Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: chip till 9-5 vad ska man satsa på?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    289

    chip till 9-5 vad ska man satsa på?

    har kollat runt lite på steg 1 till min 9-5:a (150hk) och hittar många företag som skulle kunna chippa bilen , men vill ochså kunna ha hållbarhet i den samt få ut mycket effekt

    har kollat på maptun , speedparts , nordic , bsr , 192hk boxen vilken är att föredra?

    hur skiljer sig motor karaktären på dom olika företagen när den andra boxen kommer i?

    kostar ju trots allt en slant till steg 1
    Saab 9-3 Vector Biopower -08

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    En sökning ger dig mååååånga åsikter och omdömen!
    Tror du kan satsa på valfritt företag (Nordic Maptun BSR SQR Speedparts, glömt nån?) och bli nöjd vad du än väljer!

    Lycka till!


    edit: stavning
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    289
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    En sökning ger dig mååååånga åsikter och omdömen!
    Tror du kan satsa på valfritt företag (Nordic Maptun BSR SQR Speedparts, glömt nån?) och bli nöjd vad du än väljer!

    Lycka till!


    edit: stavning

    okej ska kolla runt lite
    Saab 9-3 Vector Biopower -08

  4. #4
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Om man söker finns det hur mycket svar som helst att hitta, men generellt sett har nog Nordic och Maptun lite mer inspirerande program. SQR kan jag inte uttala mig om för det har jag aldrig provat.
    BSR påminner mer om original, fast med ökad effekt och vrid.

    Vad jag gillar ser du i min sign. 8-)

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    289
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Om man söker finns det hur mycket svar som helst att hitta, men generellt sett har nog Nordic och Maptun lite mer inspirerande program. SQR kan jag inte uttala mig om för det har jag aldrig provat.
    BSR påminner mer om original, fast med ökad effekt och vrid.

    Vad jag gillar ser du i min sign. 8-)
    men brukar det inte vara så att maptun bara öser på med laddtryck i sina boxar? och nordic brukar vara för dyrt gentemot andra företag? och speedparts säljer bsr boxarna?

    är ju inte direkt lätt att välja faktiskt

    och måste man byta till öppet luftfiltret på bilen med annan programvara? eller räcker det med insatsfilter?
    Saab 9-3 Vector Biopower -08

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    [quote=_WmB_][quote="Stoffe #2959":3n25q35x]Om man söker finns det hur mycket svar som helst att hitta, men generellt sett har nog Nordic och Maptun lite mer inspirerande program. SQR kan jag inte uttala mig om för det har jag aldrig provat.
    BSR påminner mer om original, fast med ökad effekt och vrid.

    Vad jag gillar ser du i min sign. 8-)[/quote]

    men brukar det inte vara så att maptun bara öser på med laddtryck i sina boxar? och nordic brukar vara för dyrt gentemot andra företag? och speedparts säljer bsr boxarna?

    är ju inte direkt lätt att välja faktiskt

    och måste man byta till öppet luftfiltret på bilen med annan programvara? eller räcker det med insatsfilter?[/quote:3n25q35x]

    Här kan du läsa mer om speedparts o bsr: [url="http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=142434&highlight=speedparts+bsr"]http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... dparts+bsr[/url]

    edit: och här: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... ht=chip+95

    Öppet filter behöver du inte med ett steg 1. behöver inte ens insatsfilter., original pappfilter räcker till 300 hästar.. cirka
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  7. #7
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Nej, jag tror inte varken Maptun eller Nordic "öser på med laddtryck". Däremot finns det andra som gör det...

    Mvh Stoffe

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Det viktigaste när du skall välja trimfirma är tycker jag service+närhet till en återförsäljare så man kan få support om ngt. krånglar.

    Hade själv en 9-3 02 med 2.0t 150 hk(samma motor som 9-5 2.0t) och i den körde jag med Maptun steg 1 och det blev en väldig skillnad.

    Tror du kommer bli nöjd med trimmet oavsett om du kör Maptun, Nordic, Bsr, speedparts eller SQR. Har du planer på att kanske trimma vidare senare så är Maptun, Nordic och SQR att rekomendera då dom är duktiga på individuella programlösningar.

Liknande ämnen

  1. og9-3 med steg 2. Vad ska man satsa på nu?
    Av turbosaaben1 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-24, 20:01
  2. Vad ska jag satsa på? HK eller NM
    Av Maco! i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 08:42
  3. Köpa 9-3 SS, vad ska man satsa på?
    Av yeneralz i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 23:06
  4. It´s fun chip? nåt att satsa på?
    Av bosabengt i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 19:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •