stått och malt i en haltimme eller så , utan släppt så fort den har gjort sitt tändande!


    Saken är den att det är en -87 turbo och jag har precis lagt i en b202-91 turbo var ute och testade körde lungt och försiktigt och slutligen skulle jag ju testa högre varv tryckte fullt gick jättebra tills jag skulle växla , för när jag släppte gasen så dog den , jag trodde direkt att det var tändningen som hade sagt sitt, men det är ju gnista, jag har kollat slangar ,m,m

    och dagen efter så märkte vi att den surar igen för ingeting, så jag drog slutsatsen att det var nåt med bränsleboxen, eller spridare- jag har bytt spridare och bränsletryckregulator utan resultat.

    Men detta bara vad jag tror , ni får gärna komma med lite tips ! vet inte vad jag ska göra

    Mvh_J_E
    #5334

Liknande ämnen

  1. spinner hela tiden!
    Av Diana i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 99
    Senaste inlägg: 2012-11-20, 15:16
  2. Dumpar hela tiden vid fullt gaspådrag
    Av adamlorentzson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 21:11
  3. Kupéfläkten går hela tiden!!
    Av Baumer i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 23:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •