Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Ännu en chipfråga...

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    50

    Ännu en chipfråga...

    Är det någon som har erfarenhet av Tuningchip i Stockholm?
    Dom chippar tydligen med CC tuning tool...någon som har erfarenhet av den chippningen via "diagnosuttaget"...6500:- tar dom för en dylik operation på en 9-5 2.3...ca:235hk uppger dom att det ska bli i effekt.
    Och för att gå händelserna i förväg...ja jag har letat trådar:-)
    9-5 2.3 -99 aut med Uhrkraft steg 2

  2. #2
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    CC chipcenter har för ett antal år sedan klart deklarerat att de inte vill ha med STCS att göra. Låt deras vilja fortsätta att gälla.

    Det är därför du inte hittar någonting när du söker om CC Tuning tool.

    Over and out

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    50
    Ok då förstår jag varför det inte finns något om dom här.
    Fast jag förstår däremot inte varför man inte vill ha något att göra med en stor grupp potentiella trimmare, det är väl inkomsterna som håller firman flytande?
    Stryker nog Tuningchip från listan då och glömmer frågan.
    9-5 2.3 -99 aut med Uhrkraft steg 2

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Det finns fler orsaker än de rent principiella att jag inte skulle vända mig till dem för att trimma. De har bland annat världens dyraste långttidsparkering.......
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Citat Ursprungligen postat av Per08
    Ok då förstår jag varför det inte finns något om dom här.
    Fast jag förstår däremot inte varför man inte vill ha något att göra med en stor grupp potentiella trimmare, det är väl inkomsterna som håller firman flytande?
    Stryker nog Tuningchip från listan då och glömmer frågan.
    Sök på chipcenter här på forumet så hittar du en del.. Håll dig till någon av de tre stora... Maptun, Hirsch eller Nordic...
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  6. #6
    Javisst. Nordic och de andra mer etablerade firmorna är bra,utan tvekan.
    Men det finns andra firmor och även en del som trimmar lite som hobby.

    Jag tycker du ska ställa frågan i tråden om andra på forumet trimmat på andra mindre kända firmor och även om nån testat trim från garage trimmare och hur det har funkat och support mm.

    Du kan tjäna 1000 lappar :-)
    There Is No Power Without Power

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Citat Ursprungligen postat av JkbPower
    Javisst. Nordic och de andra mer etablerade firmorna är bra,utan tvekan.
    Men det finns andra firmor och även en del som trimmar lite som hobby.

    Jag tycker du ska ställa frågan i tråden om andra på forumet trimmat på andra mindre kända firmor och även om nån testat trim från garage trimmare och hur det har funkat och support mm.

    Du kan tjäna 1000 lappar :-)
    Det finns väl diverse skräckexempel från tex CC som gör att man lätt förlorar en större mängd. Men finns, du kan ju faktiskt få en mjukvara från tex Nordic även hos andra firmor verkar det som.

    Jag personligen skulle ALDRIG låta någon som inte har erfarenhet, kunskap, förståelse och gott rykte röra mjukvaran i en bil. Att få bra fjong i prylarna ett kortare tag är inte överdrivet svårt. Att få det att fungera i längden är något som inte vem som helst klarar av.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  8. #8
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Visst kan man spara pengar, men det är liksom med oddset. Win some, loose some.
    Om man är ny i turboträsket ska man nog välja den ingångna stigen, medans erfaret folk som är lite mer våghalsiga och insatta kan bryta ny terräng och sedan delge övrigt folk sina upptäckter här på forumet. Skulle tro de flesta är ganska intresserade av resultatet.

    Mvh Stoffe

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    50
    Garagetrimmning finns inte i min värld när det gäller chippning, hur billigt det än skulle vara.
    Att bestycka en weberförgasare eller exprimentera med tändläget på en förhistorisk motor är en sak...men det finns alldeles för många viktiga parametrar i en chippning för att jag skulle våga låta någon garagetrimmare göra det...att det sen säkert finns dom som kan åstakomma lysande resultat tror jag säkert...men jag vill inte lämna min motor som donator till det...
    Jag kan ingenting om chippning, men har ändå förstått att det krävs lite mer än god vilja för ett bra OCH hållbart resultat.

    Per
    9-5 2.3 -99 aut med Uhrkraft steg 2

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    525
    Citat Ursprungligen postat av Per08
    Ok då förstår jag varför det inte finns något om dom här.
    Fast jag förstår däremot inte varför man inte vill ha något att göra med en stor grupp potentiella trimmare, det är väl inkomsterna som håller firman flytande?
    Stryker nog Tuningchip från listan då och glömmer frågan.
    alltså CC tar6500:- har du kollat med speedparts vad dom tar för en likadan? det lär ju inte var många mer pengar i alla fall om inte billigare och som STCS medlem har man ju 10% på chipning därmed
    9-3Vector 2.0t Nordic Steg2
    Att Styla En Volvo Är Som Att Sminka En Gris!!
    http://www.garaget.org/?car=35951

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    50
    Har sett att Maptune har en återförsäljare i Stockholm...PRM performance så då har jag ju en leverantör för ett bra alternativ i närheten...för vad jag förstått här verkar det vara Nordic och Maptune som har godast rykte.
    Vilket rykte PRM har vet jag ju inte, men det är ju Maptunesatser dom säljer, deras steg 3 tycker jag verkar hyfsat prisvärt.

    Per
    9-5 2.3 -99 aut med Uhrkraft steg 2

Liknande ämnen

  1. Ännu ett 9-5 växellådeproblem
    Av Fosson i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 17:06
  2. Ännu en Dum Dumpfråga!!
    Av Danne*Saab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 22:13
  3. (Ännu en) Vad ska man ta för sin bil?
    Av Airflow i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 01:02
  4. Ännu en värderingsfråga
    Av Sonesson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 23:17
  5. Ännu ett SID-problem
    Av WipeClean i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 15:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •