Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nästa steg i trimning?? og 900-80 T8

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    196

    Nästa steg i trimning?? og 900-80 T8

    Tja har en 900 T8 -80 som jag har under renovering..... Har satt på Saab orginal ic o dump.. samt ökat laddtryck till 0,95.. o batteriböj, KN filter...
    Har 9000 ic liggandes men verkar jobbigt o dra med rör o sånt... Ger det någon bättre effekt jämförelse med og ic? Vad är såg på speed parts hemsida något med vatten sprut vad är det? Har även Massa 9000 Turbos liggande både 2,3 T o 2,0 T Men antar att de inte passar...
    Vill ju ha mer Men vad ska jag göra.... Är ju inte så himmla duktig på det här men ska ju lära mig!!

    Mvh Erik, Tacksam för alla svar!
    Åker Volvo V70 II D5-09
    Busbil Saab 9-5
    Finbil Volvo 164-71
    Livet är en Fest och du är välkommen

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Hoppas för din egen (och bilens) skull att du har gjort något åt bränslet. För där har du ju annars det som är viktigast..

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    975

    Re: Nästa steg i trimning?? og 900-80 T8

    Citat Ursprungligen postat av Lazer 9000 turbo
    Tja har en 900 T8 -80 som jag har under renovering..... Har satt på Saab orginal ic o dump.. samt ökat laddtryck till 0,95.. o batteriböj, KN filter...
    Har 9000 ic liggandes men verkar jobbigt o dra med rör o sånt... Ger det någon bättre effekt jämförelse med og ic? Vad är såg på speed parts hemsida något med vatten sprut vad är det? Har även Massa 9000 Turbos liggande både 2,3 T o 2,0 T Men antar att de inte passar...
    Vill ju ha mer Men vad ska jag göra.... Är ju inte så himmla duktig på det här men ska ju lära mig!!

    Mvh Erik, Tacksam för alla svar!
    Hej! Om 9000ic är att rekomendera istället för orginal???? JA absolut, kollar du orginalets placering bakom vänstra lykta så är det inte så svårt att förstå att det blir lite blås på den ic, det blir däremot mycket varmluft där istället, så en 9000ic är att föredra, och så värst svårt att dra rören är det inte heller... Vatteninsprutning är att rekommendera på T8 ochså, Man sprutar in en fin stråle med vatten vid ett bestämt laddtryck in i motorn via insuget, fördel med det är att man får bort endel sot avlagringar som kan bli under förbränning + att man får ner tempen i förbräningsrummen som i sin tur drar ner spiknings risken..... Jocke

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    196
    ska försöka meca ihop den här ic då.. Men hur fungerar det där Vatten sprutet då?
    Åker Volvo V70 II D5-09
    Busbil Saab 9-5
    Finbil Volvo 164-71
    Livet är en Fest och du är välkommen

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Lazer 9000 turbo
    ska försöka meca ihop den här ic då.. Men hur fungerar det där Vatten sprutet då?
    Hej! om du kan kolla på denna sidan http://hem.passagen.se/kraco/ en bit ner så står det om vatteninsprit, jag har byggt detta och det funkar kanon på min T8, eller så köper du ett ifrån speedparts men som sagt det som jag har byggt funkar kanon. Lycka till... PM om det är något du undrar över. MVH jocke

Liknande ämnen

  1. Vad är nästa steg...nu inne på E85
    Av Mcgromit i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 12:07
  2. Vad är nästa steg? förslag?
    Av Mr_H i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 10:40
  3. Hjälp med nästa steg i trimning?
    Av Mickejonsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 22:43
  4. Nästa steg i träsket
    Av Johnken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 20:05
  5. Vad är nästa steg
    Av overlake i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 11:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •