Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Speedparts?

  1. #1

    Speedparts?

    Hej måste bara fråga om jag och min polare är dom enda som fått skit kass service på speedparts?
    Jag beställde kamkedjesats balanskedjesats och blinkers m.m sen skulle man få ett mail som bekräftelse men det kom inget sådant, så jag ringde upp dom, och då sa dom att dom hadde fått min beställning men att han kunde ta emot den manuellt igen, så jag talade om vad jag skulle ha och fick då reda på att kedje satserna var slut men dom skulle få hem om två veckor låter bra sa jag skicka alla delar när kedjorna kommer sa jag. och väntade 9månader! skickar ett mail och frågar hur många dagar dom har i sina veckor i uddevalla för här har vi bara 7 dagars veckor och det hadde gått betydligt fler dagar än 14 sen jag beställde delarna fick till svar att dom väntat på kedjesatserna själva så länge men att dom fått hem så jag skulle få dom nästa vecka vilket jag äntligen fick dom hadde mitt telenummer till jobbet och hem min email adress men kunde fan inte höra av sig ändå dåligt tycker jag.
    Min polare på jobbet beställde en dump ventil på lördagen för några veckor sen och han kom på efter sin beställning att han hadde missat att beställa ett bränsle chip så han ringde upp dom på måndag morgon och sa att han glömde beställa chipet. Nu har du tur sa dom jag står och ska packa din dumpventil just nu så jag slänger i ett chip ochså.
    sa dom på måndag morgon. på måndagen efter så ringer han ner för det har inte kommit nå paket. då får han till svar att dump ventilen var slut men det skulle komma hem fler i slutet på veckan skicka chipet så länge då sa polaren, ja det kan vi göra sa dom vi slänger det i ett brev det var på måndag morgon fortfarande inte kommit nå chip på onsdag ett vanligt kuver ska för sjutton komma fram på ett dygn. Och vad var det han stod och skulle till att packa när han ringde om chipet om nu dumparna var slut bara lögner allt ihop eller? är det bara vi två som fått taskig service?

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 618
    Har ingen sådan erfarenhet faktiskt, allt jag beställt från SP har kommit på utsatt tid och tom före utsatt tid.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    448
    Finns fler trådar om samma ämne...
    Här är ett exempel: http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp?t=19240
    Volvo 945 '91
    BMW 1802 Racing '74

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falköping
    Inlägg
    492
    Din text var allt lite jobbig att läsa.

    Mvh Fredrik
    9-5 Vector -02
    900 SET Cab -96

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 857
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik93
    Din text var allt lite jobbig att läsa.

    Mvh Fredrik
    Hehehe...jo. Om han pratar som han skriver kan jag iofs förstå Speedparts...

    OBS! Inget illa menat! Är man arg har man ofta bråttom. Då blir det lätt lite slarvigt. Budskapet gick nog hem ändå hos oss som läst det.

  6. #6
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 400
    Fick hem 2 kolli idag onsdag som jag beställde i söndags kväll.

    Precis som vanligt alltså.

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896
    Har då inga problem med Speedparts.

    Funkar oftast riktigt kanon. Bra hjälp när man frågar något.

    Jag använder ju iof inte telefon utan mailen. Känns mest schysst så, kan de läsa när de har tid och inte håller på med en massa annat.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  8. #8
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178

    Re: Speedparts?

    Citat Ursprungligen postat av uffe o
    Hej måste bara............9mån........
    Du har jävligt bra tålamod om du väntade i 9månader.

    Jag hade hört av mig långt tidigare än så!

    Men håller med om att det va dålig service ni fick.
    Ett besked skadar aldrig, och man tjänar inte på att ljuga om att varan packas osv bara för att få slut på kundens tjat!

    Lycka till i alla fall.

  9. #9
    som tur e har inte jag haft nåra problem med dom.
    jag beställde ett par saker från dom på en måndag.
    sen på fredag hade jag sakerna.
    själv blev jag förvånad över hur fort de gick.
    hehe.. så jag har bara bra erfarenheter av de.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    32
    Beställde grejor för ett tag sen av dom, fick dom efter 3 dagar som vanligt, tycker de funkar bra med dom.. (än så länge)..
    9-3 Aero

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    428
    Har också bara fått postivt bemötande av SP. Delarna brukar man få dagen efter.... ibland kanske 2dagar(posten är inte alltid så snabba) dvs om dom har delarna hemma.

    //Nicke
    OG93 Aero -01

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Mölnlycke
    Inlägg
    301
    Jag beställde grejer i söndags förmiddag och fick dom i tisdags.
    Snabbt som vanligt för min del.

    //Johan
    It is a man's obligation to stick his boneration in a woman's seperation to ensure the propagation of the younger federation and the next generation.

  13. #13
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    2 169
    En så länge har dom "sköt" sig bra för min del ,,, typ i snart ett antal år ...

    Däremot ska det bli intressant nu o se hur snabbt/bra dom fixar min turbo ( ska bli en 18T ) ....
    Tjänstebil : 9-3 08' BioPower SC Maptun 220Hk@340Nm
    Familjebil : 9-5 04' Aero Aut SC Maptun E85 272Hk@384Nm naven, 14,8@155km/h (19")
    ( prmperformance.com ligger på hyllan just nu )#4976

  14. #14
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 812
    Skall göra en beställning idag, får se hur det går men det har inte trasslat förut.

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    364
    Tjena!

    Måste säga att Jag alltid varit nöjd med Speedparts SERVICE alltid fått svar på mina frågor snabbt o beställning oxå dessutom

    Där emot när man mailat Nordic Uhr eller Maptun så har Jag inte ens fått svar. Ändå är det Nordic de lutar åt nästa gång trim vankas. Men man bli ju lite besviken så man kan ju likväl slänga 20.000 kr till Speedparts på trim istället känns de som då. Så antar att de är olika uppfattningar om olika firmor därför många oxå svarar med att kolla vilken firma Du själv vill anlita eftersom att meningarna alltid är delade, o tur är väl det...

    Martin
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 955
    Har beställt prylar av speedparts många gånger, har kommit fantastiskt snabbt.

    Supporten är suverän, dom svarar ju på mail dygnet runt

    ALDRIG haft något i närheten av ett klagomål till dom.
    Aldrig haft något strul.


  17. #17
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 812
    Glömde ju rapportera hur det gick.....
    Samma dag som jag lagt in beställningen kom ett mail om att det var 1 veckas leveranstid på en beställd detalj, mycket bra då man "vet läget".
    Grejjerna anlände inom den angivna tiden och det enda jag har att klaga på som igentligen inte är SP:s fel var att de skickades till fel adress .

    Detta beror nog på att SP kollar medlemsnummret genom klubbens register (antar jag) och där bor jag på min gamla adress i Skövde fast denna är ändrad av mig på medlemskapssidorna ett flertal gg.
    Lite störande men det löste sig smidigt eftersom jag jobbar i Skövde och kunde hämta paketet endå genom att spåra kollinr osv på postens sidor.

    Men vad hade hänt om jag flyttat en längre bit, tex Kiruna

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    14

    Re: Speedparts?

    Citat Ursprungligen postat av uffe o
    Hej måste bara fråga om jag och min polare är dom enda som fått skit kass service på speedparts?
    Jag beställde kamkedjesats balanskedjesats och blinkers m.m sen skulle man få ett mail som bekräftelse men det kom inget sådant, så jag ringde upp dom, och då sa dom att dom hadde fått min beställning men att han kunde ta emot den manuellt igen, så jag talade om vad jag skulle ha och fick då reda på att kedje satserna var slut men dom skulle få hem om två veckor låter bra sa jag skicka alla delar när kedjorna kommer sa jag. och väntade 9månader! skickar ett mail och frågar hur många dagar dom har i sina veckor i uddevalla för här har vi bara 7 dagars veckor och det hadde gått betydligt fler dagar än 14 sen jag beställde delarna fick till svar att dom väntat på kedjesatserna själva så länge men att dom fått hem så jag skulle få dom nästa vecka vilket jag äntligen fick dom hadde mitt telenummer till jobbet och hem min email adress men kunde fan inte höra av sig ändå dåligt tycker jag.
    Min polare på jobbet beställde en dump ventil på lördagen för några veckor sen och han kom på efter sin beställning att han hadde missat att beställa ett bränsle chip så han ringde upp dom på måndag morgon och sa att han glömde beställa chipet. Nu har du tur sa dom jag står och ska packa din dumpventil just nu så jag slänger i ett chip ochså.
    sa dom på måndag morgon. på måndagen efter så ringer han ner för det har inte kommit nå paket. då får han till svar att dump ventilen var slut men det skulle komma hem fler i slutet på veckan skicka chipet så länge då sa polaren, ja det kan vi göra sa dom vi slänger det i ett brev det var på måndag morgon fortfarande inte kommit nå chip på onsdag ett vanligt kuver ska för sjutton komma fram på ett dygn. Och vad var det han stod och skulle till att packa när han ringde om chipet om nu dumparna var slut bara lögner allt ihop eller? är det bara vi två som fått taskig service?
    Sluta tjata piss.........dom levererar til tid (punkt )
    SAAB

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    776

    Håller med

    Har beställt 2 gånger men det blir is i helvetet innan jag beställer en gång till. Kass service, ruttet bemötande och dålig/obefintlig passform på produkterna (luftsnok framförallt).

    Fattar inte heller varför detta företag höjs till skyarna här.

  20. #20
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 400
    ETT fel har jag upplevt hittills: I leveransen av bromskivor + belägg fattades turbotryckmätaren.

    Lyfter på luren slår numret, svar direkt, berättar ärendet: "OK en miss, vi skickar mätaren fraktfritt direkt."

    Dagen efter har jag tryckmätaren i handen.

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •