Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Check Engine *4 blink* 9k CSE

  1. #1
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507

    Check Engine *4 blink* 9k CSE

    CE lampan började lysa nyss när jag var ute med bilen. Läste mig till här på forumet hur man läser felkoderna. Var just ute och kollade, den lyser först med ett fast sken ett tag, sen 4 blink och sen fast sken igen. Antar att det innebär 4 blink? I så fall är det alltså tempgivaren till kylarvätskan, det är väl vad man vanligtvis kallar termostaten om jag inte är ute och cyklar?

    Fråga 1) Eftersom jag ska till jobbet imorron och behöver bilen så undrar jag, är det nån risk med att åka med bilen 5 mil (Sundsvall- Härnösand) och slänga in bilen på Saab på lunchen och få skiten fixat?

    Fråga 2) Vad kostar ett termostatbyte på Saab?

    Detta är sååå typiskt, jag har en ny termostat hemma och skulle ha bytt denna under mellandagrana (innan lampan tändes alltså) med hjälp av farsan men det hanns aldrig med eftersom farsans bil pajade och krävre all uppmärksamhet...
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Det tar ca 30min att fixa, ut nu
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507
    Just det ja, glömde nämna att jag inte har varken tiden, platsen eller kunskapen som krävs för att göra detta själv... Därför behövdes farsan, och av samma anledning kommer nu Saab att få göra det (och dessvärre ta betalt för det också...)
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Tempgivaren är inte samma som termostaten men trolig felorsak är nog ändå just termostaten.
    PM:a mig så kanske vi kan ordna så att du kommer förbi i morgon så ska vi se om inte vi kan fixa detta.
    Som RZ säger är det gjort på en grisblink.

    Tills vidare kan du nog gott köra vidare annars.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Tempgivaren är inte samma som termostaten men trolig felorsak är nog ändå just termostaten.
    PM:a mig så kanske vi kan ordna så att du kommer förbi i morgon så ska vi se om inte vi kan fixa detta.
    Som RZ säger är det gjort på en grisblink.

    Tills vidare kan du nog gott köra vidare annars.
    Tjenam jobbar du på saab?

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Matte
    Tjenam jobbar du på saab?
    Nä, inte alls men har haft samma problem som Angus på min kärra & vet därför hur snabbt fixat det är.

    Tyvärr åtar jag mig, som glad amatör, inga andra mekjobb, men det var värt en fråga iaf.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Check Engine - 5 blink
    Av Bobzi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 16:39
  2. 4 blink på Check Engine...
    Av mågis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 01:45
  3. Check engine ng 900-94 (6 blink)
    Av Larzzon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 23:04
  4. Check Engine 8 blink
    Av seiki i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 15:44
  5. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 19:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •