Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hur får man bort orginalstereon på og9-3??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    32

    Hur får man bort orginalstereon på og9-3??

    Hej


    Är ny här på forumet och har provat att söka men datahacker som man är så hitta jag inget om hur man får loss orginalstereon på min 9-3 -02...har sett att det finns två hål på varje sida av fronten som jag misstänker att man ska använda sig av men måste man ha ett special verktyg och vart får man tag på ett sånt isåfall??

    Sen har jag en fråga till... jag tänkte byta högtalare bak i hatthyllan, men hur ska jag få bort "gallret"...jag har provat att skruva bort tre st torxskruvar som "göms" under hatthyllan(ni kanske förstår vilka jag menar) men det räckte inte, var måste man skruva mer för att komma fram till högtalaren??



    MVH///LuddE
    Saab, Saabare, Saabast

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571

    Re: Hur får man bort orginalstereon på og9-3??

    Citat Ursprungligen postat av Ludde_4000
    Hej


    Är ny här på forumet och har provat att söka men datahacker som man är så hitta jag inget om hur man får loss orginalstereon på min 9-3 -02...har sett att det finns två hål på varje sida av fronten som jag misstänker att man ska använda sig av men måste man ha ett special verktyg och vart får man tag på ett sånt isåfall??

    MVH///LuddE
    Antingen kan du använda demonteringskrokar från biltema art.nr 31-546, pris 14,90:- eller så tar du 4 spikar eller tjock ståltråd och för in i hålen, sedan drar du ut stereon, använder du spik eller ståltråd så får du dra lite försiktigt i tex kassetthålet medans spik/tråd sitter kvar i hålen (dom håller bort spärrarna). Luddig förklaring kanske men lycka till!

    Ps. en engångsgalge fungerar utmärkt att klippa och böja till demonteringsbyglar.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230

    Re: Hur får man bort orginalstereon på og9-3??

    Citat Ursprungligen postat av Ludde_4000
    Hej


    Är ny här på forumet och har provat att söka men datahacker som man är så hitta jag inget om hur man får loss orginalstereon på min 9-3 -02...har sett att det finns två hål på varje sida av fronten som jag misstänker att man ska använda sig av men måste man ha ett special verktyg och vart får man tag på ett sånt isåfall??

    Sen har jag en fråga till... jag tänkte byta högtalare bak i hatthyllan, men hur ska jag få bort "gallret"...jag har provat att skruva bort tre st torxskruvar som "göms" under hatthyllan(ni kanske förstår vilka jag menar) men det räckte inte, var måste man skruva mer för att komma fram till högtalaren??



    MVH///LuddE
    har lagt upp på www.ng900.tk under tips hur man gör för att ta ut stereon.
    För att få bort gallret så har jag för mig att det är 4 skruvar. en som sitter vid fästet för baksätet, en för fästet för hatthyllan och sen 2 till sitter på ovansidan av plasten

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    32
    Jäklar va fort det gick...TACK för svaren


    då är det inte så märkvärdigt att plocka bort stereon då...

    men jag läste på www.ng900.tk att om man kopplar ur stereon så måste man ha en kod, var hittar man den??
    Saab, Saabare, Saabast

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    har du tur så finns den någonstan med alla andra papper du har till bilen. annars så blir det till att fråga saab.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438
    Eh...

    Har du inte en og9-3. På den behöver du inte någon kod. Stereon är kodad till bilen på ett annat sätt.

    Det är bara på ng900 som du har någon kod.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 403
    Du får nog ta loss SID:en och sedan kan man ta loss stereon bakifrån om du itne ha verktygen.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av mr Magic
    Eh...

    Har du inte en og9-3. På den behöver du inte någon kod. Stereon är kodad till bilen på ett annat sätt.

    Det är bara på ng900 som du har någon kod.


    joo det har jag...vilken tur jag har då
    Saab, Saabare, Saabast

Liknande ämnen

  1. Demontera orginalstereo OG9-3/OG9-5
    Av yabba i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2022-04-17, 02:35
  2. [LÖST] Orginalstereon låst med kod NG900
    Av Travis i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 00:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •