Hur tror ni det funkar att köra med ca 350 hk utan diff med en f40 låda ?
Slits lådan mer om man kör utan diffen ? Tycker det är lite väl blodigt med 20 tusen för en diff. Tror ni det blir stor skillnad i körupplevelse med och utan diff ?
Mvh Simon
Hur tror ni det funkar att köra med ca 350 hk utan diff med en f40 låda ?
Slits lådan mer om man kör utan diffen ? Tycker det är lite väl blodigt med 20 tusen för en diff. Tror ni det blir stor skillnad i körupplevelse med och utan diff ?
Mvh Simon
Simon Olsson
Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97
jag tror så här http://www.cityracewest.com/phpBB2/viewtopic.php?t=167 han körde utan diff och där ser man hur det slutade
9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :
Det är stor skillnad i körupplevelse, men det går absolut att köra odiffat.
Medlem #3851 - Ronny Olofsson
9000 Aero -96 600 hk
Kalas det sliter inte mer på lådan ?Ursprungligen postat av RonnyO
Simon Olsson
Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97
Både och.
Spinner du och har dig så sliter det nog mer utan diff, det blir varmt.
Med diff blir det större belastningar på drev och lager då det inte spinner så mycket utan kraften går genom dreven ist. Jag vet inte om någon testat att plåga en F40 utan diff? Vet inte hur bra dom håller. På en F25 är det ju orginaldiffen som går i 95 fall av 100.
Men jag gissar att det håller bra även utan diff, stabil pjäs det dära.
Medlem #3851 - Ronny Olofsson
9000 Aero -96 600 hk
man brukar väls eja att utan diffbroms så blir belsatnignen större på drivaxlarna och med diff sö ökar belastningne med ganska mycket på pinjonglagret .. ( plötsligt ahr du u dubla friktosnytan som ska slitas loss inan de spinner .. )
lycka till
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv