Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Behöver råd! 9000 jub -97

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    344

    Behöver råd! 9000 jub -97

    Hej!

    Har tänkt mig att köpa en 9000 -97 jubileumsmodell, och var och tittade på en igår. Bilen är mycket fin och jag är väldigt sugen att slå till, men det är en sak som oroar mig. Det känns som det är ett glapp eller snarare ett spel i styrningen. Jag har kört många 9000 tidigare och inte upplevt den här känslan i styrningen tidigare. Det känns som om man kan röra ratten cirka 4-5 cm fram och tillbaka innan hjulen börjar röra sig. Det känns inte som det är en styrled. Då borde den ju vara "vinglig" på vägen, och det är den inte. Kan det vara ett så stort spel inne i själva styrväxeln, eller kan det vara en led mellan rattstång och styrväxel? (det finns ju en skarv nedanför rattstället...)

    Någon som har något tips...

    Martin

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Ja, troligen i leden på rattstången ovanför pedalstället. Jag tror det ska gå att dra åt, men är inte säker då jag inte själv haft det problemet.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

Liknande ämnen

  1. Behöver tips och råd ang. 9000 2.0t LMM
    Av Polar_Bear i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-05-01, 18:44
  2. Behöver larmdosa 9000
    Av Cabmange i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 14:22
  3. Behöver köpråd 9000 2.3t
    Av Peppe i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-04, 16:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •