Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tjuter i bilen

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    103

    Tjuter i bilen

    okej. detta problem tror jag är rätt sällsynt, å jag vet inte om tråden är rätt då jag inte vet vad det är som är felet men här kommer det: när man kör i ca 140 börjar det TJUTA i hela bilen! skitirriterande! men det som är ännu värre är att ibland kan ljudet helt försvinna och komma uppåt 20 km/h senare! jag har vart inne på att det är kupé fläkten som det är nått lager i som börjar ge med sig, sedan är det fartvinden som får fläkten att rotera fortare än normalt och då börjar det tjuta, jag har ocks kollat om det var några högtalarkablar som jäklas men så var det inte. hjullager är ok och bilen går som den ska, dock blir man ju f'n döv om man råkar gasa för mycket.

    nån som vet nått? TSHT

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 767
    Haj!

    Kan vara nån list runt framrutan som tjuter. Det gjorde den på min efter att jag bytte ruta. Brukar uppkomma runt 120 km/h vid varma sommardagar.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm / Söderort
    Inlägg
    97
    det är inte den inbyggda SPEED WARNING i färddatorn?
    SAAB og9-3 Steg 221hk
    Opel Vectra 4x4 turbo 260hk

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    103
    tack för svaren. Jo jag har funderat på någon list. MEN borde inte ljudet komma lite försiktigt då? å inte liksom pang på som i min? det låter ingenting innan och så bara rätt som det är så börjar det tjuta!

    färddatorn är nollad. den har jag kolla också, men den är inte inställd på någonting för ja har ryckt batterikabeln nåra gånger av diverse skäl..

    visst går de att lösa genom att inte köra fort då...men vafan har man chip å ballare avgasrör går de ju inte å hålla sig!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm / Söderort
    Inlägg
    97
    min förardörr lät skit när det gick lite fort... prova att dra in den mot dig...
    SAAB og9-3 Steg 221hk
    Opel Vectra 4x4 turbo 260hk

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 003
    Om det är från ovankant vindrutan så brukar man kunna påverka ljudet genom att trycka utåt på rutans ovankant, alltså bakom backspegeln.
    Testa det.

Liknande ämnen

  1. Larmet tjuter när jag låser upp bilen! 9-3 årsm -99
    Av danson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-09, 19:31
  2. Bilen "tjuter" vid fullt rattutslag?
    Av -big kahuna- i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:19
  3. Hur öppna bilen utan att larmet tjuter.... 900NG
    Av ikka i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-08-01, 21:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •