Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Skrammel i h-f dörr 9-3 AS3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    433

    Skrammel i h-f dörr 9-3 AS3

    Högtalargallret skrammlar i pärlan så fort man vrider på lite volym, försvinner om jag trycker till gallret så förmodar att det glappar lite. Någon som har tips på hur jag åtgärdar problemet?

    mvh niklas
    SaaB

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Tidaholm
    Inlägg
    337
    Medlem#
    6729
    Jag har ng900, men antar att det är precis samma

    Jag lossade bort mitt med en skruvmejsel försiktigt, och sen limma jag dit igen, det funkar, men nu är det något annat i dörren som skrammlar, blir inte vettig på det, får riva isär och fixa.

    Håller förövrigt på aatt göra nya galler, som släpper igenom mer luft (fått lima om ett par gånger, antagliger p.g.a trycket, men nu ahr det hållt ett bra tag då jag gjorde lite hål) och ser snyggare ut.

  3. #3
    Måste inte dörrsidan av för att kunna få av gallret?

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Har exakt samma problem på min nya MonteCarlo. Känns som att hela dörrsidorna är lite "plastiga" och veka. Min 9-5a (AS3) kunde jag kräma på med för fulla muggar, men inte i 9-3. Skall försöka stabilisera upp dörrsidorna litegrand och få bort vibration. Lite trist är det, man vill ju gärna kunna poppa på lite utan störande ljud.

    Kanske var det ett misstag att sätta de större bas-grunkorna i dörren på 9-3, hade hellre haft dom i hatthyllan nånstans, läge att bygga om kanske.
    MEDLEM 7032.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Jag har ju precis samma problem på min 9-3 Aero.., AS-3...har en tråd här på forumet om det för någon vecka sedan. Det durrar å vibrerar då det ens finns bas i låten.., å jag svär högt över att SAAB fortfarande inte kan skruva ihop sakerna.., om några år lär den låta som en gammal SAAB 9000 från -86 med 20 000 + på mätaren..., dvs..., typ gnissla å gneka ihop ödesymfonin i Ö-moll över varje fartgupp...

    Om du bygger om å stabiliserar.., säg till hur du gör å hur det blev..., för snart tar jag Audin på långresor igen så jag kan lyssna på musik utan alla missljud i inredningen.
    Kör SAAB 99CC -75, 9-3 AERO -00

Liknande ämnen

  1. Bygga om kjolar 5D <-> 3D NG900 och OG9-3
    Av IceMan80 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2023-09-22, 22:04
  2. [LÖST] Skrammel NG9-3 -07 B284
    Av Jakalen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-07-02, 16:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •