Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Usa positions ljus ?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    32

    Usa positions ljus ?

    Någon som vet om det är framdraget kablage till sido positionsljus på en 9-3 SS, känns ju lite som om dom borde använda samma kabelpiskor som på Usa bilarna så det borde finnas.

    OM INTE, vad är smartast att koppla in dem på ?

    Mvh
    Peter
    Peter Rehnström - Linköping
    9-3 Aero SS
    http://www.garaget.org/?car=34481

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    187
    Hej jag håller på att installera sånna på min SS. Man byter ut kabelstammen till dimmljusen och utetempgivaren med en annan kabelhärva som det finns 2 extra kontakter till positionsljusen. Men den stora kontakten man kopplar in härvan i har inga stift till den funktionen på en SS. Så man får göra om det lite antingen om man dra 2 kablar in till kontakten med 2 stift eller så får man skarva ihop sladdarna på nått annat sätt, möjligen ihop med p-ljusen eller nått år det hållet. Håller själv på att forska lite i det nu.

    Mvh
    Kristian Möller
    Saab 9-3 SS Aero -04
    www.garaget.org/Kristian_Moller

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    233

    Re: Usa positions ljus ?

    Citat Ursprungligen postat av putte9-5
    Någon som vet om det är framdraget kablage till sido positionsljus på en 9-3 SS, känns ju lite som om dom borde använda samma kabelpiskor som på Usa bilarna så det borde finnas.

    OM INTE, vad är smartast att koppla in dem på ?

    Mvh
    Peter

    Är också intresserad av att veta. Ingen här som gjort detta på sin 9-3 SS?
    Kör: Saab 9-3 SS Vector 2.0T -07
    SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

  4. #4
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Phasio >> Såg din bil på garaget och det verkar som du lyckats med ljusen. Berätta mer om installtionen och problemet du skrev om ovan.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    187
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Phasio >> Såg din bil på garaget och det verkar som du lyckats med ljusen. Berätta mer om installtionen och problemet du skrev om ovan.
    Fick du nån kabelhärva till US ljusen du köpte?
    Ska vara 5 kontakter två till dimmljus, 2 till US och en till utetempgivaren.

    I kontakten under spolarbehållaren ska det gå två sladdar från plats 6 (vänster) och 7 (höger) upp till säkringsdosan. Om det inte redan är kopplat på din bil får du göra det själv. Då behöver du lossa boxen, ett par torxskruvar och en strömsladd. Där under finns tre stora kontakter och den närmast torpedväggen ska man koppla in sladdarna i (2 st). Nummer 6 ska till nr 5 öppe i säkringsdosan samt nummer 7 till nr 6. Eventullt får du sätta i en säkring i F5 vet inte riktigt om det behövs men i min sitter den i fortfarande i alla fall har inte provat om det lyser utan den. där ska vara ett par stift till sladdarna uppe i säkringsboxen som du får skaffa på saab. Jag hade ett problem med dom i min och det var att det inte gick att knäppa fast dom i kontaktstycket så jag fick hålla i sladdarna samtidigt som jag satte fast kontaktstycket i säkringsboxen. Sen efter detta får man gå in med tech 2:an och programmera om där lite, det får du lämna in till saab så får dom fixa det där. kan säga vart man går in senare om du vill kan inte det i huvudet nu.

    Hoppas du förstår nått av det jag skrev här

    Fråga om det e nått du undrar.

    Mvh
    Kristian Möller
    Saab 9-3 SS Aero -04
    www.garaget.org/Kristian_Moller

Liknande ämnen

  1. 9000: dimljus + positions/parkerings-ljus, hjälp!!
    Av johan.eriksson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 19:41
  2. "Positions" ljus främre kofångarlister US-mod. 9-3
    Av -Rickard- i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 23:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •