Hej!
Nu måste jag ha hjälp...
Jag har sk. "trimmat ner" min 9000 aero, och vid uppstart så har den varit svårstartad, dör när den väl startar till, och man får hålla på och fibbla med gas för att få till nån tomgång.Går lite orent också. När den fått lite temp, så går det bättre och man kan köra ryckfritt osv. Men CE kommer och går (6 blink - syresensor) och då går den ryckigt och illa.
Jag har nu bytt till denna HW:
-TD04 15t #6
-Nytt framrör, så lambdasonden har varit i och urskruvad.
-T5 insugskam och B202 avgaskam (vassaste org.kammen)
-div rör osv.
Jag har även efter problemen uppstod bytt: Backventil för bränslematningen, BTR, bränslepump, tomgångsmotor (fortfarande orolig tomgång)
Har testat olika stift, dragit ur lambdasonden, ingen skillnad. Hittar inga uppenbara läck nånstans, ska provtrycka turbo->spjäll senare ikväll. Bränsletrycket är ok.
Fick ett tips om att en felaktig kaminställning kan ge dessa problem...men jag tycker de står bra..?
Avgas:
Insug:
Eller är det så enkelt att det är programmet? Har inte fixat ny mjukvara än, så detta prog. är för trimkammar..
Tändstiften är f.ö kolsvarta...
MVH Lerne