Nya 9-5 Biopower 2,3t testat i nya numret av AMS
Tyvärr får den si och så betyg.
Låg effekt?
186hk på navet = ca 206hk i motor.
Rå och trist motor?
Låter som en V4 och trött?
Någon som har testat själva och tycket lika?
Mvh sasse
Nya 9-5 Biopower 2,3t testat i nya numret av AMS
Tyvärr får den si och så betyg.
Låg effekt?
186hk på navet = ca 206hk i motor.
Rå och trist motor?
Låter som en V4 och trött?
Någon som har testat själva och tycket lika?
Mvh sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Kommer resension så fort föräldrarnas bil anlänt...
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09
När får de den?Ursprungligen postat av sportsedan
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Vet ejUrsprungligen postat av Sasse
![]()
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 75&start=0
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09
Har redan kört den, men tyvärr så körde jag 9-5 Aero 260hk och 9-3 V6 Aero samtidigt, då blev BioPowern slö![]()
Ang. effekt så vet väl Sasse hur Saab mäter effekten? Inte riktigt på samma sätt som normalt folk![]()
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
186 hk på hjulen är väl inte så monstruöst mycket mer än de 2,0:or som testats har gett?
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Men 2.0t ger mer än vad saab säger.Ursprungligen postat av KK
De ligger på 190-200hk
MVh sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Vad SKA en 2.3t biopower ligga på för hk enligt saab då?
210hk.Ursprungligen postat av ERnsT
Mvh sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Totalt slöseri med pengar m.a.o... OK, man får de stora bromsarna förvisso.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Precis.Ursprungligen postat av KK
men kanske en bra grund att trimma på![]()
Mvh sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Om man är vridmomentsfetischist kanske...Ursprungligen postat av Sasse
![]()
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Har provat den under cirka 10 mil. Nu är man väl kanske en lite skev bild av vad "bra prestanda" ska innebära, men inte f_n var det en raket inte. Den var ju precis hur trött som helst tyvärr, så rent prestandamässigt var den ingen höjdare. Dock, komfortmässigt är den ju helt okej...
M.v.h.
This profile is dead...
Jag har också provkört Bio 2.3t.. Dock med Automat och jag tycker faktiskt bilen inte va någon höjdare, får för mig att farsans 2.0t Bio känns piggare? :S
Mvh
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Även jag är väldigt besviken på prestandan i biopower 2.3t tyvärr...
Mvh
Martin
Låter inte bra det härMen å andra sidan tycker föräldrarna att den 9-3 sc 1,8t de lånar nu går ok
Kanske får försöka lura i ett steg 1 i den...![]()
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09
Min erfarenhet är att det fortfarande, trots dagens bättre precission jämfört med förr, skiljer en hel del mellan olika ex angående både prestanda och förbrukning. Kanske testexet råkade ligga på den sämre sidan av denna spridning!?
Sedan var AMS skriver, det var länge sedan man insåg vara skitsnack. Det handlar inte om motorjournalistik, utan det är en ren reklamtidning för tyska bilar! Ställ en 89:ans BMW 316 bredvid 9-5:an så vinner BMW:n i alla grenar. Finns det verkligen folk här som köper den där skitblaskan?.
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.
Men det intressanta är väl hur den går i verkligheten?? Inte vad den presterar för siffror på ett papper i ett labb som säkert ät otillfredställande fläktat och inte alls kyler IC osv tillräkligt.
Kan det inte vara så?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Spritbilarna brukar vara tämligen oberörda av värme och dålig kylning. Vi bromsade ju min, med IC på originalplats, i 30 graders värme med fläktar som snarare hör hemma på ett skrivbord än till en Rototest... Inte en tendens att backa eller ställa ner.Ursprungligen postat av Andreas Plars
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Är det någon här inne som har en biopower och faktisk kör med etanol i den? Det blir ju faktiskt billigare att köra på bensin.