Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 117

Ämne: Invändig styling.

  1. #21
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    Ja det ser ju bra ut...vad för typ av papper använde du? E det typ vanligt A4? för det e ju ganska tunnt.

    Mvh jocke...undrar om det e samma på 9-5?
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Småland GGVV
    Inlägg
    1 427
    Citat Ursprungligen postat av jocke
    Ja det ser ju bra ut...vad för typ av papper använde du? E det typ vanligt A4? för det e ju ganska tunnt.

    Mvh jocke...undrar om det e samma på 9-5?
    Jag började med att bara ha plasten, men då lös dioderna igenom. Sedan la jag vanligt tunt a4 skrivpapper bakom. Ett lager.
    Ska köra med bilen hela veckan och "känna" lite på den. Sen kommer jag att ta itu med de andra två displayerna.

    Vet inte om det är samma på 9-5:an men det sunda förnuftet säger att dom nog inte laggt större pengar på att bygga två helt skilda system. Skruva lite försiktigt så ser du, blir du osäker så kan du alltid ångra dig och rådfråga någon.
    Jag har ingen Saab men jag tänker vara här med mina dumma kommentarer ändå...

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1 619
    Vi vill ha bättre bilder, vi vill ha bättre bilder.....
    / Stefan
    Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.

  4. #24
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Småland GGVV
    Inlägg
    1 427
    Citat Ursprungligen postat av CokeMan
    Vi vill ha bättre bilder, vi vill ha bättre bilder.....
    Det är tur för dig att din brevlåda inte är här nu...
    Vad är det för fel på mina bilder nu då? Jag har en Magister Examen i bilfotografering.
    Jag har ingen Saab men jag tänker vara här med mina dumma kommentarer ändå...

  5. #25
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 426
    Citat Ursprungligen postat av Spandex
    Kaninen har lyckats!!! F*n vad fint det blev... Bilder och instr kommer upp senare, ska nanna nu.
    Det där gjorde du bra!
    Stor applåd!

    Skulle vara kul att se några fler bilder - gärna i lite mörker så att det gröna ljuset syns mer.

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1 619
    Citat Ursprungligen postat av Spandex
    Citat Ursprungligen postat av CokeMan
    Vi vill ha bättre bilder, vi vill ha bättre bilder.....
    Det är tur för dig att din brevlåda inte är här nu...
    Vad är det för fel på mina bilder nu då? Jag har en Magister Examen i bilfotografering.
    Dina bilder är bra... Men det färdiga resultat syns lite dåligt.. Bra jobbat förresten.. Får ju störa mig lite.....
    / Stefan
    Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.

  7. #27
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av Spandex
    vårstäda bilen (Tvätt, rubbing, vax, invändig städning)
    Att döma av bild ett missade du att spola golvmattan på passagerarsidan... Förlåt... jälkas bara.

    Mycket bra och drifitgt initiativ Följer med spänning utvecklingen av projektet. Dessutom väl dokumenterat och så pedagogiskt redovisat att nästan jag skulle kunna ge mig på det. Sånt gillar jag

  8. #28
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 629
    Snyggt! Ser fram imot en saklig och opartisk beskrivning av hur den fungerar i dagsljus.

    Du plockade alltså bort den plattan som satt där orginal och satte ditt en hemma gjord, alltså fullt möjligt att återställa till orginal?

    /Niklas
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  9. #29
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Småland GGVV
    Inlägg
    1 427
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Citat Ursprungligen postat av Spandex
    vårstäda bilen (Tvätt, rubbing, vax, invändig städning)
    Att döma av bild ett missade du att spola golvmattan på passagerarsidan... Förlåt... jälkas bara.

    Mycket bra och drifitgt initiativ Följer med spänning utvecklingen av projektet. Dessutom väl dokumenterat och så pedagogiskt redovisat att nästan jag skulle kunna ge mig på det. Sånt gillar jag
    Mattorna städas efter bildtagningen, Jag slängde in dom för att jag var ivägen för en annan arbetskamrat.

    Citat Ursprungligen postat av Niklas 185
    Snyggt! Ser fram imot en saklig och opartisk beskrivning av hur den fungerar i dagsljus.

    Du plockade alltså bort den plattan som satt där orginal och satte ditt en hemma gjord, alltså fullt möjligt att återställa till orginal?

    /Niklas
    Precis, skapade en egen platta för att eventuellt kunna återställa bilen vid behov.
    Angående hur det ser ut i dagsljus så måste jag säga att jag tog i lite med dämpningen av plastfilmen, jag la dubbla lager. Ska byte det när jag gör dom andra displayerna. DVS på söndag natt.
    Jag har ingen Saab men jag tänker vara här med mina dumma kommentarer ändå...

  10. #30
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 630
    Mycket fint måste jag säga, ska göra samma sak själv, troligtvis i helgen.
    Kollade lite på nätet och hittade en engelsk (amerikansk) sida som visade hur man lagade sid displayen på 9-5 och att döma av bilderna dom hade så är det liknande 900/9-3.

  11. #31
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Småland GGVV
    Inlägg
    1 427

    Idag hatar jag mig själv faktist. Beställde en 75-561-60 ifrån elfa.se.
    Tänkte att det skulle bli kanon till bakgrundsbelysningen. Kostade lite mer än 180 kr med transport.
    Öppnar paketet och hittar bara en lite lapp där det står: "packat av nr 15".
    VA FAAAA*N!!! Tänker jag, har dom glömt att lägga ner grejerna? Lyfter på den lilla lilla lappen, där under ligger den beställda artikeln! Jag min idiot har beställt något som är 50*61 mm, och som dessutom absolut inte kommer att funka till min Saab!!! Scheisse! Får gå ner till pappers affären och leta upp vanlig hederlig overhead plast och testa det till helgen...

    Kan tillägga att den filmen jag satte dit, där la jag ett lager a4 papper, det är lite för tjockt, ska testa med rispapper som dämpare.
    Jag har ingen Saab men jag tänker vara här med mina dumma kommentarer ändå...

  12. #32
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 630
    ja det finns ju tunnare "a4" oxo, vanligt väger ju 80g / kvadrat tror det finns ner till 20 i special affärer

  13. #33
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av Spandex

    Idag hatar jag mig själv faktist. Beställde en 75-561-60 ifrån elfa.se.
    Tänkte att det skulle bli kanon till bakgrundsbelysningen. Kostade lite mer än 180 kr med transport.
    Öppnar paketet och hittar bara en lite lapp där det står: "packat av nr 15".
    VA FAAAA*N!!! Tänker jag, har dom glömt att lägga ner grejerna? Lyfter på den lilla lilla lappen, där under ligger den beställda artikeln! Jag min idiot har beställt något som är 50*61 mm, och som dessutom absolut inte kommer att funka till min Saab!!! Scheisse! Får gå ner till pappers affären och leta upp vanlig hederlig overhead plast och testa det till helgen...

    Kan tillägga att den filmen jag satte dit, där la jag ett lager a4 papper, det är lite för tjockt, ska testa med rispapper som dämpare.
    Varför funkar det inte till saaben? Är den ogenomtränglig för ljuset från lampan? Om den är för liten till SID:en kanske den är stor nog för AC displayen?

  14. #34
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 630
    ja men man vill ju gärna ha samma nyans sen på sid

  15. #35
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 629
    låter vettigt som du säger med att köra med tunnare papper.. Om jag ger mig på det så blir det nog med antingen 45 eller 55g papper.. Hittade en plastficka i alla fall

    EDIT: smörpapper kanske??

    /Niklas
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  16. #36
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 671
    ska bli spännande och se hur du/ni fixar ACC-displayen... Den ser väldigt "inbyggd" ut...
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  17. #37
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Småland GGVV
    Inlägg
    1 427
    Citat Ursprungligen postat av skolif
    Varför funkar det inte till saaben? Är den ogenomtränglig för ljuset från lampan? Om den är för liten till SID:en kanske den är stor nog för AC displayen?
    Det jag köpte ifrån Elfa, det är någon form av färdig lcd skärm. SID är bakgrunds belyst av 3 eller 4 vita dioder.

    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    ska bli spännande och se hur du/ni fixar ACC-displayen... Den ser väldigt "inbyggd" ut...
    Jag är inte helt säker, men jag ska chansa på att gå uppifrån cd´n på acc´n med. Kollade faktiskt inte när jag fixade sid´en.

    Vad jag kan säga nu, efter att ha blivit utsatt av morgonsolen i morse. Det är att jag har på tok för ljusdämpad display just nu. Kommer att ta bort mitt nuvarande och byta mot en mörk overheadplast med ett bakomliggande rispapper.
    Jag har ingen Saab men jag tänker vara här med mina dumma kommentarer ändå...

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    437
    Acc panel sitter också bara isnäppt...
    Sitter oftast inte lika hårt som SiD
    9k A50 T5suite steg3+ E85

  19. #39
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    90
    Nu har jag bytt färg på acc panelen. Jag tog loss den gula grejen baki displayen. Den var vit på andra sidan. Nuvarande färg är exakt likadan som övrig belysning.

    3 lager grön bokplast och ngt vitt tunt papper.

  20. #40
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Småland GGVV
    Inlägg
    1 427
    Citat Ursprungligen postat av skolif
    Nu har jag bytt färg på acc panelen. Jag tog loss den gula grejen baki displayen. Den var vit på andra sidan. Nuvarande färg är exakt likadan som övrig belysning.

    3 lager grön bokplast och ngt vitt tunt papper.
    Bokplast? Sådan man tvingades dra runt skolböckerna när man var liten? Inköpsställe? Vilket papper använde du?
    Jag har ingen Saab men jag tänker vara här med mina dumma kommentarer ändå...

Liknande ämnen

  1. invändig motortvätt
    Av Kodde i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-11-24, 19:44
  2. Invändig tvätt
    Av Brandten i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-30, 13:34
  3. Invändig motor tvätt.
    Av Saab_Performance i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 02:35
  4. Invändig Motortvätt?
    Av red9k i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-12, 23:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •