Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: byta bakre motorfäste (ng900)

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    592

    byta bakre motorfäste (ng900)

    Min fråga lyder:

    Måste man koppla bort växelarmen för att byta bakre motorfäste?

    http://www.speedparts.se/kat/parts/images_3/51,3891.jpg

    Tänkte att det kan finnas risk för att den blir sne eller liknande.
    Planen är att palla upp bilen och lossa muttrarna och sen hissa så högt som det går utan att förstöra nått och sen ta loss fästet

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 181

    Re: byta bakre motorfäste (ng900)

    Citat Ursprungligen postat av Jowlot
    Min fråga lyder:

    Måste man koppla bort växelarmen för att byta bakre motorfäste?

    http://www.speedparts.se/kat/parts/images_3/51,3891.jpg

    Tänkte att det kan finnas risk för att den blir sne eller liknande.
    Planen är att palla upp bilen och lossa muttrarna och sen hissa så högt som det går utan att förstöra nått och sen ta loss fästet
    släpp subframen lite och hissa motor så kan du nog böja ut den lätt som en plätt. hehe.

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 073
    Medlem#
    5389
    Men sätt nu inte domkraften rakt i tråget! Ett tips är ju att hänga motorn i ett stag el. dyl så du sedan riskfritt kan släppa på subframen.



    Mvh Magnus

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    592
    jobbigt att släppa subben då kanske man ska göra som platonoff gör och disconna the gearshift rod from the linkage to get more freedom HEHE

    http://photo.platonoff.com/Auto/2005081 ... nt_nut.jpg

    Anledningen att jag ska byta bakre och högra motorfästena är att oljetråget har börjat slå i subframen , ena jävla vibrationer hehe

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 539
    Räcker det inte med att bara lossa fästet i ovankant, en bult samt de två nedre ochs en höjja motorn?

    Måste subframe neråt?
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 181
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Räcker det inte med att bara lossa fästet i ovankant, en bult samt de två nedre ochs en höjja motorn?

    Måste subframe neråt?
    saken är att den där jävla växelhistoriken brukar ta i..

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Inlägg
    217
    Det är inga problem att lossa växellänkaget och sen få det på rätt plats.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    592
    Citat Ursprungligen postat av reez
    Det är inga problem att lossa växellänkaget och sen få det på rätt plats.
    nä det är det iof inte, men man vill ju göra så lite som möjligt och då skulle det vara skönt att bara hissa upp och byta

Liknande ämnen

  1. Byta ut bakre högtalare saab ng900 -97
    Av niohundratearn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 17:29
  2. Hur byta bakre motorfäste på ng900?
    Av Mafnus i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 23:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •