Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Tips på SAAB-meck i Stockholm?

  1. #1

    Tips på SAAB-meck i Stockholm?

    Är nybliven ägare till en 9.5 2,3T och behöver lämna bilen på service. Någon som kan rekommendera en verkstad i Stockholmsregionen?
    Bor i Solna, jobbar i stan men kan tänka mig att åka en sväng för att få bra service!


    Söker bra pris men också verkstad med personer som är kunniga och intresserade av att hjälpa kunden (har inga bra erfarenheter av större märkesverkstäder..)

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Tips på SAAB-meck i Stockholm?

    Promotor i Åkersberga - http://www.promotor.nu/

    Bra kunnande, suverän service och underbart kundmottagande. Inte billigast, men definitivt bland de bästa. En av få verkstäder i det här landet som jag utan att blinka ger äran att meka med någon av bilarna i signaturen...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    138
    Mats Riesel finns ju i Solna. Har ju ett mycket bra rykte bland Saabägare. Han har precis flyttad verkstan till Huvudsta (dit Mekonomen låg tidigare).
    Har själv servad och reparerad Saaben där. Vid karossskador rekommenderar jag Gebestam Bil och Plåt där jag fick min bil reparerad efter påkörning bakifrån. Mycket bra utförd jobb.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    208

    Re: Tips på SAAB-meck i Stockholm?

    Citat Ursprungligen postat av root
    Promotor i Åkersberga - http://www.promotor.nu/

    Bra kunnande, suverän service och underbart kundmottagande. Inte billigast, men definitivt bland de bästa. En av få verkstäder i det här landet som jag utan att blinka ger äran att meka med någon av bilarna i signaturen...
    Håller med till 100%, lämnade in pärlan där för några veckor sedan och fick bra kundmottagande och bra hjälp. Dom hade tom fixat prylar som jag inte begärt, tex nya nycklar och uppdatering av programvara osv. Har tidigare lämnat in den på Svenska bil och dom amatörerna kommer aldrig i närheten av bilen igen, stora repor på mittkonsolen, otrevlig kundmottagare och så orkar dom inte ens stämpla serviceboken när dom tar 3400 för en service .

    Bor också i Solna men hade lätt lämnat kärran i Åkersberga igen, inte billiga som sagt men noggranna och kompetenta.
    SAAB 9-3 SS Aero 2004

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Hammarby Sjöstad
    Inlägg
    332
    Citat Ursprungligen postat av Erik_W
    Mats Riesel finns ju i Solna. Har ju ett mycket bra rykte bland Saabägare. Han har precis flyttad verkstan till Huvudsta (dit Mekonomen låg tidigare).
    Har själv servad och reparerad Saaben där. Vid karossskador rekommenderar jag Gebestam Bil och Plåt där jag fick min bil reparerad efter påkörning bakifrån. Mycket bra utförd jobb.
    Rekommenderar också Riesel.
    Saab 9-3 SC 2.0T Vector
    2007 - svart - automat - original

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337
    Jag har också bra erfarenheter av Reisel. Han är kanske lite "lustig" att prata med men jobben han har gjort har varit bra och firman är ärlig.

    Jag lämnade in bilen hos Reisel och bad dem åtgärda läckande vattenpump (som jag trodde att det var) och fick tillbaka den med åtdragna slangklämmor. Det kallar jag ärligt!
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    581

    Re: Tips på SAAB-meck i Stockholm?

    Citat Ursprungligen postat av root
    Promotor i Åkersberga - http://www.promotor.nu/

    Bra kunnande, suverän service och underbart kundmottagande. Inte billigast, men definitivt bland de bästa. En av få verkstäder i det här landet som jag utan att blinka ger äran att meka med någon av bilarna i signaturen...
    Håller med!

    //Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Hammarby Sjöstad
    Inlägg
    332
    Citat Ursprungligen postat av Mussla
    Jag har också bra erfarenheter av Reisel. Han är kanske lite "lustig" att prata med men jobben han har gjort har varit bra och firman är ärlig.

    Jag lämnade in bilen hos Reisel och bad dem åtgärda läckande vattenpump (som jag trodde att det var) och fick tillbaka den med åtdragna slangklämmor. Det kallar jag ärligt!
    Jo, han har en lite speciell, kort stil men de har alltid gjort bra jobb för mig också och varit ärliga.

    Sist satt vi ett bra tag efter stängningsdags och diskuterade trim och han berättade att personalen hade varit nere på Nürburg Ring. Trevlig snubbe...
    Saab 9-3 SC 2.0T Vector
    2007 - svart - automat - original

  9. #9
    Tack för tips!!

    Prövar Mats först eftersom hans verkstad ligger mitt emellan hem och kontor.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22

    Fler bra verkstäder i Stockholm??

    Den här tråden ger ett par bra tips - men finns det inte fler bra verkstäder där ute? Jag har även hittat de ute på värmdö som får varma rekomendationer, men det är lite långt för mig. Och hur gör man nu i semestertider om man vill ha nåt gjort snarast? Promotor o Riesel har semesterstängt.

    Saab-kirurgen Sankt Eriksgatan eller Bilakuten regeringsgatan - några erfarenheter därifrån?

    Någon bra Mekonomen-verkstad? Nån större verkstad som håller öppet OCH är pålitlig?

    I mitt fall handlar det om att byta nån bussning och ställa in hjulen.

    /JT
    KTM 250EXC -07

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Medlem#
    3541
    Jag hakar på, skulle behöva få en service utförd. Saab-kirurgen har liksom de andra semesterstängt.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Silver95
    Tack för tips!!

    Prövar Mats först eftersom hans verkstad ligger mitt emellan hem och kontor.
    Hur gick det? Lite nyfiken...
    // Jonas F

    | Owner of Falkens.se | Owner of Divejobsonline.com.se |

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    80
    Ursäkta trådbumpningen, men jag såg att Mats Riesel hade flyttat sin verkstad till någonstans i Huvudsta. Någon som har en närmare adress? Jag var förbi hans gamla ställe häromdagen och det var iofs fortfarande bilverkstad där, men vetefan om man törs lämna in kärran där. Vattenpump kaputt nämligen
    Saab 9000 CSE 2.0 LTT -97 150 hk T5 B204E. Färgkod #227 Citrinbeige metallic

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Medlem#
    3541
    Citat Ursprungligen postat av Ronta
    Någon som har en närmare adress?
    Krysshammarvägen 34

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av jh
    Citat Ursprungligen postat av Ronta
    Någon som har en närmare adress?
    Krysshammarvägen 34
    Kanoners, man tackar och bockar.
    Saab 9000 CSE 2.0 LTT -97 150 hk T5 B204E. Färgkod #227 Citrinbeige metallic

Liknande ämnen

  1. Tips på rekonditioneringsfirma Stockholm för lackompyssling!
    Av Erik Sätre i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-02-06, 18:27
  2. Tips på bra SAAB verkstad i Stockholm/Nacka?
    Av Seglarmange i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 20:59
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 16:37
  4. Tips på bra el-mek firma i Stockholm !
    Av MRC1 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 22:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •