Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 77

Ämne: Eftersnack: STCS Årsmöte 061028

  1. #1
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012

    Eftersnack: STCS Årsmöte 061028

    Eftersnack : STCS Årsmöte 061028

    / TD
    CH43J6 m.m.

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 602

    Re: Eftersnack: STCS Årsmöte 061028

    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Eftersnack : STCS Årsmöte 061028

    / TD
    Den är väl inte slut än
    Hinner inte med allt.....

  3. #3
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012

    Re: Eftersnack: STCS Årsmöte 061028

    Citat Ursprungligen postat av fredde1
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Eftersnack : STCS Årsmöte 061028

    / TD
    Den är väl inte slut än

    Nu är årsmötet slut iaf(inkl kaffe å tårta efteråt).
    Hinner inte med någon större sammanfattning men antalet motioner var fler i år än förra året iaf..

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  4. #4
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087

    Re: Eftersnack: STCS Årsmöte 061028

    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av fredde1
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Eftersnack : STCS Årsmöte 061028

    / TD
    Den är väl inte slut än

    Nu är årsmötet slut iaf(inkl kaffe å tårta efteråt).
    Hinner inte med någon större sammanfattning men antalet motioner var fler i år än förra året iaf..

    Mvh TD04
    Ja 3st mot 2 förra året va?

    Kort sammanfattning:
    Peter avgick som styrelsemedlem, och Lillemor och Paul Ström togs in i styrelsen.
    Johan avgick officielt som ordförande och Claes valdes som ny sådan.

    Medlemsavgiften blir 300kr även nästa år.

    Det var tre motioner inlämmnade.
    Den ena berörde en ändring i säkerhetsblanketten angående ansvarsfrågan vem som bär ansvaret vid en omkörning på banan. Ändrades från den som blir omkörd till delat ansvar, för att förklara det kort. Motionen godkändes av årsmötet.

    Jag hade lämnat en motion som berörde ett antal punkter gällande acc-körningen.

    *Införandet av en acc-cup.
    avslag, styrelsen menade att om vi skulle räkna ihop poängen i slutet av året så skulle det krävas SBF-licens, och ingen av styrelsemedlemmarna vågade stå bakom en acc-cup. Att vi idag har både slalom-cup och prisutdelning för acc-körningarna var däremot helt ok.

    *Inköp av 60-fots fotoceller
    Godkändes

    *Inköp av fotoceller för pre-stage, pris ca 10.000:-
    Avslag

    *Inköp av större displayer till tidvisning vid acc.
    Avslag, kostar 9800$

    *Mer än 2 tider från acc-körningen skall läggas upp på hemsidan efter träffen
    Peter förklarade svårigheterna med detta, men de skulle kolla på en teknisk lösning.

    Den sissta motionen inlämmnad av Andreas (sportsedan) gällde komunikationsflödet mellan forum/styrelse och föreslog införandet av en ny styrelsepost med denna uppgift.
    Avsogs. Bl.a. av den anledningen att antalet styrelsemedlemmar går inte att ändra på. Claes påpekade oxo orimligheten i att styrelsen skall läsa det som skrivs på forumet. Kontakt skall ske via mail eller telefon.

    Sedan var det prisutdelning i slalomcupen totalt.

    1. Vrid
    2. Peter
    3. Jonte
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  5. #5
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Eftersom ingen annan har skrivit får väll jag skriva några rader.

    Är mkt. besviken på årsmötet som jag trodde/hoppades på skulle innebära en föryngring av styrelsen. Istället var det "de gamla vanliga" som fick posterna.

    Sen vad gäller motionerna vet jag inte vad jag skall säga... Men det är klart forumet är ju bara till för att få frågor om sin bil besvarade så det spelar ju ingen roll egentligen...

    Edit: Skrev visst samtidigt som Ronny.

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880
    lite trist med att det inte blev någo drag race cup samma som för slalomen förstod inte riktigt resonomangt känns som det är samma som slalomen men på något sätt så gick det int eför att det var mer tävling än slalom


    annars va det väl som vanligt. alltid kul att träffa lite stcs folk och äta lite och snakc skit

  7. #7
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 043
    Medlem#
    4869
    Då vet du vad du har att göra till nästa år, Andreas;

    Föreslå nya ledamöter till valberedningen
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  8. #8
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av znorc
    Då vet du vad du har att göra till nästa år, Andreas;

    Föreslå nya ledamöter till valberedningen
    Man skulle ju inte föreslå sig själv
    Lätt å få kontakt med dem som inte har nån e-mail än då...

  9. #9
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 043
    Medlem#
    4869
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av znorc
    Då vet du vad du har att göra till nästa år, Andreas;

    Föreslå nya ledamöter till valberedningen
    Man skulle ju inte föreslå sig själv
    Lätt å få kontakt med dem som inte har nån e-mail än då...
    Jag kan föreslå di
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Medlem#
    150
    Andreas
    Nu får du ta och ge dig !

    Förstår inte vad du har för problem med att kontakta styrelsen ?

    Hur tror du Valberedningen skall hitta folk om dom inte får några förslag ??

    Tycker du kan tipsa dom inför kommande årsmöte

    Hur du kommer i kontakt med styrelsen hittar du på www.stcs.nu (klicka på "kontakta")

    Tack för idag och på återseende
    Mvh
    Peter
    That's why.....

  11. #11
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av schough
    Andreas
    Nu får du ta och ge dig !
    Förstår inte vad du har för problem med att kontakta styrelsen ?
    Hur tror du Valberedningen skall hitta folk om dom inte får några förslag ??
    Tycker du kan tipsa dom inför kommande årsmöte
    Hur du kommer i kontakt med styrelsen hittar du på www.stcs.nu (klicka på "kontakta")
    Vet mkt. väl att de har mail men det var inte det det hela handlade om, är det inte ofta så att många har likartade frågor? Som är onödigt att de ställs många gånger?
    Men håller ingen med mig så skall det aldrig nämnas igen.
    Ledsen om jag trampade på några ömma tår det var inte meningen, och jag skall hålla tyst i fortsättningen tydligen bäst så...

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av schough
    Andreas
    Nu får du ta och ge dig !
    Förstår inte vad du har för problem med att kontakta styrelsen ?
    Hur tror du Valberedningen skall hitta folk om dom inte får några förslag ??
    Tycker du kan tipsa dom inför kommande årsmöte
    Hur du kommer i kontakt med styrelsen hittar du på www.stcs.nu (klicka på "kontakta")
    Vet mkt. väl att de har mail men det var inte det det hela handlade om, är det inte ofta så att många har likartade frågor? Som är onödigt att de ställs många gånger?
    Men håller ingen med mig så skall det aldrig nämnas igen.
    Ledsen om jag trampade på några ömma tår det var inte meningen, och jag skall hålla tyst i fortsättningen tydligen bäst så...
    Öppna ett medlemsforum som endast de som är medlem i klubben kommer åt. Sen är det bara för styrelsen att gå in då och då och läsa och svara på frågor. Skulle inte det vara perfekt? Det lär väl knappast ta mer än 5 min/dag och då är allt samlat på ett ställe.

    Är väl inte bara en gång som trådar om medlemsansvarige som inte svarar på mail dyker upp? (exempelvis.... )
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    109
    Vi kanske inte skall glömma att styrelsen gör detta på sin Fritid..
    Att Rickard (?) har slarvat med medlemshanteringen erkände han på mötet och det skulle bättra sig.
    Och kan hålla med om att det kan bli lite jobbigt för styrelsen att gå in varje dag på Forumet för att leta upp eventuella frågor.
    Som sagt på mötet.. maila någon i styrelsen om det finns frågor, maila flera stycken så kanske någon svarar. Men tänk på att dessa personer har ett vanligt liv med familj, jobb osv...

    Och känner man att man är sugen på en plats i styrelsen så borde det inte vara värre än att man reser sig upp på mötet å säger detta när förslagen läggs ut...

    Det blir lätt en stor Örn av en liten fjäder.

    /D
    9-3SS Vector

  14. #14
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av znorc
    Jag kan föreslå di
    Känner du att jag är rätt så varför inte, jag bangar inte
    Kan oxå tillägga att jag och Peter har fortsatt diskusionen via pm och inte är ovänner på något vis bara så ni vet.

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 379
    Tjenare

    Nu så här i efterhand så känns det alltid lite vemodigt. Jag har ju för all del valt att inte delta i några aktivitetetr i år utan valt att satsa på mitt privatliv helt och hållet. T.o.m cabben har stått stilla sen vi kom hem från Spanien första gången i våras. Blev klar bara för nån vecka sedan. Ny låda (nästan i alla fall) Tack så mycket Andreas L (fd styrelsemedlem) för hjälpen av inskaffandet. Men det kändes ändå som ett hårt avslut på något som jag gillat länge. Men som jag skrivit tidigare så har klubben kostat mig allt för mycket för att jag ska känna nån glädje (idag) med att fortsätta mitt arbete där, så därför känndes det helt rätt att hoppa av. Synd bara att jag blev "övertalad" att förtsätta förra året då jag valdes på 2 år. Hade ju varit bättre att nån annan mer aktiv fått platsen och kunnat hjälpa till med årets begivenheter mer än jag gjort. Dvs inget. Bara några samtal osv.

    På årsmötet kände jag bara en lättnad över att inte behöva ta tag i nästa års planering och handhavande. Som en del av er märkte (som inte träffat mig på ett tag) så har jag minskat i omfång. Hela 20 kg har jag gått ner och mår kanon idag. Även privatlivet håller på att ordna upp sig. Och jag kunde inte må bättre än jag gjort på länge.

    Jag hoppas att ni alla får ett bra avslut på året och att ni fortsätter som medlemmar. vet att det finns en del missnöje därute. Men utan missnöjet så skulle man ju bli ororlig...... eller hur. För alla kan ju inte tycka att allt e toppen hela tiden.

    LYCKA TILL TILL DEN "NYA" STYRELSEN !

    Även jag tycker det vore roligt om det kommit in nytt blod i styrelsen. Nu blev det "bara" Paul Ström som en ny men jag känner han sedan tidigare och det är en kanonkille. Vet att det fanns en annan mkt bra kille som var villig att ställa upp. Men efter det bemötande han fick när han visade sitt intresse så valde han att inte vilja gå med. Synd tycker jag när det kommer en som e van och kan rutinerna och vill vara med och hjälpa till som aktiv och bara blir avpolleterad.

    Men men, jag har inte med det att göra.

    Ni får ha det så gött. Vi ses väl på nån träff framöver i alla fall. Men jag kommer nog inte bli lika aktiv som jag varit. va som jag sa innan. "Det roliga försvann".

    Mvh Johan S 264
    Fd Ordf STCS
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Allvarligt talat nu ...

    Se denna tråd skriven av schough 2004-05-21: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=46403

    Organisationen brottas med exakt samma förbannade problem som för 2,5 år sedan - och EXAKT samma saker hände 2004 som 2006 rent organisatoriskt.

    Jag personligen är JÄVLIGT less på att styrelsen misslyckas att hantera sina uppdrag på ett professionellt sätt - år efter år! Nån jävla måtta får det vara. Jag är FULLT medveten om att alla gör detta på sin fritid - men har man inte fritiden till att hantera ett styrelseuppdrag i en organisation av den här storleksordningen på ett professionellt sätt så SKA man vara "a bigger man" och helt enkelt tacka NEJ till uppdraget och njuta av att vara betalande medlem och lämna arbetet till några som faktiskt kan hantera det.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av root
    Allvarligt talat nu ...

    Se denna tråd skriven av schough 2004-05-21: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=46403

    Organisationen brottas med exakt samma förbannade problem som för 2,5 år sedan - och EXAKT samma saker hände 2004 som 2006 rent organisatoriskt.

    Jag personligen är JÄVLIGT less på att styrelsen misslyckas att hantera sina uppdrag på ett professionellt sätt - år efter år! Nån jävla måtta får det vara. Jag är FULLT medveten om att alla gör detta på sin fritid - men har man inte fritiden till att hantera ett styrelseuppdrag i en organisation av den här storleksordningen på ett professionellt sätt så SKA man vara "a bigger man" och helt enkelt tacka NEJ till uppdraget och njuta av att vara betalande medlem och lämna arbetet till några som faktiskt kan hantera det.
    Hej,

    Instämmer fullständigt (om än utan svordomarna... ). Styrelseuppdrag är ansvarsfulla poster som man noggrant bör överväga om man är mogen/har tid nog för innan man tackar ja.

    Kanske är det i orden "vi kan inte ha fler styrelseledamöter" som skon klämmer? Klubben har väl avsevärt fler medlemmar nu än när den bildades, med allt det för med sig i administration/planering osv. Kanske är det dags att ändra stadgarna för att få in fler (och inte bara andra) styrelseledamöter, för att göra uppgifterna hanterbara?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    402
    Citat Ursprungligen postat av KK

    Kanske är det i orden "vi kan inte ha fler styrelseledamöter" som skon klämmer? Klubben har väl avsevärt fler medlemmar nu än när den bildades, med allt det för med sig i administration/planering osv. Kanske är det dags att ändra stadgarna för att få in fler (och inte bara andra) styrelseledamöter, för att göra uppgifterna hanterbara?

    Mvh

    KK
    Ja, ett antal ledamöter till skulle förmodligen inte skada, på de områden där det än idag är problem.

    Jag blev lite besviken på att den motion där det föreslogs att en extra post skulle införas blev praktiskt taget förbisedd. Det lät i mina öron som att det skulle vara för jobbigt att genomföra, då det krävs två möten, varav ett är ett årsmöte för att genomföra en ändring i stadgarna. Jag tycker att det iaf skulle förts upp till diskussion, om det nu inte funkar med en extra styrelseledamot pga att antalet då blir jämt, släng in två nya då. Så som det låter så är jag nästan säker på att det finns arbete för båda.

    Det behöver ju inte handla om att de personer som sitter nu har för lite tid, utan att det faktiskt behövs fler personer för att klara hantera en såpass stor och aktiv organisation som vi faktiskt är. Det krävs dock att de styrelsemedlemmar som känner att de INTE klarar att sköta alla aspekter av sitt ämbete erkänner detta, och antingen avsäger sig sitt uppdrag, eller ber om hjälp. Att klubbens medlemmar eller klubben på något annat sätt blir lidande är inte rätt väg att gå.

    Se inte detta som att jag har något emot styrelsen, tvärtemot, ni gör ett mycket bra jobb, och jag är glad att det finns personer som har energi och motivering att lägga ner i klubben. Det verkar dock som att vissa har för mycket att göra, alternativt inte har tillräckligt med tid att lägga ner på klubben.
    #5730 - Viktor Erlingsson

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Det är inte fler styrelsemedlemmar som behövs. Styrelsen måste, bland annat, lära sig att delegera ansvar och funktion till intresserade och engagerade individer, som inte nödvändigtvis måste vara invalda i Styrelsen men som givetvis rapporterar till Styrelsen vid de flesta om inte alla styrelsemöten.

    Dessutom behöver vi medlemmar få mer insikt i Styrelsens arbete och ekonomi. Att få information en gång per år i Turbotrycket är "ok", men kunde vara bättre och tätare.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  20. #20
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012

    Re: Eftersnack: STCS Årsmöte 061028

    Citat Ursprungligen postat av RonnyO
    Medlemsavgiften blir 300kr även nästa år.
    Ja, fast Alenbratt var det väl som fick sin höjd till 350:-.


    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Årsmöte - 2013-10-26
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-11-20, 19:59
  2. Eftersnack slalom & årsmöte 2008.
    Av MrTurbo i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 15:18
  3. Eftersnack STCS årsmöte 20071028
    Av Magnus Aero i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 17:05
  4. Eftersnack: Slalomcupen 061028 ( Trollhättan )
    Av TD04 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 23:01
  5. Eftersnack Årsmöte 2005
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 12:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •