Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Hur stora högtalare får det plats i ng900 ?

  1. #1

    Hur stora högtalare får det plats i ng900 ?

    Hur stora högtalare sitter det på dom olika ställena i ng900 coupé ? Har bytt bakhögtalarna idag och satt i nya 6x9or. Men hur stora högtalare får det plats i framdörrarna och i instrumentbrädan ?

    Mvh Simon
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    framdörrarna 6,5" och i instrumentbrädan 3,5-4"

  3. #3
    Tack för snabbt svar! Har du något tips på några grymma som passar ?

    Mvh Simon
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Knuff
    Tack för snabbt svar! Har du något tips på några grymma som passar ?

    Mvh Simon
    vad menar du med grymma?

    jag kör ett par F-series 6,5 tummare från ljuda i dörrarna och ett par blaupunkt 3,5or där fram, kostade ca 500kr totalt.
    sen är de ju betydligt viktigare att dämpa dörrarna än byta högtalarna i dörrarna, byta högtalare utan att dämpa dörrarna är totalt meningslöst, ljudet blir ganska mycket bättre med orginalgrejerna med om man dämpat bra...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    bestäm dig för vad det får kosta, far sedan och provlyssna och köp det du tycker låter bra. själv tycker jag att pg zr 6,5" och trius 3,5" spelar/låter bra.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Knuff
    Tack för snabbt svar! Har du något tips på några grymma som passar ?

    Mvh Simon
    vad menar du med grymma?

    jag kör ett par F-series 6,5 tummare från ljuda i dörrarna och ett par blaupunkt 3,5or där fram, kostade ca 500kr totalt.
    sen är de ju betydligt viktigare att dämpa dörrarna än byta högtalarna i dörrarna, byta högtalare utan att dämpa dörrarna är totalt meningslöst, ljudet blir ganska mycket bättre med orginalgrejerna med om man dämpat bra...
    Tja säg 800-1000 kr för framdörrarna och 600 för instrumentbrädan. Med grymt menare jag att det inte ska låta som en gammal golf från 70 talet haha. Ska dunka på fint. Är inte så haj på bilstereo tyvärr, Men man kan ju alltid lära sig. Lyssnar rätt mycket på techno/trance och metal som inflames och liknande om det har någon betydelse.

    Mvh Simon
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    tror tyvärr att de blir svårt att få nått "mega dunk" fram.

    när jag gjorde mitt så la jag nog ner ungefär 250kr enbart på ljudämpa dörrarna, det är väl de som är viktigast till att börja med, sen ska du köra med orginalsteget eller hur ska du ha det kopplat?
    troligen blir inte ljudet ur dina 1000kr basar inte någon höjdare med orginalsteget, jag kör iaf MGR f-series från ljudia i mina dörrar och de är helt klart ett lyft mot orginal, vet inte vad jag ska rekomendera dig då du inte verkar veta vad du är ute efter mer än ett jäkla dunk.

    högtalarna där fram rekomenderar jag de blaupunkt jag har, de går fint ihop med mgr basarna enligt mig iaf och ljudet fick ett rejält lyft mot standard.

    för att nå det du verkar sträva efter är de nog en stor baslåda du ska sattsa på istället då du inte kommer få nått jätte dunk genom att byta högtalarna fram och bak.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    256
    Pumba har du några bra tips på hur man ljuddämpar dörrarna?
    Audi A4 allroad

  9. #9
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Citat Ursprungligen postat av cato
    Pumba har du några bra tips på hur man ljuddämpar dörrarna?
    Nu heter jag inte Pumba, men Henrik i alla fall
    Blymattor från Mekonomen.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    256
    Vad gör man med dom? :P Lust att beskriva lite? :P danke

    Jag har orginal av allt hur pass mycket bättre blir det? skall väll byta högatalare till våren, men vad gör det för skillnad?


    MVH
    Audi A4 allroad

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    tror tyvärr att de blir svårt att få nått "mega dunk" fram.

    när jag gjorde mitt så la jag nog ner ungefär 250kr enbart på ljudämpa dörrarna, det är väl de som är viktigast till att börja med, sen ska du köra med orginalsteget eller hur ska du ha det kopplat?
    troligen blir inte ljudet ur dina 1000kr basar inte någon höjdare med orginalsteget, jag kör iaf MGR f-series från ljudia i mina dörrar och de är helt klart ett lyft mot orginal, vet inte vad jag ska rekomendera dig då du inte verkar veta vad du är ute efter mer än ett jäkla dunk.

    högtalarna där fram rekomenderar jag de blaupunkt jag har, de går fint ihop med mgr basarna enligt mig iaf och ljudet fick ett rejält lyft mot standard.

    för att nå det du verkar sträva efter är de nog en stor baslåda du ska sattsa på istället då du inte kommer få nått jätte dunk genom att byta högtalarna fram och bak.
    Jag har tänkt sattsa på en baslåda där bak med. Alltså en komplett stereo Har ju slutsteg till mina 6x9or bak med men ska man ha till framhögtalarna med ? Vart kan man sätta det någonstans då i handskfacket eller något ? Mvh Simon
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

Liknande ämnen

  1. Hur stora 17 däck får plats på 9-5:a Gen 1?
    Av Thomas.b i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 00:50
  2. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 20:17
  3. Byte av högtalare i 9-3 04:a med stora ljudpaketet!
    Av phr34k i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 19:17
  4. hur stora org högtalare i 9-5??
    Av Joel220 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 22:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •