Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DI problem!

  1. #1

    DI problem!

    Hej!

    Skulle starta bilen i lördags utan att lyckas.
    Provade 2 snabba försök och kollade sen DI enheten som givetvis rök och luktade härligt.
    På verkstan säger de nu att det inte går att köpa en ny och sätta in utan att jag måste programmera tändkassetten med Tech2 för att den skall identifiera sig med bilen.
    Samtidigt har jag hört att de som fått sina bytade på garanti inte behövde få dessa programmerade.

    Går det att bara byta och tuta och köra eller måste åbäket bogseras till en verkstad?

    Tacksam för svar.
    "Impossible is a word to be found only in the dictionary of fools." Napoleon

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    1 364
    Bara byta!

    Mvh Kristian
    9-5 Aero "Hirsch" -02 samt Kawasaki Z750 -09
    Min Saab på garaget.org
    Min BMW på garaget.org

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 453
    Medlem#
    9481
    vad är de för bil.

    röda behövs iaf inte giftas in tror knappt de behövs med de svarta heller, har alldrig hört talas om det iaf, de är ju massor med folk som testat med anann di för att utesluta fel och kan inte tänka mig att någon av dem behövt gifta in DIn

    så till 99,9% säker på att de bara är snack för de vill tjäna en extra hacka, så köp du ny DI och sätt dit så slipper du ha verkstaden att rota i bilen för 1000kr/h.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Förlåt!
    Glömde, bilen är en 9-5 -98.
    Har också hört råd till andra som inte kunnat starta bilen att testa med någon annans DI för att se om det är den som är kass.
    Det skulle ju inte vara möjligt med verkstans sätt att resonera.

    MVH
    Erik
    "Impossible is a word to be found only in the dictionary of fools." Napoleon

  5. #5
    Någon som inte delar uppfattningen om att det bara är att montera och köra?

    Tacksam för svar.
    "Impossible is a word to be found only in the dictionary of fools." Napoleon

  6. #6
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 130
    Medlem#
    2555
    Bara byta, svart skall den vara.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  7. #7
    Tack för hjälpen grabbar!

    Pratade även med saab idag och DI behöver inte "gifta" sig med bilen, uppdateringen är i styrboxen och har med motorstyrningen och i de senare har man fixat lite så att livet skall bli lite lättare för tändkassetten.
    Men!!!Det går att byta, tuta och köra!

    Så nu går hon som ett troll igen!
    "Impossible is a word to be found only in the dictionary of fools." Napoleon

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •