Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Senking av bil

  1. #1

    Senking av bil

    Jeg har en saab 9000 cd 89'. Hvis jeg senker den 40mm og ønsker å ha 17" felger på den. Hvilken profin, og hvor brede dekk kan man ha uten at det blir problematisk?
    Never argue with a redhead. They are naughty little devils and beat you with sexperience

  2. #2
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Sänkning 40mm med de gamla hjulhusen blir "problem" med alla lagliga 17"-dimensioner, dvs 215-40/45 eller 205-45. 225 eller mer tycker jag inte är att tänka på.

    "Problem" i den meningen att det går ju ofta bra att köra så, men det lär skrapa titt som tätt. Dämparna bör vara pigga och hårda.

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  3. #3
    hvor mye vil du da anbefale å senke bilen for at det ikke skal bli et problem med 17" da?
    Never argue with a redhead. They are naughty little devils and beat you with sexperience

  4. #4
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Jag hade en sån där bil som du har och satte på Kilen-fjädrar som ska sänka 20 mm. Däckhandlaren tyckte absolut 215-40-17 fram pga de lite trånga hjulhusen. Då skrapade det ibland, vid sväng och nedfjädring samtidigt.

    Men det var ju inga jätteproblem, skulle tro att det går ganska bra med 40 mm sänkning och 215-40-17 också. Om man tar det försiktigt i vissa lägen. Jag vet inte om det finns satser som sänker 30 mm?

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  5. #5
    jeg har i allefall sett 35mm senkning, så det hjelper kanskje litt på det problemet,
    Never argue with a redhead. They are naughty little devils and beat you with sexperience

Liknande ämnen

  1. Senking 9-3 SS Vector 2004 V.S Lineær og Arc
    Av morrun i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 14:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •