Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: AS2 och ett extra slutsteg

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    335

    AS2 och ett extra slutsteg

    Har läst sidan http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio ... pgrade_as2 några gånger nu.. och det verkar ju inte vara så svårt att sätta in ett till slutsteg

    Dock har jag 2 frågor.

    1. Ska man klippa och dela kablarna från huvudenheten, som innehåller de signaler man behöver? Alltså klippa dom och sedan på med nån sorts fögrening, så den går till det gamla steget och det nya steget?

    2. Var exakt sitter det gamla slutsteget? Vid passagerarens högra fot vet jag.. men hur får man loss klädseln där?

    PS. Någon som har tips på hur jag ska dra kablarna bak till hatthyllan?
    9-5 2,0t -06 BioPower Hirsch

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    335
    UPP!

    Någon måste definitivt veta.

    Varifrån snor man lågnivå kablarna till det nya steget?
    9-5 2,0t -06 BioPower Hirsch

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Pette
    UPP!

    Någon måste definitivt veta.

    Varifrån snor man lågnivå kablarna till det nya steget?

    Jag "jackade" på de fyra kablar det handlar om precis bakom stereon, på det lättaste stättet man kan tänka sig att göra det..Funkar mycket bra för mig, dock så måste en galvanisk avskiljare användast..Vilket kanske inte riktigt framgår av backes sida om sin adapter..Men den lär såklart funka å det är väl skönt för endel att inte klippa i orginal grejor..Fast jag orkade inte vänta..

    EDIT: För att få bort klädseln vid orginal steget, dra bort tröskellisten med saabvingarna på å ta bort den plast plugg som håller i mattan närmast hanskfacket..Det borde ge dig lite plats att arbeta på, vad du nu ska där nere å rota förstår jag inte

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    335
    Tack för ett bra svar

    Vad jag ska ner till slutsteget vid passagerarens fot o göra vet inte jag heller Trodde det var där man skulle jacka i adaptern.. men tänk så fel man kan ha

    Jackade med enklast möjliga metod.. vad är enklast möjliga metod? :P Lödde du ihop dem eller?
    9-5 2,0t -06 BioPower Hirsch

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Pette
    Tack för ett bra svar

    Vad jag ska ner till slutsteget vid passagerarens fot o göra vet inte jag heller Trodde det var där man skulle jacka i adaptern.. men tänk så fel man kan ha

    Jackade med enklast möjliga metod.. vad är enklast möjliga metod? :P Lödde du ihop dem eller?
    Man borde kanske löda för att garantera sig mindre problem men jag skalade av ca:1-1.5cm på kablarana å använde en sockerbit, fast jag tvinnade ihop kablarna först å så drar båda skruvarna på varje kabel om du förstår..Men det är och var bara en enkel ihopmontering för att se om det funkade..Och det gör det..Så nu får man väl palla sig ner till garaget å göra det lite seriöst så det håller mer än ett år

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    335
    OK!

    Har löst allt nu, utom hur f*n jag ska dra kablarna. Hur drog du kablarna? Det är ju 1xström 1xremote och 2x RCA som ska bak.. ganska mycket..
    9-5 2,0t -06 BioPower Hirsch

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Stöm kabeln drar du på förarsidan.
    Finns hål som du kan dra igenom och du ska INTE dra lågnivån på samma sida utan på passagerar sidan
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    335
    OK!
    Har sökt en del på forumet, och hittat alla lösningar jag velat ha nu.. Utom en, varifrån ska jag ta remoten? Har ju ingen elantenn eller något sånt. Kan jag simpelt bara skarva eller på något sätt sno baklysets spänning? eller vad är bäst?
    9-5 2,0t -06 BioPower Hirsch

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Det finns ju en remote ut på orginal stereon..står på den vilket stift det är också...kolla på "mitt eget" annars..

Liknande ämnen

  1. Problem med extra slutsteg
    Av Thomas20160203 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-02-08, 20:04
  2. AS2 extra slutsteg
    Av saab 9-5 -00 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 22:58
  3. Extra slutsteg i 9-3ss
    Av w_e_s_s_e i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 09:02
  4. As1 med extra slutsteg
    Av mansson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 23:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •