Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Försäkrings fråga

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    skara
    Inlägg
    54

    Försäkrings fråga

    hejsan...Funderar på att köpa en Saab 900 T16 års. 88-89. Undrar då vad försäkring och skatt kostar på en sådan bil??väldigt dyr?
    Är även intresserad av annan information om en sådan bil vad man ska tänka på när man ska köpa en?


    Tackar så länge!
    og900 aero -87
    Saab 9000 FTT
    vw vento 2.0

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Flyttar till Finans, verkstäder och försäkringar.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Försäkrings fråga

    Citat Ursprungligen postat av _Adde_
    hejsan...Funderar på att köpa en Saab 900 T16 års. 88-89 (special). Undrar då vad försäkring och skatt kostar på en sådan bil??väldigt dyr?
    Är även intresserad av annan information om en sådan bil vad man ska tänka på när man ska köpa en?


    Tackar så länge!
    https://www.insplanet.com/index.asp?x=new&partnerId=57

    Kolla där. Fyll i formuläret så får du offerter från alla svenska bolag. Mycket smidigt. Kostar dessutom nada. Tror du kommer under 3000 på helåret med helförsäkring. Om du är en bit över 20-strecket då Min kostar 5 blankt på ett år. Bilen i signaturen. Frågan om den står på mig eller min mor lämnar jag till er andra att avgöra.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: Försäkrings fråga

    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Citat Ursprungligen postat av _Adde_
    hejsan...Funderar på att köpa en Saab 900 T16 års. 88-89 (special). Undrar då vad försäkring och skatt kostar på en sådan bil??väldigt dyr?
    Är även intresserad av annan information om en sådan bil vad man ska tänka på när man ska köpa en?


    Tackar så länge!
    https://www.insplanet.com/index.asp?x=new&partnerId=57

    Kolla där. Fyll i formuläret så får du offerter från alla svenska bolag. Mycket smidigt. Kostar dessutom nada. Tror du kommer under 3000 på helåret med helförsäkring. Om du är en bit över 20-strecket då Min kostar 5 blankt på ett år. Bilen i signaturen. Frågan om den står på mig eller min mor lämnar jag till er andra att avgöra.
    Dom suger, mer än 2000kr gjorde det på att jag ringde runt själv.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Försäkrings fråga

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Citat Ursprungligen postat av _Adde_
    hejsan...Funderar på att köpa en Saab 900 T16 års. 88-89 (special). Undrar då vad försäkring och skatt kostar på en sådan bil??väldigt dyr?
    Är även intresserad av annan information om en sådan bil vad man ska tänka på när man ska köpa en?


    Tackar så länge!
    https://www.insplanet.com/index.asp?x=new&partnerId=57

    Kolla där. Fyll i formuläret så får du offerter från alla svenska bolag. Mycket smidigt. Kostar dessutom nada. Tror du kommer under 3000 på helåret med helförsäkring. Om du är en bit över 20-strecket då Min kostar 5 blankt på ett år. Bilen i signaturen. Frågan om den står på mig eller min mor lämnar jag till er andra att avgöra.
    Dom suger, mer än 2000kr gjorde det på att jag ringde runt själv.
    Jo det gör ju mycket att prata med en människa. En internetsida kan ju inte pruta och tjata Men det är ju ett bra underlag att sedan sitta o ringa runt för i annat fall.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Västra Frölunda
    Inlägg
    267
    Läs

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... highlight=

    för mer info om insplanet (hur dåliga de är)

    /Tobbe
    Volvo V70II 2.4D Business Summum MY10
    Saab 9-5 Aero MY05 *SÅLD*

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Jahopp, trodde inte att det var så illa. Ja skickade in en ansökan, fick papper hem o jämförde. If är ju bra på saab, o är väl så vitt jag vet i det billigare laget. Länsförsäkringar osv har jag inte en aning om, var ju ett tag sen det var på tapeten att leta försäkring. Men då får jag ju be er ignorera mitt första inlägg, o istället hänvisa till respektive företags 020 (0771) nummer.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    816
    Trygghansa har jag rätt bra pris på, det bästa jag hittade!!...

    Bilen gäller 900 t16 88
    "Född i kvarnkurvan på Kinnekulle Ring
    #7277 Saab 9-3 Aero Coupe -01

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Aha. Min ng900 var nästan 2500 kronor billigare genom SalusAnsvar som den står på nu, än TryggHansa. Även If var mer än tusenlappen billigare än dem. Trygg Hansa har ju ett säljkontor i stan, har några kompisar som jobbar där. Pratade med dem när ja köpte min bil, o de sa att ja skulle vända mig till If. "De är billigare än vi, vad vi än ger dig för deal så kommer vi inte kunna kontra dem." Men sen var Salus billigare än If. Det var ju ett tag sen som sagt så det kanske har ändrat sig, vad vet jag!
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  10. #10
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Lite halvOT är väl att og900 special aldrig gjordes med T16.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    skara
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Realpower
    Lite halvOT är väl att og900 special aldrig gjordes med T16.
    Det va inte det ja fråga efter utan priser på försäkring
    Men får tacka för alla svar ...ska kika närmare på vad det kostar...skilljer ju som sagt lite på hur gammal man är och bonusar m.m
    og900 aero -87
    Saab 9000 FTT
    vw vento 2.0

  12. #12
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    og900 T16 FTT (FullTrycksTurbo) att försäkra....jo tjena, det kan skilja avsevärt mycket mellan dom olika försäkringsbolagen.

    Jag kollade för några år sedan på en og900 Aero -88 vad den skulle kosta mig, 25 år idag och bor inne i Göteborg, fick svar på allt från 8'000 kr upp till 29'000 kr för helförsäkring, helår

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    skara
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    og900 T16 FTT (FullTrycksTurbo) att försäkra....jo tjena, det kan skilja avsevärt mycket mellan dom olika försäkringsbolagen.

    Jag kollade för några år sedan på en og900 Aero -88 vad den skulle kosta mig, 25 år idag och bor inne i Göteborg, fick svar på allt från 8'000 kr upp till 29'000 kr för helförsäkring, helår

    Mvh Michael

    hehe okok det gäller att hitta det rätta altså....
    og900 aero -87
    Saab 9000 FTT
    vw vento 2.0

Liknande ämnen

  1. Vad gäller vid försäkrings-rep ?
    Av Prodigal_Son i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 19:40
  2. Försäkrings fråga
    Av niklasson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 19:01
  3. Försäkrings fråga
    Av Joelk i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 17:00
  4. Försäkrings fråga !!
    Av xor i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 15:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •