Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kobling av fotoboksvarsler i Saab 9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    68

    Kobling av fotoboksvarsler i Saab 9-3

    Heisann

    jeg var så heldig at jeg fikk en fotoboksvarsler til min bursdag, den skal plugges inn i sigarettenneren.
    Men sigarettenneren er allerede i bruk, så jeg tenkte jeg kunne koble den utenom.
    Men jeg vet ikke hvor jeg skal hente strøm fra, jeg tenkte litt på lysbryteren, men jeg vet ærlig talt ikke. Så er det noen som kan hjelpe meg litt?

    Det skal sies at det er en datakabel også, man bruker samme kabelen til å koble til pc. Så det er nok noen ledninger man ikke trenger, ikke vet jeg.

    Slenger med noen bilder:

    her er ledningen fra varsleren, som da skal ha strøm fra et eller annet sted:



    Her er lysbryteren jeg tenkte jeg kunne hente strøm fra:




    Setter stor pris på all hjelp (fikk bot på 1600 kr igår )
    Saab 9-3 SE, 2002 modell 2,0t
    http://www.garaget.org/?car=28719

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 116
    Medlem#
    8758

    Re: Kobling av fotoboksvarsler i Saab 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Ca3
    Det skal sies at det er en datakabel også, man bruker samme kabelen til å koble til pc. Så det er nok noen ledninger man ikke trenger, ikke vet jeg.

    Slenger med noen bilder:

    her er ledningen fra varsleren, som da skal ha strøm fra et eller annet sted:
    Om det där är USB-kabeln du har klippt upp så får du nog skaffa en ny. "Cigguttagskontakten" innehåller även en spänningsomvandlare, så du måste koppla in 12V till kontaktblecken på Cigguttagskontakten. Löd dit några sladdar och sätt en krympslang runt det hela, tex. Kopplar du 12V direkt på USB-kabeln eldar du upp kameravarnaren.

    Det bör gå bra att ta +12V från ljuskontakten, men jag vet inte vilken sladd du ska ta av, men det bör gå snabbt att mäta upp med en multimeter
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •