Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ska man betala för jobb som inte funkar??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    40

    Ska man betala för jobb som inte funkar??

    Min saab 93 vector -03 har varit inne på saab för att bränslemätaren inte stämmer.( färddator+ soppanål)Har gjort uppgradering av programvaran utan resultat.(felet som de ansåg) De lämnar tillbaka bilen i samma skick som förrut alltså men med en fattigare ägare.
    Inte kan väll inte jag få betala eftersom felet är kvar???

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Flyttar till Finans, verkstäder och försäkringar.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Mölndal (Göteborg)
    Inlägg
    11

    Re: Ska man betala för jobb som inte funkar??

    Citat Ursprungligen postat av greed
    Min saab 93 vector -03 har varit inne på saab för att bränslemätaren inte stämmer.( färddator+ soppanål)Har gjort uppgradering av programvaran utan resultat.(felet som de ansåg) De lämnar tillbaka bilen i samma skick som förrut alltså men med en fattigare ägare.
    Inte kan väll inte jag få betala eftersom felet är kvar???
    Bara att reklamera... Klart att du inte skall behöva betala för nått dom inte gör!
    Saab 9-5 Aero Sportcombi
    Uppväxt med Volvo, Har bara ägt Volvo innan, jobbar på Volvo och nu kör man Saab.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    södermanland
    Inlägg
    62

    Re: Ska man betala för jobb som inte funkar??

    Citat Ursprungligen postat av greed
    Min saab 93 vector -03 har varit inne på saab för att bränslemätaren inte stämmer.( färddator+ soppanål)Har gjort uppgradering av programvaran utan resultat.(felet som de ansåg) De lämnar tillbaka bilen i samma skick som förrut alltså men med en fattigare ägare.
    Inte kan väll inte jag få betala eftersom felet är kvar???

    Prata med verkstan, har de tagit betalt för ett jobb och sagt att felet är åtgärdat , så får de också se till att det blir det.
    Har de däremot sagt att programmering är ett led i felsökning så är läget ett annat. De har då inte lovat något och det är svårt att komma med några krav.
    De kanske kan göra ett bra pris på att byta nivågivaren ?

    I fall där man har bytt fel del eller liknande brukar man normalt inte kräva kunden på en felaktig reperation , däremot får kunden betala för den korrekta reperationen och i vissa fall för de delar somm bytts ut .
    Alla fall är olika , men kom ihåg man fångar fler flugor med honung än med ättika.


    Mvh Lasse
    Det är trevligt att vara viktig men det är viktigare att vara trevlig

Liknande ämnen

  1. Sabbade bilen på Europaväg-Vägverket tänker inte betala
    Av bollman i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 10:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •