Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Acc Panel som flippar ur ibland

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336

    Acc Panel som flippar ur ibland

    Hej!

    Det har hänt nått lustigt med min ACC Panel på sista tiden nu när det blivit lite kallare ute. Felet eller vad man ska kalla kommer efter en liten stunds körande och det yttrar sig som så att hela displayn lyser upp som om bakgrundsbelysningen lyser mycket strakare alla tecken försvinner förutom dom som vissr temperaturen, dock brukar det stå 22 eller 0 och inte den tempen jag har valt. Håller på så i kanske en 30sekunder för att sen försvinna och och bli som vanligt igen. Har bara hänt en gång under varje körning och verkar bara komma upp när det är minus grader ute. Det hände först i Söndags när det för första gången efter sommarn var frost ute.

    Har även ett lite lustigt tjutande ljud (ganska svagt) det låter som det kommer bakom instrument panelen ungefär där någonstans där den vänstra högtalaren sitter i instrumenpanelen. Ibland tjuter det lite hela tiden och ibland bara när jag håller ner bromspedalen spelar ingen roll om bilen står still eller inte, och ljudet verkar komma innifrån för det låter inte mer om jag har rutan nere.

    Någon som varit ute för något liknande och kanske har en lösning?

    MVH Olof Karlsson
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336
    Sökte naturligt viss lite först men sen efter att jag postade så slog det mig att det kanske kan vara någon slags felkod. Sökte lite till och visst är det en fel kod.

    0 ska betyda antal fel alltså siffran som dyker upp först. 22 är väl någon slags felkod undra bara vad den betyder. på 9-5 betyder det att mjukvaran är kass och måste flashas om med tech 2 men vet ej om det är samma på 9-3. Men varför får man en felkod om det är 0 fel? Testade även att hålla inne Auto och Off samtidigt för att göra ett test. Då hittade den 0 fel och ingen fel kod. Väldigt mysko detta.
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

Liknande ämnen

  1. Hastigets mätare, Ac + varningslampor flippar ur! Saab 9-5
    Av imapro i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 12:25
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •