Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: GPS I Bil

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skene, Västragötaland
    Inlägg
    1 183

    GPS I Bil

    Jag vann en Nav-U50 Sony GPS navigator. Det första jag gjorde var attu uppdatera SW. Eftersom jag aldrig fundert på vad jag ska ha en navigator till
    för än nu när jag fick en så inser jag att denna enhet har rätt stora brister
    Kortorna är över norden och vissa delar i tyskland och polen och det är väl okej. Sen kom jag att funder på POI och denna enhet hade inte inmatat att varna för fartkameror m.m.

    Går det på något vis få en sådan här mackapär att bli bättre? Går det stoppa i mer upplysningar, byta kartor från andra leverantörer m.m. eller får jag acceptera att den inte är bra helt enkelt.. Finns inga upplysningar på www.sony.se som kan hjälpa mig.

    Tips mottages tacksamt hur man pimpar en Nav-u50

    Edit: Känner någon till någon bra sida där sådan här teknik diskuteras?

    Mvh Martin
    Individuellt 321hk/463NM
    http://www.garaget.org/?car=73793 Uppdaterad 090723

  2. #2
    Sitter tyvärr på jobbet nu, men hemma så har jag en sida på mina bokmärken där man kan ladda ner POI.
    Visst går det att stoppa in mer kartor, men då får man betala för landet som du vill lägga till. Tror det brukar ligga runt 1000 kronor/land som du vill lägga till. Kartor från andra leverantörer, skulle inte tro att det fungerar. Kan skriva in länken senare när jag kommer hem om du inte fått några bra tips på det innan.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skene, Västragötaland
    Inlägg
    1 183
    Citat Ursprungligen postat av Normark
    Sitter tyvärr på jobbet nu, men hemma så har jag en sida på mina bokmärken där man kan ladda ner POI.
    Visst går det att stoppa in mer kartor, men då får man betala för landet som du vill lägga till. Tror det brukar ligga runt 1000 kronor/land som du vill lägga till. Kartor från andra leverantörer, skulle inte tro att det fungerar. Kan skriva in länken senare när jag kommer hem om du inte fått några bra tips på det innan.
    Toppen att få lite hjälp! Det går alltså om jag tolkar dig rätt att lägga till POI helt fritt. Frågan bara hur man går tillväga med just min enhet (ingen info i manualen) Efter lite googlande fann jag ett företag som sålde hela europa till min enhet för ca 1500kr, rätt okej, men inte aktuellt för tillfället.

    Men att POI skulle var kul för att kunna få varningar för fartkameror m.m.

    mvh Martin
    Individuellt 321hk/463NM
    http://www.garaget.org/?car=73793 Uppdaterad 090723

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Västra Frölunda
    Inlägg
    267
    Hej

    Kolla www.poidatabase.se

    vet inte hur uppdaterad deras lista är (man kan även ladda hem färdiga filer till sin GPS men jag vet inte på rak arm om de har det till din...men det kan du kollla)

    /Tobbe
    Volvo V70II 2.4D Business Summum MY10
    Saab 9-5 Aero MY05 *SÅLD*

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Tobbev
    Hej

    Kolla www.poidatabase.se

    vet inte hur uppdaterad deras lista är (man kan även ladda hem färdiga filer till sin GPS men jag vet inte på rak arm om de har det till din...men det kan du kollla)

    /Tobbe
    Som du såg så var Tobbev före mig att skriva. Det var denna länk som även jag tänkte skicka till dig.

    //Normark

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skene, Västragötaland
    Inlägg
    1 183
    Tack för hjälpen grabbar! Det var en grymt bra sida. Tyvärr verkar det som om Sonys enheter är rätt kassa på extra lull-lull. Men det kanske blir bättre vem vet.

    Mvh Martin
    Individuellt 321hk/463NM
    http://www.garaget.org/?car=73793 Uppdaterad 090723

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •