Är det någon som har koll på standardframstolarna till Saab 9000? Alla skall ju passa att montera mellan 1984 - 1998 men finns det andra skillnader? Något måste ha hänt under 14 års tillverkning

Jag har svaga minnen av att man kunde läsa att stolarna förbättrades vissa år? Bättre stoppning? Mer skålade?

Funderar på att köpa nästan oanvända skinnstolar fram. De skall vara till en 9000 men liknar inte de gråsvarta som sitter på min -92:a just nu. De ser "modernare" ut. Min nuvarande har den typiska Saab sittdynan med rund söm ( så som alla Saab skinnsäten sett ut). Räknar man alla skinnstycken blir det 3 i sätesdynan ( som man sitter på). På de jag är intresserade av är det bara 2 skinnstycken i sätesdynan. Här är allt det mer rakt och inga runda stycken. Nackstöden ser också lite rakare ut och verkar gå att skjuta upp lite högre. Annars verkar ryggstödet identiskt. Fick månne 9000 modernare stolar när 9-5 kom?

Går in och ändrar/lägger till: såg just en 9-5 stol. Just så ser den 9000 stolen ut som jag är intresserad av. Passar en 9-5 stol rakt av i en 9000? Eller fick 9000 "9-5 look" på stolarna sista åren? Vore kul att veta