Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: TSC from hell

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Hedmark, Norge
    Inlägg
    20

    TSC from hell

    Har nå byttet ABS/TSC pumpe på min 91 9000CC Aero, etter å ha gjort dette, og vært å kalibrert systemet gikk bilen helt fint. Men etter at jeg har drevet med noen vakumslanger i motorommet, ble gasspedalen tung, og bilen går dårlig på tomgang da den er kald. Tsc Ctrl lampen har også begynt å lyse. Dette er vel kanskje det kjente limp home syndromet?

    Finnes det noen enkel måte å lure systemet på, og slippe dette dumme limp home systemet?

    Kan dårlig vakumslanger forårsake dette, eller har jeg byttet til en defekt Abs pumpe?

  2. #2
    Grundladd frostymans avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    477
    dåliga vacumslangar är en mycket trolig orsak. Lyser tcs-lampan direkt du startar bilen, eller börjar den lysa när du börjar köra?
    og900 -85 | 9000 CD Aero -91 | 9-5 2.3t -99 | 320 -92 | 996 Turbo -01
    www.garaget.org/frostyman

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Hedmark, Norge
    Inlägg
    20
    Lampen lyser nå hele tiden. Den har vel i grunn lyst helt siden jeg startet opp bilen igjen, etter at jeg hadde av noen vakumslanger. (De tre som går fra magnetventilen.

    Er det slik og forstå at detekte vakumslanger kan få TSC CTRL lampa til å lyse?

    Grunnen til at jeg byttet ABS/TSC pumpe var at det rant av bremsevæske av den, forøvrig så fungerte alt fint. Både ABS og TSC. Så med den gamle hadde jeg ingen feilmeldinger.

    Skal bytte alle vakumslanger, men får ikke gjort det før i helga. Så da er det greit å høre litt på forumet her om hva det kan være. Alltid noen gode tips å få her Fin bil du har foresten, den er helt lik min.

Liknande ämnen

  1. 9-3ss ttid - understeer hell?
    Av Theseal i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 17:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •