Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 52

Ämne: Tips på bra eftermarknadsstereo!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    264

    Tips på bra eftermarknadsstereo!

    Kom gärna med tips

    Och vad för steg skall man ha till för at tdriva högtalarna i dörren samt i hatthyllan, får det plats där as3:ans orginal steg sitter?


    MVH JOHAN
    Audi A4 allroad

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 770

    Re: Tips på bra eftermarknadsstereo!

    Citat Ursprungligen postat av cato
    Kom gärna med tips

    Och vad för steg skall man ha till för at tdriva högtalarna i dörren samt i hatthyllan, får det plats där as3:ans orginal steg sitter?


    MVH JOHAN

    I vilken bil??


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156
    Samt nämna i vilken prisklass och vilka saker du vill att den ska klara..


    Ska den kunna spela DVD, Giga-MP3, vanlig MP3, ha line-in osv, osv.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    264
    Fan vad seriösa ni är Oj glömde prisklass. runt 3000-3500 helst inte mer men sen som sagt steg och så, blir det mkt bättre ljud om man har steg till dom "större" högtalarna?

    Stereo ska ha MP3, det övriga? vette fan, kom med förslag Som ni tycker är bra och viktigt att ha.

    Antingen ett eller två steg som ska driva högtalarna i hatthyllan och dörrarna, om ett sådant får plats där orginal sitter.

    Kom med förslag på bra steg som ska va till ovanstaående.

    Eventuellt och mycket tveksamt ska baslåda i.

    Bilen = ng900 -97 2.0t med AS3(som ska bort) ^^

    MVH
    Audi A4 allroad

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 231
    Jag tycker att kenwood DPX-501U syns trevlig ut. Pris: 3495:- hos www.nardik.se
    Angående steg så tror jag det blir svårt att hitta åt ett som passar där original as3 sitter.
    Om du köper ett trevligt 4kanals steg så kan du driva dörrhögtalarna och dom i hatthyllan.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    773
    kk, jag är också lite småintresserad av att uppgradera mitt AS2 i 9-3:an till något som låter lite bättre.

    Vad jag vill göra är att byta ut diskanterna fram, sätta i några skapliga högtalare i framdörrarna samt ett slutsteg på samma plats som AS3-steget sitter. Har ni något ni kan rekommendera. Går det att koppla ett eftermarknadsslutsteg till orginalhuvudenheten?

    Maxpris? tja, här har ni en utmaning; 1500 - 2000:-!
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    Alpine, står i en egen klass hävdar jag.
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    264
    Bennet, den sur ut att passa rätt bra på orginal stereons plats :P slipper man få någon lucka Hur ska man göra för att enklast dra kablar till steg, som antagligen får hamna i bagaget. Hur drar man kablar osv? :P

    MVH
    Audi A4 allroad

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 231
    Citat Ursprungligen postat av cato
    Bennet, den sur ut att passa rätt bra på orginal stereons plats :P slipper man få någon lucka Hur ska man göra för att enklast dra kablar till steg, som antagligen får hamna i bagaget. Hur drar man kablar osv? :P

    MVH
    Därför tycker jag att den syns trevlig ut, men det kan va lite jobb med att få den att passa.
    Kablarna drar man lättast under listerna.
    På min hemsida har jag lagt upp hur jag gick till väga när jag drog kablarna.

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    http://www.webshop.bertilssonautoele...cartPro/store/ Säljer Alpine till rätt pris. Seriös firma som är mycket bra att ha och göra med. Rekomenderas!!
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  11. #11
    Någon som har lyckats använda sig av kontrollerna på ratten till en eftermarkadsstereo?

    Är detta möjligt rent praktist?! I teorin bör det ju vara det!?
    Honda Accord 2.4 Executive
    Garaget.Org

  12. #12
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av jmoller
    Någon som har lyckats använda sig av kontrollerna på ratten till en eftermarkadsstereo?

    Är detta möjligt rent praktist?! I teorin bör det ju vara det!?
    Många av tillverkarna har adaptrar för rattkontrollerna. Tror det finns till både Alpine och Pioneer för att nämna några... (Kan ju dock vara värt att kolla på märkets hemsidor för att vara säker på det innan man handlar).
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    264
    Var inne på BRL idag och snackade med någon kille där, det första han visa var en JVC (JVC KD-G722) som tydligen var extremt prisvärd (kostar 1998:-) Kändes bra att han inte visa någon för 4000-5000 direkt utan direkt visa han en prisvärd och bra maskin. Hade han direkt visat maskiner i 5000 kr klassen had jag gått direkt och åkt till MDS Hitta även ett 5 kanalssteg för 2000 pix som han också rekommendera? GAS kommer inte ihåg namn men tror GAS bara har en för 2000 pix eller om det var extra pris vem vet :P

    Någon som har dessa produkter eller vet mer än jag om dem?

    MVH

    Johan
    Audi A4 allroad

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    Citat Ursprungligen postat av cato
    Var inne på BRL idag och snackade med någon kille där, det första han visa var en JVC (JVC KD-G722) som tydligen var extremt prisvärd (kostar 1998:-) Kändes bra att han inte visa någon för 4000-5000 direkt utan direkt visa han en prisvärd och bra maskin. Hade han direkt visat maskiner i 5000 kr klassen had jag gått direkt och åkt till MDS Hitta även ett 5 kanalssteg för 2000 pix som han också rekommendera? GAS kommer inte ihåg namn men tror GAS bara har en för 2000 pix eller om det var extra pris vem vet :P

    Någon som har dessa produkter eller vet mer än jag om dem?

    MVH

    Johan
    Du får vad du betalar för, det är skilland på en för 2 och en för 4 tusen. Du kommer säkert att vara nöjd med en JVC för 2 men inget jag skulle köpa personligen.
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    264
    Jo klart det är så, men har inte tänkt mig något värsting ljud, utan ett bra ljud med skön bas osv.. Känns lite ovärt att lägga 4000 på en cd enhet, finns roligare saker på bilen att kasta pengar på Tror iofs jag kommer få bra ljud med dessa enheter

    MVH
    Audi A4 allroad

  16. #16
    Jag har en JVC å det är inge fel på den, men den går inte att koppla till orginalknapparna Det skulle då jag vilja om man ändå köper nytt. Pioneer, Alpine och har för mig att kenwood har det på de flesta nyare modelerna. Behöver inte bli nå mycke dyrarare. Titta runt lite på webben, de kan du tjäna på
    Saab 9-3 ltt -99 (Steg 3) Koni + H&R
    Mockfjärd Dalarna

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    264
    har inga "orginal knappar" om du menar rattfjärr :P Den som jag kollade på hade det jag ville ha CD MP3 USB WMA... vad är deb största skillnaden mellan en för 2000 kr och en för 3000 kr?..
    Audi A4 allroad

  18. #18
    Då funkar nog jvc kanon för ditt ändamål.
    Hur fanns det med lågnivå utgångar då? En sak som jag tycker är bra om man ska ha baslåda är att kunna justera lågnivån till basen på sterion. För om man lyssnar på brända skivor eller mp3 kan det vara lite si å så med kvaliten
    Saab 9-3 ltt -99 (Steg 3) Koni + H&R
    Mockfjärd Dalarna

  19. #19
    http://www.netonnet.se/index.asp?iid=100844

    Provade å jämför på pricerunner, netonnet var inte billigast, men det kan vara värt en 100 extra bara för att det är ett lite större företag annser jag. Var iallafall 500:- billigare än brl
    Saab 9-3 ltt -99 (Steg 3) Koni + H&R
    Mockfjärd Dalarna

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    264
    Nej fan vad schysst Hur tycker du den verkar då, ska jag kolla efter en bättre?

    kan man ju lika gärna köpa "JVC KD-G821".. eller?
    Audi A4 allroad

Liknande ämnen

  1. Eftermarknadsstereo i OG9-5 2006-2010
    Av Herr Björn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2021-04-29, 23:52
  2. Eftermarknadsstereo med orginalslutsteget
    Av Hellfish i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 16:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •