rörbärarmar .. funderar påa tt knstruerara en jigg för sådana .. undrar o de har jorts i någon sture skala om någon aksne harbild elelr liaknde ?
samt tar gärna i mot övriga tankar och ider i samma ämne
rörbärarmar .. funderar påa tt knstruerara en jigg för sådana .. undrar o de har jorts i någon sture skala om någon aksne harbild elelr liaknde ?
samt tar gärna i mot övriga tankar och ider i samma ämne
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv
ingen som har någon kunskap om detta överhuvetaget? letar även efter en nybörjar kurs i cad kunskap
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv
Har också funderat på att göra egna bärarmar, då för 9000 och då med justerbar caster och camber-vinkel, men det blir nog bara en fundering...Ursprungligen postat av gascan
Tyvärr ganska okunnig i ämnet väghållning även om viljan finns.
Min tanke var iof att fräsa ut dessa i någon aluminiumlegering.
Kurslitteratur....
Om det är Autocad (Autodesk) (2D) du menar så kan jag rekomendera den här boken..
Visserligen är den några år (och dyr!), men A-cad är sig ganska likt även i senare versioner....
http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_ ... 9144022204
Om det gäller ex. Solid works(3D) så är den "inbyggda" kursen, dvs den som följer med programmet riktigt bra, dock på engelska...
Saab-lös.... Men många har passeras revy.. 900OG, 9K Talladega, Aero & A50...
+Alfa 164:or. Nu med Corvette C6-LS3 som sommarleksak.
läser bibeln för v 2002 nu
mm nej ajg tänkte svets dem i rostfritt jysterbara e ignen omölighet helelr ..d egår att konstruera .. mena jg skulle behöva längd måt och vikt på ett par standard armar först
mm min ide ja u då att byga en jig först
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv
Rostfritt är väldigt tungt och dessutom rätt svårarbetat, en av mina tankar var att minska den "ofjädrade" vikten i hjulupphängningen vilket i sig borde ge bättre chassie-reaktioner.Ursprungligen postat av gascan
Iof borde väl material i 2333 (Eller var det 2334?) va användbart för detta ändamål, men annars är väl vanliga stålrör rätt användbart..
Måtten har jag inte. men om du kan förse mig med måtten kan jag nog hjälpa dig med A-cad ritningen.
Saab-lös.... Men många har passeras revy.. 900OG, 9K Talladega, Aero & A50...
+Alfa 164:or. Nu med Corvette C6-LS3 som sommarleksak.
det är upfattat .. netera dok att jag inte har nån som hellst kunskap me programmet
mena jg ska fixa måttt så fort de blir dager i morogn ..
antar att d e ganska myket geometri i dem många måt som ska stämma för belastningens skull ajg tenkte försöka tilvärka ett a med en ribba över .. hur de blir em bustnings infästnignerna vet jag itne men ajg antar att bustnignarna måste på på något vis ..
gör detta för att jag e utråkad har ignet mål emd de igentlgien ..
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv
Hm, också utråkat då Aeron är vinteravställdUrsprungligen postat av gascan
Hållfasthetsberäkningarna är ett område jag absolut inte behärskar, men det finns ju andra kunniga på forumet, kanske Presho t.ex.
Jag har dock via jobbet tillgång till diverse proffskonsulter NÄR vi kommit så långt.....seså gascan, ut i garaget o mätt så har vi nåt o börja på
Saab-lös.... Men många har passeras revy.. 900OG, 9K Talladega, Aero & A50...
+Alfa 164:or. Nu med Corvette C6-LS3 som sommarleksak.
vad vill du ah för mått då?de viktigaste måste u vara infätningspunkterna hur lånkt spindel siter i från butnings fästerna dvs höjd och vinkel .. om man vänder uponer på armen så att bustningsfästerna blir uppåt och drar en rak linie mellan dom och därav tar måttet därimellan samt hur långa fästerna e samt sedan en linie fån centrum på leden och rackt upp så borde den linien hamna lite försjutet påden andra linien och bilda ett te elerhur ? d e engot att börja på
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv
jag kan nog inte ta mig tid i da glömde att de va 80 års fest .. ska försöka huinna emd de nästa gågn jag e hemam men pma mig så vet jag om de fins intresse gör de nu
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv
gascan.
Har försökt Pm:a dig men det verkar inte funka, ligger kvar i utkorgen av nån anledning..
har också försökt maila dig (hotfail)..men det kommer tillbakas.
Saab-lös.... Men många har passeras revy.. 900OG, 9K Talladega, Aero & A50...
+Alfa 164:or. Nu med Corvette C6-LS3 som sommarleksak.