Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Larm / Centrallåset tål inte kylan

  1. #1

    Larm / Centrallåset tål inte kylan

    Bilen är en 9000cse -95. köpte den i våras så nu när kylan börjar komma märker man av en del störiga grejer. Hade skjutsat en del polare igårkväll och stannade hos en o kollade på film.. när jag senare skulle därifrån gick ingen av framdörrarna upp när jag låste upp med fjärrlåset (Saab orgi). Bakdörrarna gick upp båda två, men det gick inte att låsa upp manuellt inifrån heller. Så jag klättrade in bakifrån och körde tills bilen blivit ordentligt varm. då gav det till slut med sig o det funkade som vanligt att låsa / låsa upp.. vad kan man göra åt det här problemet? var ju bara omkr -5 grader igår så jag vill inte ens tänka på hur det blir när det är 30 i vinter.. några tips?

    Att föräldrarnas modeo krånglar lite i kylan kan jag förstå, men saab borde väl ändå va byggd för att klara svenskt klimat tycker man..
    - Judge Not! Lest ye be Judged Yourself!

    Saab 9000cse -95 2.3 Ltt

  2. #2
    Jag har samma skit med min -94:s 9000. Men jag sprutar först i en svätt metanol i dörrlåsen, i renande och tinande syfte, väntar några minuter o sen på med hydraulolja, den röda. Då funkar alla låsen ännu en vinter.

    Dessutom så funkar iaf mina lås när det är riktigt kallt, jag upplever kylan med bara några minusgrader o en jävla massa fukt som besvärligare. Som tröst är att jag upplevt samma gissel med ett antal Volvo V70. Kylan är lite knepig ibland.

    Mvh

  3. #3
    ok, får testa o smörja upp lite och hoppas det funkar då..

    tack för tipset!
    - Judge Not! Lest ye be Judged Yourself!

    Saab 9000cse -95 2.3 Ltt

Liknande ämnen

  1. ACC reglerar inte värmen / kylan - Saab 9000
    Av _Strongman_ i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 09:48
  2. centrallåset funkar inte.
    Av skamman i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 21:09
  3. Centrallåset funkar inte på passagerar platsen
    Av Saab.car i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 22:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •