Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Startbekymmer 900 S M90

  1. #1
    Guest

    Startbekymmer 900 S M90

    Hejsan.
    Har svårt att få i gång bilen, speciellt då det är lite kallare ute. När jag väl får i gång den går den bluddrigt tills dess att den blir varm. När den blivit varm går den nästan felfritt. Då jag kör med 9k-intercooler och uppställt ladd kan jag nästan trycka på fullt utan att den rycker när bilen blivit varm. Jag har testat koppla ur vattentemp.givaren till motorstyrningen när bilen var varm och då gick den sämre. Jag får en känsla av den får för mycket bränsle och inte för lite. I bland måste jag koppla ur Lmm för att ens få i gång bilen. Har kollat alla vacuumslangar jag kan hitta. Kan nog också säga att jag tycker den verkar tända som den ska. Har någon några tips och vet någon hur bilen reagerar på om tempgivaren inte fungerar? Har funderat på att det vore samtidigt konstigt att bilen går bättre när den blir varm om den får för mycket soppa eftersom den vill väl ha fetare blandning då den är kall?

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 800
    Testa med en annan LMM kanske?
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  3. #3
    Guest
    Funderade på det också men bilen borde gå väldigt mycket sämre även då den är varm om det var den det var fel på. Känner inte heller nån som jag kan låna av.

Liknande ämnen

  1. Startbekymmer E85
    Av Beldia i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 09:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •