Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Dumpventilens fjäder för hård

  1. #1
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 541
    Medlem#
    7567

    Dumpventilens fjäder för hård

    Köpte en ny dump till NG900, men efter montage så pyste inte luften ut, misstänkte det innan eftersom fjädern kändes riktigt hård. Så, hur ska jag göra, kapa av fjädern eller leta efter en ny? Om man kapar den så blir det ju liksom inte nån "ring" i änden, utan det blir bara en pinne som tar emot i änden.
    I alla fall, behöver hjälp, så om ni vet hur man ska göra, hör av er.

    MVH Mig själv
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 635
    Jag hade nog letat efter en annan fjäder, verkar stabilare än att kapa av den befintliga...

  3. #3
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 541
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Jag hade nog letat efter en annan fjäder, verkar stabilare än att kapa av den befintliga...
    Jo jag menar det. Men var kan man köpa en sån då, Woody, Silvan eller vad tror du?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    136
    Kanske ett tråkigt o oönskat svar, men det känns som du borde skaffa en annan dump om den inte funkar, jag hade samma problem innan, hade en kolvdump som inte ville dumpa annat än vid fullt ladd, vid lägre ladd så öppnade den inte, vilket inte är så bra. provade o klippa fjädern o mixtra men det blev aldrig 100% köpte en HKS SSQV kopia o den funkar utmärkt (läcker inte va ja vet iaf)

    Mvh FeFFe
    Fredrik, Saab 900 SET 2.0 -98 RC-pkt, SP steg 3 m.m Kolla in bilen i garaget...

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 811
    Hej !

    Nu är det ju så lyckligt att original AV funkar väldigt bra för de flesta.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 186
    ditt fel kan också vara att din nya dump inte klarar av att hålla vakumtrycket, ja menar så att den läcker eller nått liknade och då orkar den inte suga upp kolven med vakumet..

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 995
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Nu är det ju så lyckligt att original AV funkar väldigt bra för de flesta.
    Du verkar inte veta vilken otrolig väta en kvittade pysventrilo kan orsaka hos en 16årig raggarbrud

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 567
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Nu är det ju så lyckligt att original AV funkar väldigt bra för de flesta.
    Du verkar inte veta vilken otrolig väta en kvittade pysventrilo kan orsaka hos en 16årig raggarbrud
    Hah, en raggarbrud kommar bara syrligt säga att "det där är för fjantar, kom tillbaka när du skaffat v8"

    edit: dvs att DrBoost ligger i täten med sin rolls!
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 186
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Nu är det ju så lyckligt att original AV funkar väldigt bra för de flesta.
    Du verkar inte veta vilken otrolig väta en kvittade pysventrilo kan orsaka hos en 16årig raggarbrud
    Hah, en raggarbrud kommar bara syrligt säga att "det där är för fjantar, kom tillbaka när du skaffat v8"
    sedan är ju inte alla ute efter en raggarbrud heller..

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 567
    Citat Ursprungligen postat av tuvor
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Nu är det ju så lyckligt att original AV funkar väldigt bra för de flesta.
    Du verkar inte veta vilken otrolig väta en kvittade pysventrilo kan orsaka hos en 16årig raggarbrud
    Hah, en raggarbrud kommar bara syrligt säga att "det där är för fjantar, kom tillbaka när du skaffat v8"
    sedan är ju inte alla ute efter en raggarbrud heller..
    Jahaaaa, då var det ju självklart det boost syftade på!
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    578
    Kom hem till mig så ska jag köra en liten runda. Har orginal AV fast bortagen slang.

    Den pyser som en stadsbuss ungefär
    Saab 9-3 2.3T
    Saab 9-3 2.0T

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 567
    Citat Ursprungligen postat av TurboColle
    Kom hem till mig så ska jag köra en liten runda. Har orginal AV fast bortagen slang.

    Den pyser som en stadsbuss ungefär
    Ingen returslang? Vad har du istället..? Ingenting alls?
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  13. #13
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 541
    Medlem#
    7567
    Kapade fjädern, pyser alldeles utmärkt, men den läcker lite. Enligt kamraten (som vill förbli anonym pga ev. påhopp från DrBoost) så läcker den mindre än orginalen
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  14. #14
    Har precis samma problem som du.
    Ska man pröva med att kapa fjädern lite i taget o testköra?
    Eller kapade du bara på måfå?

    MVH

  15. #15
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 262
    Citat Ursprungligen postat av Bramstedt
    Har precis samma problem som du.
    Ska man pröva med att kapa fjädern lite i taget o testköra?
    Eller kapade du bara på måfå?

    MVH
    "Vi" kapade lite i taget, sedan justerade med brickorna. Själv kommer jag köra på en "riktig" när det väl beger sig..

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    578
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Ingen returslang? Vad har du istället..? Ingenting alls?
    Nepp, ingen returslang.

    Satte dit ett litet K&N filter istället.
    Saab 9-3 2.3T
    Saab 9-3 2.0T

Liknande ämnen

  1. vibrationer vid hård bromsning 9-5
    Av Apex i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 12:02
  2. 9000 som dör vid hård exeleration.
    Av Stockholms_saaben i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 19:45
  3. Hård remspännare??
    Av Källén i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 01:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •