Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problemet med rost på bakluckan på 900 ng?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    458

    Problemet med rost på bakluckan på 900 ng?

    Hej! Har en fråga angående problemet med rost på bakluckan på 900 ng. Det är min lillebror som har problem med detta. Han lämnade in bilen till lackverkstad för ca 1 år sedan som fixade bakluckan, men nu har rosten kommit tillbaka. Lackverkstan hävdar att det är ett erkänt fel på Saab och vill inte ta sig några garantier på jobbet. Jag vet att det har varit ett stort problem på 900 ng, liksom galvsläppet på nedre delen av dörrarna. Galvsläppet berodde ju på gummilisterna som förorsakade galvaniska stömmar. Dessa behövde ju bytas ut för att problemet skulle försvinna, men hur är det med rostproblemet på bakluckan? Vad beror det på och går det verkligen inte att komma till rätta med?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Tidaholm
    Inlägg
    330
    Medlem#
    6729
    Vanligt på ng900, har det på min också

    Det bästa, som många har gjort, är att byta till en og9-3 baklucka, lite småfix, men relativt lätt, funderar själv på att göra detta, förutom en rostfir baklucka, s får man en finare bil i mitt tycke

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424
    Jag måste verkligen ha haft tur för min 1994 är 100% rostfri på bakluckan. Ingenting utvändigt i kanter. Inte ens i dräneringshålen i nederkanten har en antydan till rost.. Den enda rosten jag har på dörrarna är att det är några små bubblor (1x1 mm) precis i nederkant av vänster framdörr men ingenting har tagit sig upp ur lacken. Enda som stör mig är den där "svetsskarven" eller vad man kallar det som är strax bakom bakdörrarna, där är det rost på vänster sida.
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

Liknande ämnen

  1. Vad är problemet? :(
    Av tiger8080 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 01:51
  2. [LÖST] Problem att montera pinnskruv
    Av Hedley i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 18:03
  3. Rost på bakluckan, 9-5 kombi
    Av Victor W i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 14:39
  4. Byt DI problemet kvartstår.
    Av Plude i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-09-20, 00:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •