Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 77

Ämne: Eftersnack: STCS Årsmöte 061028

  1. #41
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Jag föreslår att de som vill förändra styrelsen startar en tråd där ni kan prata ihop er om vilka ni vill ha i med där. När ni sedan enats röstar ni in dessa i styrelsen på nästa årsmöte.
    Kanske skulle samla ihop några intresserade, åka upp och rösta ut hela den befintliga styrelsen?

    Allvarligt talat, det ska väl ändå inte behöva gå till sådana ytterligheter för att få lite gehör för önskemål och förslag?
    Jag förstår om inte styrelsen har tid att sitta på forumet dagarna i ända och kräver inte det heller. I detta läge hade Sportsedans förslag gjort bördan mindre för de sittande och dessutom förmedlat informationen medlemmar<->styrelse imellan på ett enkelt sätt. Men som jag ser det är styrelsen helt förändrings och teknikfientlig.
    Tänk så många onödiga mail med samma frågor man kunde besparat sig genom att offentliggöra viss information här på forumet. Att Sportsedan sedan frivilligt åtog sig detta jobb men blev avvisad gör att man blir rejält uppgiven.

    Styrelsen sköter ju träffarna så gott som perfekt, varför inte ta till sig forumet som ett utvecklande hjälpmedel för klubben istället för att avspisa det och dess användare? Det har väl t o m varit tal om att klubben skulle ta avstånd från forumet helt och hållet. Det synsättet gör mig allvarligt oroad.

    Mvh Stoffe

  2. #42
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Om styrelsen vill ha hjälp med organisatoriska frågor finns det garanterat några i klubben (varav en del här på forumet) med praktisk erfarenhet av organisatoriska förändringar/organisationsstruktur som gladeligen hjälper till.
    Det här har vi diskuterat i flera år nu och vad jag kan förstå vill tyvärr inte styrelsen ha hjälp av oss medlemmar.
    Jag håller i sak med er på alla punkter men jag tror ändå att sittande styrelse har satt sig fast i ett ganska bekvämt sätt att hantera klubben och dess problem. Att t.ex inte låtsas om forumet och det som diskuteras här är ett smidigt sätt att slippa se eländet. Om vi medlemmar vill få till verkliga förändringar så behövs nytt blod på några styrelseposter. Styrelsen lägger sin energi på träffarna och en papperstidning som vi faktiskt skulle klara oss bra utan (även om den är rätt bra i nuvarande form) när de precis som ni skriver borde fokusera på att få organisationen att fungera betydligt bättre.

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Kanske skulle samla ihop några intresserade, åka upp och rösta ut hela den befintliga styrelsen?

    Allvarligt talat, det ska väl ändå inte behöva gå till sådana ytterligheter för att få lite gehör för önskemål och förslag?
    Det är nog tyvärr det som antagligen krävs. Det är ett ganska normalt förfarande att byta ut styrelsen när man vill införa rejäla förändringar i en organisation.

  3. #43
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Om styrelsen vill ha hjälp med organisatoriska frågor finns det garanterat några i klubben (varav en del här på forumet) med praktisk erfarenhet av organisatoriska förändringar/organisationsstruktur som gladeligen hjälper till.
    Det här har vi diskuterat i flera år nu och vad jag kan förstå vill tyvärr inte styrelsen ha hjälp av oss medlemmar.
    Men samtidigt så är det stående svaret på olika problem att det saknas resurser, och att "vi medlemmar" inte är intresserade av att hjälpa till.

    Något är verkligen inte synkat mellan kartan och verkligheten ...

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Jag håller i sak med er på alla punkter men jag tror ändå att sittande styrelse har satt sig fast i ett ganska bekvämt sätt att hantera klubben och dess problem. Att t.ex inte låtsas om forumet och det som diskuteras här är ett smidigt sätt att slippa se eländet.
    Ett antal styrelseledamöter läser här på forumet. Att de sedan inte får gehör för det av vissa andra individer i styrelsen är enbart tragiskt. Ett fåtal av oss som skriver om det här bör rimligen innebära en mycket större mängd människor som håller med i det tysta.

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Det är nog tyvärr det som antagligen krävs. Det är ett ganska normalt förfarande att byta ut styrelsen när man vill införa rejäla förändringar i en organisation.
    Absolut sista utvägen i det här läget skulle jag vilja säga - min förhoppning är att den sittande Styrelsen rycker upp sig ordentligt. Med tanke på hur länge den sittande Styrelsen och dess närmaste har hållit i organisationen så ställer jag mig frågande till hur enkel en överlämning av medlemsregister, kontaktuppgifter, framtida banbokningar och liknande uppgifter skulle bli ...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  4. #44
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Det är nog tyvärr det som antagligen krävs. Det är ett ganska normalt förfarande att byta ut styrelsen när man vill införa rejäla förändringar i en organisation.
    Absolut sista utvägen i det här läget skulle jag vilja säga - min förhoppning är att den sittande Styrelsen rycker upp sig ordentligt. Med tanke på hur länge den sittande Styrelsen och dess närmaste har hållit i organisationen så ställer jag mig frågande till hur enkel en överlämning av medlemsregister, kontaktuppgifter, framtida banbokningar och liknande uppgifter skulle bli ...
    Frågan är då hur länge vi ska härda ut. De har haft flera år på sig men inget händer så vad väntar vi på?

  5. #45
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Frågan är då hur länge vi ska härda ut. De har haft flera år på sig men inget händer så vad väntar vi på?
    Jag tror inte de inser allvaret i att misshandla organisationen och dess medlemmar på det här sättet ...

    Om viljan är att ha en mindre klubb - varför inte kliva av och starta en egen liten klubb för enbart bankörning med den närmaste kompiskretsen, och vara stolta över att ha fört STCS dit STCS är idag; En stor rikstäckande intresseorganisation ...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  6. #46
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Frågan är då hur länge vi ska härda ut. De har haft flera år på sig men inget händer så vad väntar vi på?
    Jag tror inte de inser allvaret i att misshandla organisationen och dess medlemmar på det här sättet ...

    Om viljan är att ha en mindre klubb - varför inte kliva av och starta en egen liten klubb för enbart bankörning med den närmaste kompiskretsen, och vara stolta över att ha fört STCS dit STCS är idag; En stor rikstäckande intresseorganisation ...
    Bra sagt!!!!!!!


    Borde kunna gå att lämna över ansvaret till dem som är mer aktiva.
    "Född i kvarnkurvan på Kinnekulle Ring
    #7277 Saab 9-3 Aero Coupe -01

  7. #47
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Frågan är då hur länge vi ska härda ut. De har haft flera år på sig men inget händer så vad väntar vi på?
    Sålänge medlemskapet ger rabatter som "betalar" medlemsavgiften så lär medlemmarna stanna kvar.

    Om det dyker upp ett annat alternativ som även ger något anant än rabatter så kan det gå fort att medlemmarna försvinner....
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #48
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    [quote=Urban 1041]
    Citat Ursprungligen postat av "Roger #2378":5pss84lb
    Frågan är då hur länge vi ska härda ut. De har haft flera år på sig men inget händer så vad väntar vi på?
    Sålänge medlemskapet ger rabatter som "betalar" medlemsavgiften så lär medlemmarna stanna kvar.

    Om det dyker upp ett annat alternativ som även ger något anant än rabatter så kan det gå fort att medlemmarna försvinner....[/quote:5pss84lb]

    Så länge det nu är intressant att ge en klubb med bekymmer rabatter....
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  9. #49
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Inte kan man säga att några förändringar skett inom klubben, det mest skrämmande är väl att man inte inser att idag är STCS största del forumet.
    Är man inte på inernet finns man inte, enkelt (jämför gärna med en affär som säljer specialsaker eller något annat som inte har en hemsida)
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  10. #50
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389
    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    det mest skrämmande är väl att man inte inser att idag är STCS största del forumet.
    Är man inte på inernet finns man inte, enkelt (jämför gärna med en affär som säljer specialsaker eller något annat som inte har en hemsida)
    Utvecklingen går framåt! Vare sig du gillar det eller ej

  11. #51
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    det mest skrämmande är väl att man inte inser att idag är STCS största del forumet.
    Är man inte på inernet finns man inte, enkelt (jämför gärna med en affär som säljer specialsaker eller något annat som inte har en hemsida)
    Utvecklingen går framåt! Vare sig du gillar det eller ej
    Säg det till styrelsen, inte mej som propagerat det jag skrev ovan länge.
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  12. #52
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880
    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Frågan är då hur länge vi ska härda ut. De har haft flera år på sig men inget händer så vad väntar vi på?
    Jag tror inte de inser allvaret i att misshandla organisationen och dess medlemmar på det här sättet ...

    Om viljan är att ha en mindre klubb - varför inte kliva av och starta en egen liten klubb för enbart bankörning med den närmaste kompiskretsen, och vara stolta över att ha fört STCS dit STCS är idag; En stor rikstäckande intresseorganisation ...
    www.rejsa.nu finns ju oxå

  13. #53
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Hejsan!

    Jag har inte läst alla inlägg helt och hållet, skummade igenom de flesta och hoppade över några få men sammantaget kan jag väl säga att det roligt att se ett sånt stort engagemang!

    Visst finns det stora brister i klubbens verksamhet; medlemshanteringen (vilket inte är Rikards fel utan hur själva funktionen i sig fungerar), informationsspridningen, kontaktsvårigheter och kanske också den allmänna utvecklingstakten i verksamheten. Något som däremot - och det tror jag ni är många som håller med mig om - är träffarna. Vi fick jobba extra hårt med att få det att fungera sen Johan hoppade av (ingen skugga skall falla på honom, vi känner alla till omständingheterna) och dels gjorde oss en man kort men framförallt lämnade ett stort hål efter sig vad gällde banträff-hanteringen. Efter en lite taffligt start med Knutstorp tog vi lärdom och var redan till Kinnekulle väldigt mycket bättre förberedda.

    Detta tar vi med oss till nästa säsong och förhoppningsvis kan vi koncentrera oss på de administrativa funktionerna under 2007 och kanske t.o.m. ta oss tid att delegera lämpliga funktioner till personer utanför styrelsen. Som sagt så många gånger både i den här tråden och på andra ställen är vi nu en förening av sådan dignitet att vi börjar bli beroende av hjälp utifrån för att få det att fungera. Det tror jag kommer bli styrelsens viktigaste arbete under kommande säsong; att samla ihop ett gott gäng (eller ett gôtt gäng som vi säger i Gbg) som kan hjälpa STCS att bli en riktigt bra förening.

  14. #54
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Alingsås.
    Inlägg
    456
    hej, är ju rätt ny här och så, men man kan ju undra varför ingen av alla som "klagar" på styrlesen erbjuder sin hjälp isåfall, eller e det nån som gjort detta? då dom uppenbart behöver folk på träffar och så.
    och det verkar ju va många som har en åsikt, så då kanske några också e berreda att ställe upp när det behövs med som det verkar om man läser deras inlägg.

    Citerar Petson:
    är vi nu en förening av sådan dignitet att vi börjar bli beroende av hjälp utifrån för att få det att fungera
    att samla ihop ett gott gäng som kan hjälpa STCS att bli en riktigt bra förening
    mvh mikel

  15. #55
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Kanske skall rätta mig själv lite där...vi har ju faktiskt varit en rätt stor förening ganska länge nu...

  16. #56
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av petson
    Kanske skall rätta mig själv lite där...vi har ju faktiskt varit en rätt stor förening ganska länge nu...
    Bra att nån i styrelsen insett detta. Kämpa på Behöver du/ni hjälp är det bara att hojta till.

    En vild tanke om nuvarande styrelse har så bra koll på träffarna kan ju de ta träffverksamheten med en ny styrelse tar hand den det övriga. *springer och gömmer mig bakom en sten*

    M.v.h. Andreas

  17. #57
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Tanken är nog snarare det omvända, även om det verkar konstigt. Om styrelsen kan få hjälp utifrån, t.ex. med hjälp att arrangera och genomföra banträffarna, kan vi ägna vår tid åt att bl.a. göra det enklare för vår medlemsansvarig att hantera medlemsregistret.

  18. #58
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av petson
    Tanken är nog snarare det omvända, även om det verkar konstigt. Om styrelsen kan få hjälp utifrån, t.ex. med hjälp att arrangera och genomföra banträffarna, kan vi ägna vår tid åt att bl.a. göra det enklare för vår medlemsansvarig att hantera medlemsregistret.
    Hmm... nja...

    Och för guds skull se till att planerna att skilja klubben och forumet glöms illa kvikt

  19. #59
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av M.Persson86
    hej, är ju rätt ny här och så, men man kan ju undra varför ingen av alla som "klagar" på styrlesen erbjuder sin hjälp isåfall, eller e det nån som gjort detta? då dom uppenbart behöver folk på träffar och så.
    och det verkar ju va många som har en åsikt, så då kanske några också e berreda att ställe upp när det behövs med som det verkar om man läser deras inlägg.
    Om du läst alla inläggen så hade du bland annat sett att många erbjudit sig men ändå inte fått hjälpa till. Ett av de stora problemen är oförmågan att delegera uppgifter till de som vill hjälpa till.

  20. #60
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av stranna
    Inte... AVKORTAT INLÄGG ...hemsida)
    Instämmer!!

    Citat Ursprungligen postat av petson
    Hejsan... AVKORTAT INLÄGG ...förening.
    Låter lovande. Jag håller tummarna. Hoppas din åsikt delas av övriga styrelsen...



    Det är ju så att det inte saknas varken ideer eller folk eller kraft i klubben.
    Men klubben MÅSTE ta till sig forumet/hemsidan som första hands informationskanal. (Forumet är ju enklast...)

    Det måste vara absolut skitsnack att det idag finns människor i vår ålderskategori i vårt avlånga land som inte har någon tillgång till nätet emellanåt. Sen att man inte hänger här varke dag, det är inte samma sakk som att inte ha tillgång...


    I mina ögon är klubben fem saker: (ingen rangordning förutom första punkten som är klsitret som håller ihop resten, tro det eller ej...)
    - Forumet: En guldgruva med extremt hög kompetens inom främst saab turbo, men oxo i princip alla inriktningar från relationsbekymmer till hur man bygger egen dator, eller var man hittar godaste marcipanen... Bästa forumet på nätet alla kategorier.
    Utan forum så skulle nedanstående falla ganska raskt...

    - Klubb-träffarna: Ett bra sätt att träffa likasinnande live, och kolla på fräna saabar, se hur andra löst samma problem som jag funderar på, samt inte minst imponeras av dubbla slutrör och stora fåglar på bilsidorna.
    - Bankörningar: En vacker dag kanske tom jag vågar mig ut...
    - Alla fika träffar över landet Som klubbträffarna, men i mindre ocjh mer lokal skala där man även blir mer vänner än på en stor träff.
    - Rabatterna: Stor klubb, många medlemmar => Ger ofta bra rabatter
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Årsmöte - 2013-10-26
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-11-20, 19:59
  2. Eftersnack slalom & årsmöte 2008.
    Av MrTurbo i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 15:18
  3. Eftersnack STCS årsmöte 20071028
    Av Magnus Aero i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 17:05
  4. Eftersnack: Slalomcupen 061028 ( Trollhättan )
    Av TD04 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 23:01
  5. Eftersnack Årsmöte 2005
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 12:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •