Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Av med TCS på en AERO 1995a

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gislaved
    Inlägg
    3 742

    Av med TCS på en AERO 1995a

    Hej!

    I anknytning till
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... highlight=

    Till saken:

    En 9K Aero 1995an med TCS ska bli ren av krånglande delar, CSE 1994 slaktas o bli donatör.
    Hela kabelhärva byts ut , ABS/TCS enheten med 3 krets ABS byts ut mot en 4-kretsare (MARK IV)

    Kan va kul för en del att se omfattning av arbetsinsats:


























    Så, en CSE-s död för att återuppleva en AERO.

    Belgrad/27 grader varmt








    Uppdrag slutfört med succé

    En Aero 95-an lever igen med 300+ Hk o skrämmer trafikanter i Belgrad
    CD65R

  2. #2
    Grundladd frostymans avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    477
    Bara, bara för att jag tittade till denna tråden i morse och tänkte; jäklar vilket pyssel skulle ska bli att ta bort TCS:en från min aero - kanske lika bra att ha den orginal ändå. Sen går jag ut för att starta den en sista gång och tanka den lite innan den ska ställas av. Vad händer? TCS-control lyser stabilt och jag hittar fan inte felet. Vad är det man säger Moores lag va?

    /David
    og900 -85 | 9000 CD Aero -91 | 9-5 2.3t -99 | 320 -92 | 996 Turbo -01
    www.garaget.org/frostyman

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av frostyman
    Bara, bara för att jag tittade till denna tråden i morse och tänkte; jäklar vilket pyssel skulle ska bli att ta bort TCS:en från min aero - kanske lika bra att ha den orginal ändå. Sen går jag ut för att starta den en sista gång och tanka den lite innan den ska ställas av. Vad händer? TCS-control lyser stabilt och jag hittar fan inte felet. Vad är det man säger Moores lag va?

    /David
    Murphys lag va?
    9-3 Aero SC Hirsch Griffin TX TTiD MapTun 2009
    9-3 Aero SS Facelifted 2.0T BP Mackan 2003
    AUDI A6 ALLROAD 2013

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 634
    Citat Ursprungligen postat av Micke Turbo
    Citat Ursprungligen postat av frostyman
    Bara, bara för att jag tittade till denna tråden i morse och tänkte; jäklar vilket pyssel skulle ska bli att ta bort TCS:en från min aero - kanske lika bra att ha den orginal ändå. Sen går jag ut för att starta den en sista gång och tanka den lite innan den ska ställas av. Vad händer? TCS-control lyser stabilt och jag hittar fan inte felet. Vad är det man säger Moores lag va?

    /David
    Murphys lag va?
    Det gäller ju och skaka liv i dom döda trådarna

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Micke Turbo
    Citat Ursprungligen postat av frostyman
    Bara, bara för att jag tittade till denna tråden i morse och tänkte; jäklar vilket pyssel skulle ska bli att ta bort TCS:en från min aero - kanske lika bra att ha den orginal ändå. Sen går jag ut för att starta den en sista gång och tanka den lite innan den ska ställas av. Vad händer? TCS-control lyser stabilt och jag hittar fan inte felet. Vad är det man säger Moores lag va?

    /David
    Murphys lag va?
    Var det inte Moore som tyckte att Murphy var en optimist?

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 340
    Tog bort TCS på min 9000 i sommras och satte dit trionic 5.2 Det är lite pyssel men har man tålamod så går det.Men krånglar inte bilar som har TCS med trionic mindre än bilar med LH TCS?


    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •