vallket sprut är bäst eller bra och billigast??
saab 99 har tydligen lambdasond mycke kablar?
saab 900S hur är de?
vallket sprut är bäst eller bra och billigast??
saab 99 har tydligen lambdasond mycke kablar?
saab 900S hur är de?
Vilket som är bäst beror på vad du ska ha det på för motor. Är det en tvåtaktare på 36hk eller turbomaskin med 360hk? Saabs egna eller annat som t.ex NIRA?Ursprungligen postat av Thorsella
Saab 99, menar du då bilmodellen eller årsmodel? Vilken motor i sådant fall?
Saab 900s är, om du menar gamla 900 runt årsmodell -91 till -93, riktigt bra bilar.
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
turbo med 360hk
blir en 240 b21et alltså
900s är det svårt att koppla in?? lmm lambdasond boxar mm mm
Lucas Cu.14 som sitter i 900s samt T16 M90-M93 är ett mycket tillförlitligt sprut dock är Bosch LH(som sitter i T16 innan M90) att föredra ur trimsynpunkt då det är lättare att hitta chipp samt spridare.
Dock är inte absolut inget omöjlighet att hitta spridare som flödar mer till Cu.14, kasta ett öga åt den "andra sidan" d.v.s Volvo
Angående mekanisktsprut och lambda.
Detta system saknar nästan helt elektronik. Tillförlitligt...Njae
Sattsa då på K-jetronic utan lambda. Dock inte mycket att hänga i granen om du vill trimma(håller för i rundaslängar 180-200hk med modifikationer)
Det är således en Volvo vi pratar om? Vars mål är 360hk?Ursprungligen postat av Thorsella
hehe men har inte 99an och 900 electroniskt?
Nopp inte alla.
Alla 16v har det.
vad för sprut är bäst för mej då? saab 900s då?
är de jävligt att koppla in? jag använder väl orginal tändsysten för volvo?
Om du verkligen siktar på över 300 hästar kan du så gott som glömma både Lh och Lucas.
Varför tar du inte sprut från en volvo, är minst 100 gånger lättare?Ursprungligen postat av Thorsella
Ska du använda någon Saabs kabelhärva så får du förlänga många kablar och ändra, dvs mycket jobb och risk för spänningsfall osv.
Onödigt jobb om man tycker det är svårt, leta upp en volvo med B230F motor, de har LH2.2 i början och nyare har LH2.4 vilket är att föredra då du kan byta chip i det.
Om du vill ha knackreglering eller dyl så finns det oftast i tändningen, annars kan du ta APC från en Saab och koppla in.
En sista sak, programvaran i Saaben skiljer mycket mot volvon.
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
jag ska ha ett saab 90002,0 turbo sprut igentligen det ska inte vara så svårt att koppla in
jag ska ha ett saab 90002,0 turbo sprut igentligen det ska inte vara så svårt att koppla in