Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: hjälp mig snälla (9k -92 med lysande TCS-lampa)

  1. #1

    hjälp mig snälla (9k -92 med lysande TCS-lampa)

    tjena någon som kan hjälpa mig,har en 9000 cse turbo 92-a med tcs lampa som lyser hela tiden,,,men har hittat att de saknas en slang under spjällhuset en smal liten slang,men ja vet inte vart den ska komma ifrån någon som vet,,,,,,,,snälla hjälp mig
    turbo freak vill bara ha mer,,,,
    9000 2,3 turbo 16valve cse 92-a

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    146
    jag tippar på att det kan va slangen till ventilen somm sitter på torpeden till vänster framifrån sett
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 547
    Tog och förbättrade rubriken på tråden lite... se till att skriva informativa rubriker!

    /Moderatorn

  4. #4
    nää dom slangarna sitter på sin rätta plats,den ena går till ovan på spjällhuset,den andre går till sidan av insuget,men sen är det en under spjällhuset som är borta,,,och ja hittar inte var den ska sitta till ell var den ska komma ifrån
    turbo freak vill bara ha mer,,,,
    9000 2,3 turbo 16valve cse 92-a

  5. #5
    Grundladd frostymans avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    486
    Det är den organgea slangen på höger sida av bilden som du ska ha..





    Mvh
    David F
    og900 -85 | 9000 CD Aero -91 | 9-5 2.3t -99 | 320 -92 | 996 Turbo -01
    www.garaget.org/frostyman

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av frostyman
    Det är den organgea slangen på höger sida av bilden som du ska ha..





    Mvh
    David F

    Alltså den slangen som går till ventilen som sitter på höger skärmen sett framifrån!
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  7. #7
    jag ska prova detta imorgon,,,så kommer ja tillbax o berättar hur de gick,,,bugar o bockar så länge,,,,,
    turbo freak vill bara ha mer,,,,
    9000 2,3 turbo 16valve cse 92-a

  8. #8
    såja nu hitta jag var slangen skulle sitta tack vare goda mäniskor här på forumet,,,men tragiskt nog funkar bilen inte som den ska fortfarande,,,,laddar på sen går den in i limphome,,,finns det nåt sätt att nolla den ell,hur läser man av felkoder på den,,,nån som vet,,tackar på för hand
    turbo freak vill bara ha mer,,,,
    9000 2,3 turbo 16valve cse 92-a

  9. #9
    Grundladd frostymans avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    486
    Funkar bilen som vanligt när du startar den? Jag har också vart med om fenomenet att bilen går in i limphome när turbon börjar ladda. Då var det en backventil som var trasig. Den sitter på slangen som går från vänstra delen på insuget till högra anslutningen på manöverventilen på torpedväggen.
    og900 -85 | 9000 CD Aero -91 | 9-5 2.3t -99 | 320 -92 | 996 Turbo -01
    www.garaget.org/frostyman

  10. #10
    okej får åka o införskaffa mig lite nya saker,,,,ja ska berätta lite om hela bilens betennde,,,tomgång på ca 3-5hundra knappt så den håller sig igång,ce lampan tänds på tändningen sen slocknar den,men när ja startat bilen så lyser den hela tiden,tcs lampan lyser oxså hela tiden, sen förra ägaren har byttat ratt från en airbags ratt till en icke airbag,srs lampan lyser hela tiden,byttat turbo till en större torbo sade han finns kvitto på de så de stämmer,ny topp o packningar sitter de på den med,,,så nu e mitt problem att försöka att få den till att gå som den ska,,,,,finns det inget sätt att lura tcs så den går att köra med,,ell plocka bort det på nått sätt,,,,ÄR MYCKET TACKSAM FÖR ALL HJÄLP JA KAN FÅ,,,mvh patrik
    turbo freak vill bara ha mer,,,,
    9000 2,3 turbo 16valve cse 92-a

  11. #11
    såja nu e man super bilen funkar,,,läste någon stans på forumet om att man kunde ta bort ett relä som heter(MAIN)sitter i motor rummet står på locket main,tog bort detta o vips så går han som han ska,men abs ur funktion,,,men vem bryr sig har går lika bra utan abs,,,så nu kan man börja o leka lite,,men till vinterns slut ska jag bygga om tcs så man kan stänga den o slå på när man vill,,,,bugar o bockar för all info man fått,,,mvh patrik
    turbo freak vill bara ha mer,,,,
    9000 2,3 turbo 16valve cse 92-a

Liknande ämnen

  1. Ingen olja i motorn o lysande CE-lampa, hjälp?
    Av Kilin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 19:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •