Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Öppna en krånglande CS(E) huv?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    1 502
    Medlem#
    6141

    Öppna en krånglande CS(E) huv?

    Någon som har tips på ett ENKELT sätt att öppna en CS(E) huv?

    Problemet är att en "skum"-bilhandlare har en hyffast billg CS(E),
    där huv-låset "strejkar... (undra varför?!?)
    Bilen är i akut behov av omsorg/vård (eller kanske skrotning?)
    Ska förbi i morgon igen (var där idag), men nycklarna var "ute och åkte".

    Ni får gärna pm eller maila tipsen, så att de inte kan användas för att oärliga syften !!!

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    745
    HJÄLP ! vilket inlägg va jobbigt det var att läsa allt men vet inte vad det var men men som svar på din fråga.. vad är det som är fel ? går den inte upp eller vad händer när du drar i spaken inne? händer inget ? ---> wire av ? som sagt lite mer info på vad som är fel hade inte vart fel
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Hej,

    Hur känns handtaget inne i bilen? Slappt? I så fall kan den helt enkelt ha hoppat av invändigt (sitter små "kulor" på vajern som i sin tur drar upp låsmekanismen). Om det är så kan man lägga sig undertill och lirka upp låset underifrån.

    Hände mig dagen innan en banträff för ett gäng år sedan...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  4. #4
    Jag har råkat ut för att wire med hölje lagt sig för metallhaken du trycker in för att lossa huvlåset o öppna den. Efter lite piller så fick jag undan wiren, öppnade huven o fäste fast wiren i sitt fäste igen.

    Mvh

Liknande ämnen

  1. krånglande cd 9-3 ss
    Av 90002.3power i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 13:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •