Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med torkare och stereo.

  1. #1

    Problem med torkare och stereo.

    Hej, skulle låna ut min 9-3 ss vector -03 till en kompis nu ikväll men när hon precis startat bilen så går det inte att höja ljudet på stereon (150w) men dock så fungerar menysystemet. Inte heller torkarna fungerar men spolarna fungerar dock. Efter att bilen varit igång i ca 30sek - 1min så fingerar allt som det ska igen. Har aldrig varit med om det förut utan kom för första gången ikväll. Startade även om bilen men felet kvarstod även efter det. Någon som varit med om detta innan eller har något bra tipps på vad som är fel?


    Tidigare under dagen körde en annan person bilen och hade min nyckel i samma fick som hans (han har en 9-3 ss Kombi -06) men det kan väll inte ha påverkat eller?

    //Henric

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459
    På en gammal Mazda jag hade så fick jag liknande fenomen (saker som inte funkade direkt efter start men började fungera efter en liten stund ex. torkare och taklucka)

    Där var det tändningslåset som glappade en aning så att inte alla kretsar slöts. Lite 5-56 löste problemet permanent (eller nåja.. de 7-8 år som jag hade kvar bilen)

    Tyvärr har jag har svårt att tänka mig att det kan vara felet på en -03 och det finns ju bra mycket mer elektronik inblandad idag, men testa att vicka lite försiktigt på nyckeln eller knacka runt låset när du har problemet så har du ju uteslutit en sak i alla fall.
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

Liknande ämnen

  1. Problem med blinkers,torkare,elhissar 9-5 03:a!!??!!??
    Av Lukin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-06-18, 17:24
  2. Intervall problem torkare...
    Av Kitte P i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 09:57
  3. Problem med torkare på 9-3!
    Av torsobon i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 17:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •