Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: LARM-HJÄLP!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    582

    LARM-HJÄLP!

    Har precis varit o tvättat bilen(handtvätt förstås!) och efter det så indikerar SID:en att passagerardörren fram e öppen, fast den inte e det! Har försökt flera gånger att öppna/stänga utan ändrat resultat. Har även försökt torka rent vid låset. Jag vet inte var "givaren" sitter... men antar den sitter i låset?

    E det någon som haft samma problem och hur löste ni det isåfall? E det verkstad o TECH 2 som gäller?

    Bilen låser när jag trycker på nyckeldosan, men jag tror inte att larmet aktiveras?

    Tacksam för svar snarast!

    //Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    582
    Nehe...detta problem var ja tydligen ensam om...

    //Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    404

    Re: LARM-HJÄLP!

    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    Har precis varit o tvättat bilen(handtvätt förstås!) och efter det så indikerar SID:en att passagerardörren fram e öppen, fast den inte e det! Har försökt flera gånger att öppna/stänga utan ändrat resultat. Har även försökt torka rent vid låset. Jag vet inte var "givaren" sitter... men antar den sitter i låset?

    E det någon som haft samma problem och hur löste ni det isåfall? E det verkstad o TECH 2 som gäller?

    Bilen låser när jag trycker på nyckeldosan, men jag tror inte att larmet aktiveras?

    Tacksam för svar snarast!

    //Bullit
    Hej!
    Har du löst problemet?
    Själv så har jag inte hört talas om ngt liknande.
    Men det kanske é värt att prova en s.k. Norsk reset/?
    Prova då först att koppla loss kontaktstycket till den dörren som strular ngn minut.
    Annars Prova batteripolen, men tänk då på att inte koppla tillbaks strömmen förrens efter minst 12 min. (finns så många olika tidsuppgifter på detta, så lika bäst att ta i ordentligt)
    Om det inte hjälper så är nog ändå det bästa att åka till en auktiriserad verkstad. Kanske har du tom. garanti kvar på bilen. (om så är fallet så kanske det är bäst att börja med verkstadsbesöket)

    Lycka till!
    MVH / Peter
    201m: 8.333s, 139,07km/h
    Egen FRÄS i garaget ;-) Planar topplock & deckar block...

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    582

    Re: LARM-HJÄLP!

    Citat Ursprungligen postat av RALLYCROSS
    Hej!
    Har du löst problemet?
    Själv så har jag inte hört talas om ngt liknande.
    Men det kanske é värt att prova en s.k. Norsk reset/?
    Prova då först att koppla loss kontaktstycket till den dörren som strular ngn minut.
    Annars Prova batteripolen, men tänk då på att inte koppla tillbaks strömmen förrens efter minst 12 min. (finns så många olika tidsuppgifter på detta, så lika bäst att ta i ordentligt)
    Om det inte hjälper så är nog ändå det bästa att åka till en auktiriserad verkstad. Kanske har du tom. garanti kvar på bilen. (om så är fallet så kanske det är bäst att börja med verkstadsbesöket)

    Lycka till!
    MVH / Peter
    Problemet har löst sig självt...!!??? Plötsligt igår så slutade den indikera att passagerardörren e öppen... Utan att jag gjort nåt... Men det får nog bli en sväng till aukt verkstad på måndag ändå. Man vet ju inte om det bara fungerar tillfälligt eller inte. Garantin gick naturligtvis ut dagarna innan nyår, men om Saab e seriösa så ska det väl inte vara några problem med att få det kontollerat/åtgärdat på garanti eller goodwill, hoppas jag...

    Men tack för tipset Peter!

    //Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

Liknande ämnen

  1. Hjälp med felsökning av larm.
    Av rob_saab900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 20:26
  2. Hjälp med larm 900ng
    Av Weine i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 14:16
  3. behöver hjälp ang larm
    Av 666 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 23:13
  4. Hjälp med koppling av CarGuard-larm
    Av DaCure i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-15, 17:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •