Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Får inte i 5:an

  1. #1

    Får inte i 5:an

    Hur Kommer det sig, helt plötsligt efter en natt parkering så får jag inte i 5:an (og900 -83). Har försökt att justera växlarna o de andra funkar klockrent. Försökt med något trix att lägga i backspärren när jag lägger i 5:an men det blir bara tvärstopp utan raser eller något....hur f-n kommer det sig? Kan tillägga att jag haft misstanke om trasigt urtrampningslager el slav, så det är beställt nytt. Och då jag senast åkte på 5:an så "slog" "dunka" vibrera det i kopplingspedalen. Behöver hjälp! Tack

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    344
    Hej!

    Det är inget vetenskapligt svar, men en gissning. Om du hade missljud på 5:an, men inga andra växlar så kan det mycket väl ha hänt något med dreven/synkringarna till 5:an, vilket gör att du inte kan få i växeln.

    Som sagt, en gissning.....

  3. #3
    nu efter en tids mekande så vissar det sig att om jag växlar väldigt fort så får jag i 5:an när jag kör, men om jag växlar lugnare så skiter det sig, tvärstop o sprak. Hur kommer det sig då?

  4. #4
    Kan det vara så att synkringarna (eller vad de heter) är slut. Isåfall så skulle det kunna funka vid en snabb växling med inte vid en långsam.
    De som är mer bevandrade kan kanske spinna vidare på den tråden. Bara en gissning

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Bilen startar inte (ibland), tänder inte? 9000 2,3T '92
    Av helvetes i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 11:04
  2. Ska Fasten Seatbelts skylten inte lysa om bältet inte är på?
    Av bart112 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 17:36
  3. [LÖST] Varför funkar inte signalhornet när SIDen inte är inkopplad? OG9-5/OG9-3
    Av sportsedan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 10:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •