Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Köra utan diff ?

  1. #1

    Köra utan diff ?

    Hur tror ni det funkar att köra med ca 350 hk utan diff med en f40 låda ?
    Slits lådan mer om man kör utan diffen ? Tycker det är lite väl blodigt med 20 tusen för en diff. Tror ni det blir stor skillnad i körupplevelse med och utan diff ?

    Mvh Simon
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    748
    jag tror så här http://www.cityracewest.com/phpBB2/viewtopic.php?t=167 han körde utan diff och där ser man hur det slutade
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

  3. #3
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 074
    Det är stor skillnad i körupplevelse, men det går absolut att köra odiffat.
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av RonnyO
    Det är stor skillnad i körupplevelse, men det går absolut att köra odiffat.
    Kalas det sliter inte mer på lådan ?
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  5. #5
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 074
    Både och.
    Spinner du och har dig så sliter det nog mer utan diff, det blir varmt.

    Med diff blir det större belastningar på drev och lager då det inte spinner så mycket utan kraften går genom dreven ist. Jag vet inte om någon testat att plåga en F40 utan diff? Vet inte hur bra dom håller. På en F25 är det ju orginaldiffen som går i 95 fall av 100.

    Men jag gissar att det håller bra även utan diff, stabil pjäs det dära.
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    1 785
    man brukar väls eja att utan diffbroms så blir belsatnignen större på drivaxlarna och med diff sö ökar belastningne med ganska mycket på pinjonglagret .. ( plötsligt ahr du u dubla friktosnytan som ska slitas loss inan de spinner .. )

    lycka till
    jag har både dyselexi och saab

    livet börjar vid 4000 varv

Liknande ämnen

  1. Hur är Spec steg 2 koppling + Quaife diff att köra med?
    Av Kristian Aero i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 21:37
  2. Vad ska man köra med för olja i en F28 med Quaife-diff?
    Av Travis i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 22:25
  3. [LÖST] Köra utan SID? OG9-3
    Av fleng i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 14:05
  4. köra utan kat.
    Av hirsch-305 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 11:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •